Quote (Wuben[NM] @ Tue, 10 Feb 2009, 11:29)
Bob!
Nog wat vragen. Stel dat ik geen tv neem, maar een beeldscherm zoals jij:
1) Hoe dope is dat? Als in: ziet het er niet raar uit?
2) Wat is een goede?
3) Zijn ze over het algemeen aan de muur te hangen?
4) Wat is het voordeel boven een tv?
5) wat heb ik nodig om mijn xbox in HD af te laten spelen? HDMI kabel ofzo? Volgens mij heb ik die namelijk bij mijn xbox gekregen.
6) Die afstandbediening: is dat vergelijkbaar met een tv-afstandsbediening (kanalen, volume, teletekst etc)?
Thanks!
1) Ik heb wat fototjes gemaakt, zal je een idee geven. TV ziet er, vergeleken met een 'gewone glasbak', minder uit. Maar dat heb je helaas met elk scherm, hoe duur ook.
Cartoon
"Mens"
Xbox
2) Tja, dat durf ik zo niet te zeggen. Beter loop je een media markt binnen en check je die shit uit. Ik ben enorm fan van Samsung overigens.
3) Ik weet niet zo goed hoe het in het algemeen is, maar met die van mij zou het een probleempje opleveren. De stekkers moeten namelijk allemaal aan de achterkant bevestigt worden, haaks op het scherm, dit zorgt voor een aardig stuk extra achter het scherm. Bij echte TV's zie je vaak dat dingen zoals SCART en HDMI connectors aan de zij- of onderkant zitten en heb je dat probleem dus niet.
4) Voor mij was het vooral de prijs en het aantal typen connectoren; DVI voor de PC, Component voor de Xbox en SCART voor digitenne. Die combinatie zie je niet op gewone TV's (ja, hier en daar wel op kankerdure dingen). Op deze manier kon ik voor een redelijke prijs toch HD shit afspelen.
5) Kan op verschillende manieren. Via HDMI, Component (ook wel YPbPr genoemd) of VGA. HDMI is zo'n klein, goud stekkertje. Component zijn 3 plugjes, rood, blauw & groen. Voor VGA moet je een extra kabeltje aanschaffen.
6) Ja. Echter, werkt hij, net zoals andere tv-afstandsbedieningen, niet op een Digitenne set-box.