d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Is Spelling Een Teken Van Zwakte? > Nou?
Prev123459Next
Add Reply New Topic New Poll
Banned
Posts: 4,713
Joined: Jun 12 2008
Gold: 0.00
Warn: 70%
Dec 11 2008 10:25am
Quote (Xoshin @ Thu, Dec 11 2008, 04:24pm)
Zie; plaatst = nie goe he
tongue.gif


QQ MORE

XD
Member
Posts: 11,261
Joined: Jul 17 2008
Gold: 60.75
Dec 11 2008 10:30am
Quote (Falkerakatim @ Thu, 11 Dec 2008, 18:23)
dyslectie zit niet tussen je oren btw... heeft gewoon met je hersenen te maken ... minder actief zijn van bepaalde delen of minder goed ontwikkelde delen ... bepaalde neurotransmitters die minder goed werken etc ...

maar niet kunnen spellen heeft gewoon te maken met educatie ... mensen die een normale opleiding genoten hebben (eender welke) en ietwat nederlands gekregen hebben zouden vrij foutloos moeten kunnen schrijven ...
dit betekend niet dat je daarom alle woorden foutloos kan schrijven. iemand die de nederlandse taal bestudeerd zal natuurlijk beter kunnen spellen dan een bouwvakker ofzo ... maar iemand die fysica studeerd zal dan weer andere woorden goed kunnen spellen die andere mensen niet kunnen omdat hij gewoon een ander vakjargon heeft...
maar als je normale woorden nog niet kan spellen ben je waarschijnlijk laag begaaft


Kan zijn dat je is wat snel typt of schrijft.
Geloof niet dat het direct ''laag begaafd'' te noemen is als je fouten maakt met normale woorden. Mja wie ben ik (of jij) om dit met zekerheid te zeggen.
Banned
Posts: 4,713
Joined: Jun 12 2008
Gold: 0.00
Warn: 70%
Dec 11 2008 10:32am
Quote (Xoshin @ Thu, Dec 11 2008, 04:30pm)
Kan zijn dat je is wat snel typt of schrijft.
Geloof niet dat het direct ''laag begaafd'' te noemen is als je fouten maakt met normale woorden. Mja wie ben ik (of jij) om dit met zekerheid te zeggen.


ik geloof dat taalpuristen juist bang zijn om fouten te maken, en zich schamen als ze slecht overkomen in de ogen van anderen, wat voor leven heb je dan als je je daar constant druk over moet maken happy.gif
Member
Posts: 11,261
Joined: Jul 17 2008
Gold: 60.75
Dec 11 2008 10:40am
Quote (kruispiloot @ Thu, 11 Dec 2008, 18:32)
ik geloof dat taalpuristen juist bang zijn om fouten te maken, en zich schamen als ze slecht overkomen in de ogen van anderen, wat voor leven heb je dan als je je daar constant druk over moet maken happy.gif


Ja de schaamte zit er in bij sommigen, daar lijkt het iig op he.
Zolang het maar te begrijpen is wat er geschreven is imo mellow.gif
Banned
Posts: 4,713
Joined: Jun 12 2008
Gold: 0.00
Warn: 70%
Dec 11 2008 10:41am
Quote (Xoshin @ Thu, Dec 11 2008, 04:40pm)
Ja de schaamte zit er in bij sommigen, daar lijkt het iig op he.
Zolang het maar te begrijpen is wat er geschreven is imo mellow.gif


ja, zielige jankerds hier, ik heb ook een dyslectisch iemand op msn, kan er probleemloos mee praten, zieligerds hier moeten gewoon niet zo overdrijven en andermans (in hun ogen) "gebreken" wijzen om een beter gevoel over zichzelf te krijgen
Member
Posts: 11,261
Joined: Jul 17 2008
Gold: 60.75
Dec 11 2008 10:44am
Quote (kruispiloot @ Thu, 11 Dec 2008, 18:41)
ja, zielige jankerds hier,  ik heb ook een dyslectisch iemand op msn, kan er probleemloos mee praten, zieligerds hier moeten gewoon niet zo overdrijven en andermans (in hun ogen) "gebreken" wijzen om een beter gevoel over zichzelf te krijgen


biggrin.gif
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Dec 11 2008 12:29pm
Quote (Lucas[NM] @ Thu, 11 Dec 2008, 10:05)
Dyslectie zit tussen je oren.

Ik hoop dat dit ironisch was.
Member
Posts: 5,460
Joined: Jun 2 2004
Gold: 116.00
Dec 11 2008 12:31pm
Niet kunnen spellen is triest. Tenzij je dyslexie hebt natuurlijk.

This post was edited by sK_Kabouter on Dec 11 2008 12:32pm
Member
Posts: 11,261
Joined: Jul 17 2008
Gold: 60.75
Dec 11 2008 12:44pm
Quote (sK_Kabouter @ Thu, 11 Dec 2008, 20:31)
Niet kunnen spellen is triest. Tenzij je dyslexie hebt natuurlijk.


Nee het is niet triest, jij vind het triest, dat is wat anders.
Member
Posts: 9,868
Joined: Jul 29 2005
Gold: 11.33
Dec 11 2008 12:45pm
Quote (Xoshin @ Thu, 11 Dec 2008, 19:44)
Nee het is niet triest, jij vind het triest, dat is wat anders.


Nee, het IS triest.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123459Next
Add Reply New Topic New Poll