Quote (187ci @ Thu, 15 Oct 2009, 23:02)
bijt maar is op je tong en zeg dan maar eens ruben remy en lucas
Lucas hoort officieel niet bij [NM]. Dat zijn Remy, twee Finnen en ik. Allen een 'R' in de naam die omgezet is naar een 'W'. Dit naar aanleiding van jeugdsentiment van Remy en mijzelf.
Quote (Lucas[NM] @ Fri, 16 Oct 2009, 09:10)
Ik vind hem nog zo lek als een mandje als ik eerlijk moet zijn. Want definieer zwaar werk eens? En overigens is er tot 2047 nog veel onduidelijkheid omtrent het aantonen dat je 42 jaar gewerkt hebt.
Zwaar werk hoeft in dit geval niet gedefinieerd te worden, zoals ik het begrijp. Het gaat om jaren werk. Overigens vind ik het een onzinnige discussie over aantal jaren zwaar werk. Het gaat erom dat zwaar werk aangepakt moet worden. Dat kan in veel gevallen ook wel.
Daarnaast dienen er financiele innovaties te komen om de 'armere' groep mensen beter in staat te stellen hun vermogen in te zetten als pensioeninkomen. Denk aan omkeerhypotheken.
Het punt is dat de AOW-leeftijd simpelweg omhoog moet. Daar moge geen twijfel over bestaan. De oplossingen (eenmalige verhoging van 2 jaar, 24 verhogingen van een maand, niet verhogen maar arbeidsparticipatie van ouderen verhogen etc) waren allemaal niet ideaal. De nu ingeslagen weg door het kabinet vind ik de minst kwade oplossing die ik heb zien langskomen. Vandaar dat ik ze wel box.