Quote (splijtsteen @ Sun, Dec 14 2008, 01:27pm)
hoe kan je oordelen over hoe kort een leven is, beter een leuk kort leven dan een saai lang leven...
Ja, echt wel. Vooral als je in de oorlog leefde. Je hebt je hele leven in de armoede geleefd, op een gegeven moment krijgen jij en je broers de dienstplicht, je broers gaan allemaal dood, je vader komt om en vervolgens laat jij je eigen moeder achter omdat je in opstand kwam. Oke, dit is een extreem voorbeeld. Maar zulke voorbeelden zullen in het heden niet vaak meer gebeuren.
Maar hoe kan jij eigenlijk oordelen over het leven van vroeger en nu? Je hebt gewoon een fictief beeld gevormd door middel van verhaaltjes, sprookjes en gedichtjes die je vroeger zijn vertelt voor het slapen gaan. De feiten die sK_Kabouter zijn keihard. Beter ga jij je wat meer in de geschiedenis verdiepen. Ooit nagedacht over de lijfstraffen/martelingen die vroeger werden toegepast? Of de oorlogen? Oops, vergeten zeker?
Je mag pas klagen nadat je beseft hoe goed je het hebt. Met 'het goed hebben' bedoel ik o.a. de vrede.
& Wat je zei over China is volgens mij bullshit. Volgens mij moet je een flinke boete betalen als je je niet aan de baby-wet houdt.