d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Technisch Probleem > Geluid, Netwerk
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Banned
Gold: 0.00
Warn: 60%
Feb 10 2009 12:09pm
ik zou gewoon voor een tv gaan ipv pc scherm.
die zijn er voor gemaakt.
Member
Gold: 6.22
Feb 10 2009 12:54pm
Quote (Wuben[NM] @ Tue, 10 Feb 2009, 11:29)
Bob!

Nog wat vragen. Stel dat ik geen tv neem, maar een beeldscherm zoals jij:
1) Hoe dope is dat? Als in: ziet het er niet raar uit?
2) Wat is een goede?
3) Zijn ze over het algemeen aan de muur te hangen?
4) Wat is het voordeel boven een tv?
5) wat heb ik nodig om mijn xbox in HD af te laten spelen? HDMI kabel ofzo? Volgens mij heb ik die namelijk bij mijn xbox gekregen.
6) Die afstandbediening: is dat vergelijkbaar met een tv-afstandsbediening (kanalen, volume, teletekst etc)?

Thanks!

1) Ik heb wat fototjes gemaakt, zal je een idee geven. TV ziet er, vergeleken met een 'gewone glasbak', minder uit. Maar dat heb je helaas met elk scherm, hoe duur ook.
Cartoon

"Mens"

Xbox

2) Tja, dat durf ik zo niet te zeggen. Beter loop je een media markt binnen en check je die shit uit. Ik ben enorm fan van Samsung overigens.

3) Ik weet niet zo goed hoe het in het algemeen is, maar met die van mij zou het een probleempje opleveren. De stekkers moeten namelijk allemaal aan de achterkant bevestigt worden, haaks op het scherm, dit zorgt voor een aardig stuk extra achter het scherm. Bij echte TV's zie je vaak dat dingen zoals SCART en HDMI connectors aan de zij- of onderkant zitten en heb je dat probleem dus niet.

4) Voor mij was het vooral de prijs en het aantal typen connectoren; DVI voor de PC, Component voor de Xbox en SCART voor digitenne. Die combinatie zie je niet op gewone TV's (ja, hier en daar wel op kankerdure dingen). Op deze manier kon ik voor een redelijke prijs toch HD shit afspelen.

5) Kan op verschillende manieren. Via HDMI, Component (ook wel YPbPr genoemd) of VGA. HDMI is zo'n klein, goud stekkertje. Component zijn 3 plugjes, rood, blauw & groen. Voor VGA moet je een extra kabeltje aanschaffen.

6) Ja. Echter, werkt hij, net zoals andere tv-afstandsbedieningen, niet op een Digitenne set-box.
Banned
Feb 10 2009 02:58pm
voor zover ik weet is echt HD content en daarmee bedoel ik 720 of 1080 alleen mogelijk via HDMI, via component zou het ook nog gaan in ''computer beeldscherm modus'' maar dan krijg je geen echt high definition te zien omdat dat simpelweg niet door een component kabel gaat. weet niet precies hoe dit zit met vga.
ook het toestel waarop je het afspeelt moet HD supporten en dit heeft dus te maken met het aantal beeldlijnen en pixels, als een scherm niet op zijn minst hd ready is speelt hij het dus gewoon niet af. of zoals ik eerder zei, als computerscherm maar dan is dit natuurlijk gescaled en shit zodat het wel afspeeld op je scherm maar het is niet ''echt'' hd.

btw zowat elke flat screen vanaf 300 euro heeft wel een vga/dvi/svideo waarop je een laptop direct zou kunnen aansluiten.

This post was edited by shadowstriker89 on Feb 10 2009 03:00pm
Member
Feb 10 2009 03:22pm
In principe is alle media vanaf een verticale resolutie van 720 pixels 'HD' (het liefst ook nog met een ratio van 16:9), gerelateerd aan het traditionele 480 horizontale pixels van een normale TV. VGA, DVI, Component en HDMI zijn allemaal tot deze resoluties in staat. Iets als 'echt HD' bestaat dan ook niet.

HDMI is ook niet zo zeer een techniek, of op een of andere manier superieur aan bijvoorbeeld Component. Integendeel. HDMI is eerder een soort encryptie zoals NTSC en PAL (het resolutie-verschil tussen NTSC/PAL buiten beschouwing gelaten).

This post was edited by Chlamydia on Feb 10 2009 03:32pm
Banned
Feb 10 2009 04:05pm
mkay na wat lezen ben ik ook overtuigd.
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/dvi-en-hdmi-versus-component-video-wat-is-beter/
maar nu lees ik dit.. O_O
Your TV must have the ability to display the resolution defined as High Definition to be considered an HDTV.

http://www.hardwaregeeks.com/old/articles.php?action=show&showarticle=343
Member
Feb 10 2009 04:25pm
Ja, dat laatste is toch logisch?
Member
Gold: 224.00
Feb 11 2009 07:03am
Yoyo,

Ik lees jullie berichten wel, maar de werkdruk belet me zo uitgebreid te antwoorden als ik zou willen. Bedankt voor de input! Ik heb de puzzel nog niet opgelost, maar de puzzelstukken worden steeds duidelijk. Thanks!
Member
Gold: 12.00
Feb 20 2009 02:06am
Als je naar een muziekwinkel gaat en een draadje vraagt met een stereojack en een tulp krijg je vanzelf een draadje wat je zo van je computer in de versterker kan pluggen.

Edit: Deze maar dan een mannetjestulp http://www.videofrank.nl/images/NECABLE-406.jpg

En voor al je muziekvragen, van stereo tot muziekinstrumenten, vraag het aan de muziek guru

This post was edited by Sirchefhimself on Feb 20 2009 02:11am
Member
Gold: 14.89
Feb 20 2009 03:06am
Quote (Wuben[NM] @ Fri, 20 Feb 2009, 00:57)

Dat ding heeft Jan (misschien dat hij je erover kan inlichten) onlangs gekocht, zo meen ik me te herinneren.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll