d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Liedje > Geef Mening, Plx
Prev123458Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Sep 7 2008 05:25pm
Quote (JWT @ Mon, 8 Sep 2008, 01:24)
Ach, ik heb al een auto dus ik ben/blijf de lachende derde.


je doet netalsof je de enigste bent. wat voor iets heb je dan, kampioen.
Member
Posts: 2,208
Joined: Dec 13 2007
Gold: 0.00
Sep 7 2008 05:32pm
Quote (BadBoyDeGekste @ Sun, Sep 7 2008, 11:25pm)
je doet netalsof je de enigste bent. wat voor iets heb je dan, kampioen.
Nee hoor, ik deel alleen mee dat ik een auto heb tegenover jou.
Met je grootspraak over 'later een audi' betalen. HAHA Op dit moment is het enigste waar jij je druk hoeft te maken dat je de velgen van een Audi niet smerig maakt met je grasmaai-trimmertje.
Ben je eigenlijk ook zo materialistisch naar je werk toe? Wie de nieuwste schep heeft, of de nieuwste bezem met de allerallerduurste veegtechnieken?

Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Sep 7 2008 05:38pm
Quote (JWT @ Mon, 8 Sep 2008, 01:32)
Nee hoor, ik deel alleen mee dat ik een auto heb tegenover jou.
Met je grootspraak over 'later een audi' betalen. HAHA Op dit moment is het enigste waar jij je druk hoeft te maken dat je de velgen van een Audi niet smerig maakt met je grasmaai-trimmertje.
Ben je eigenlijk ook zo materialistisch naar je werk toe? Wie de nieuwste schep heeft, of de nieuwste bezem met de allerallerduurste veegtechnieken?


jij bent echt een mongool ofniet?
hovenier afkraken met "ga gras maaien" opmerkingen terwijl je weet dat het fysieke werk erachter veelste moeilijk is voor zo'n schriel hoopje elende als jij bent
ik weet niet of je enig idee hebt hoeveel de aanleg van een tuin kost maar aan je idioote uitspraken te zien heb je er de balle verstand van
"op dit moment" heb ik ook een auto of kon je dat er niet uithalen, nee natuurlijk kon jij dat niet, lol had ik ook niet verwacht hoor

IK weet zeker dat ik als hovenier meer verdien dan jij met wat de fuck je ook doet, en ik "maai het gras" haha
ik studeer mbo4 en ga mijn eigen bedrijf opstarten als ik klaar ben en dan studeer ik door tot tuinarchitect
ik weet niet wat jij doet in je leven en het intereseerd me ook niet want ik ben niet zo zielig om iemand te oordelen aan zijn uiterlijk of werk/school op een fucking game forum
Member
Posts: 9,868
Joined: Jul 29 2005
Gold: 11.33
Sep 7 2008 11:40pm
Quote (BadBoyDeGekste @ Sun, 7 Sep 2008, 23:38)
jij bent echt een mongool ofniet?
hovenier afkraken met "ga gras maaien" opmerkingen terwijl je weet dat het fysieke werk erachter veelste moeilijk is voor zo'n schriel hoopje elende als jij bent
ik weet niet of je enig idee hebt hoeveel de aanleg van een tuin kost maar aan je idioote uitspraken te zien heb je er de balle verstand van
"op dit moment" heb ik ook een auto of kon je dat er niet uithalen, nee natuurlijk kon jij dat niet, lol had ik ook niet verwacht hoor

IK weet zeker dat ik als hovenier meer verdien dan jij met wat de fuck je ook doet, en ik "maai het gras" haha
ik studeer mbo4 en ga mijn eigen bedrijf opstarten als ik klaar ben en dan studeer ik door tot tuinarchitect
ik weet niet wat jij doet in je leven en het intereseerd me ook niet want ik ben niet zo zielig om iemand te oordelen aan zijn uiterlijk of werk/school op een fucking game forum


Een echte hovenier zal geen problemen hebben met het gras maaien, waarom vat je dat nou op als een belediging? Beetje jammer. Het fysieke werk erachter is struikjes planten en bloemetjes potten en hier en daar een vijvertje aanleggen. De aanleg van onze tuin kostte op zich geen flikker. Onze hovenier kocht de shit bij de Intratuin of weet ik veel waar, gaf ons de bonnetjes en kreeg 25 euro per uur.
Je zult ongetwijfeld meer verdienen dan JWT, want BBL studies leveren over het algemeen meer op dan studies waarvoor je Havo/vwo nodig hebt, dat we zoiets konden vergeten. En als jij een bedrijf start en je staat daar met je heaufd vol piercings en een kankerschildpad op je rug getatoeëerd, dan denk ik dat die Audi een jongensdroom blijft.
Edit: niet dat hoveniersbedrijven winstgevend zijn, het is een leuk weekend-bijbaantje, tenzij je landelijk bekend wordt.
Edit2:
Hahahaha
Quote (Wikipedia)
Een hovenier is iemand die tuinen en groenobjecten aanlegt, onderhoudt, ontwerpt en inricht. Hoveniersbedrijven zijn bedrijven in omvang variërend van eenmansbedrijven tot bedrijven met tientallen personeelsleden. Natuurlijk zijn er ook de landelijk grote hoveniersbedrijven met vestigingen over het hele land verspreid. Deze hebben meerdere honderden werknemers.

Er zijn hoveniersbedrijven die nauw samenwerken met gehandicapten instellingen en halen hierdoor ook een deel van hun werknemers weg. Meestal worden deze op de simpelere werkzaamheden gezet, dit wordt deels vergoed door de Nederlandse staat.


Nu weten we wat jouw toekomst omvangt. Heh.

This post was edited by MilkAndCookies on Sep 7 2008 11:43pm
Banned
Posts: 473
Joined: Aug 30 2008
Gold: 20.00
Warn: 40%
Sep 8 2008 01:28am
Quote (JurK. @ Sun, Sep 7 2008, 09:54pm)
edu, probeer de streams op PF eens als je van dit soort muziek houdt..


wat de neuk is pf
Member
Posts: 18,172
Joined: May 29 2005
Gold: 14,931.00
Sep 8 2008 02:11am
Quote (jekankermoeder @ Mon, 8 Sep 2008, 08:28)
wat de neuk is pf


partyflock

/e heb wel gelachen om dit afkraakfestijn ^^

This post was edited by JurK. on Sep 8 2008 02:12am
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Sep 8 2008 03:11am
Quote (BadBoyDeGekste @ Mon, 8 Sep 2008, 01:23)
het feit dat 95% van de mensen hem niet kunnen betalen?

Ja, en dan?
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Sep 8 2008 03:30am
Als ik een tuin aan wil laten leggen, laat ik BBDG wel komen. Dan geef ik hem een glaasje ranja met prik tegen een uur of 11 voor al het fysieke werk.

Even serieus; er zal vast wat in te verdienen zijn, maar doe niet alsof je het gat in de markt hebt, Ericje. Ik denk dat een eigen bedrijf (mits je dat lukt) de enige manier is om echt wat te verdienen, of je moet zo'n high class architect zijn dat alle rijke mensen je willen, maar daar moet je wel smaak voor hebben (en die schildpad zegt genoeg).

Anders is het het bekende verhaal. MBO: verdient op vroege leeftijd relatief veel geld, maar stijgt daarna amper in salaris terwijl alle HBO+ functies de eerste 5 jaar flink omhoog schieten.
Member
Posts: 2,208
Joined: Dec 13 2007
Gold: 0.00
Sep 8 2008 03:35am
Quote (BadBoyDeGekste @ Sun, Sep 7 2008, 11:38pm)
jij bent echt een mongool ofniet?
hovenier afkraken met "ga gras maaien" opmerkingen terwijl je weet dat het fysieke werk erachter veelste moeilijk is voor zo'n schriel hoopje elende als jij bent
ik weet niet of je enig idee hebt hoeveel de aanleg van een tuin kost maar aan je idioote uitspraken te zien heb je er de balle verstand van
"op dit moment" heb ik ook een auto of kon je dat er niet uithalen, nee natuurlijk kon jij dat niet, lol had ik ook niet verwacht hoor

IK weet zeker dat ik als hovenier meer verdien dan jij met wat de fuck je ook doet, en ik "maai het gras" haha
ik studeer mbo4 en ga mijn eigen bedrijf opstarten als ik klaar ben en dan studeer ik door tot tuinarchitect
ik weet niet wat jij doet in je leven en het intereseerd me ook niet want ik ben niet zo zielig om iemand te oordelen aan zijn uiterlijk of werk/school op een fucking game forum
Als dit 'boiling points' was, had je echt die 100 dollar dubbel en dwars verdiend.

HIER, JE TOEKOMSTPLAN VRIEND!!
Je zegt wel dat je als een zelfstandig ondernemertje wilt spelen, maar als jij met je rotkop, kuttatoeages en piercings bij de bank komt om te vragen om een lening wordt je direct al naar de deur verwezen. Dus, stel dat er een 1 of andere halve mongool jou wel wil aannemen. Dan kan je later altijd nog zelfstandig ondernemer worden naarmate je wat meer ervaring hebt. Nouja, dan is dit ongeveer je salaris:
Quote (salaris indicatie MBO4 @ 1 jaar ervaring HOVENIER)
Functie: Hovenier
Opleiding: MBO/MTS
Ervaring (in jaren): 1 jaar
13e maand: Nee
Soort Contract: VastDienst
Uren per week: 37
Bruto Maand Salaris: 1417.25
Je komt dus ongeveer op 18.500 euro per jaar uit BRUTO. (inclusief vakantiegeld). Dan kom je op ongeveer 12250 euro NETTO per jaar uit. Dat is gemiddeld rond de 1000 euro per maand. Woon je nog thuis? Ga ik wel vanuit... Stel, je geeft de helft uit aan tatoeages, piercings, eten, drinken en 0906-hotlines, dan hou je nog 500 over. Oke, hou dat een jaar vol en je hebt 5000 euro. Dat is goed genoeg voor een 2e handse Audi A3, nietwaar? PROPS MAN!
Die jaren erna moet je ook wegenbelasting, verzekering, onderhoud en benzine gaan betalen, dus hou je nog maar 300 euro over per maand. Als je dit doorberekent naar je jaarsalaris hou je niet denderend veel over BADBOY. Vervelend, dus meneertje moet de Audi verkopen om genoeg geld te sparen om later zelf een onderneming te gaan starten.

Na 10 jaar x 5000 euro te hebben gespaard heeft onze vriend eindelijk 50.000 euro. In de tussentijd heb je al wat salarisverhogingen gehad plus je moeder heeft je geadviseerd een spaarrekening te openen want dan zou je nog rente ontvangen! Je moeder vindt dat een strakker plan dan het in een roze biggetjes-spaarpot te bewaren met een groot gat aan de achterkant. Zo werd constant het geld nat, en om het nou iedere keer te drogen met een föhn is ook weer teveel van het goede. Nouja, laat ik een keer gul zijn: Je hebt 75000 euro gespaard. Je gaat weer naar de bank. Je kunt de overige 75.000 krijgen tegen een extra hoge rente, want ze vertrouwen jouw soort niet helemaal. Goed, je hebt 150.000 euro. Voor dat geld laat je een schuur bouwen in jullie achtertuin waar je je gereedschap kan opslaan. Moeder moest haar waslijn verplaatsen... = RUZIE = BITCHFIGHT. Goed, ik ga de rest van de details niet uitleggen, want dan ben ik over een half uur nog niet klaar. =( Dus dat terzijde. Je bent net begonnen. Je komt erachter de je wel veel afspraken maakt met eventuele nieuwe klanten, maar dat het eigenlijk nooit verder komt dan de eerste afspraak. Waarom? Omdat elke bejaarde griezelt van je rotkop. Ze zien het als een schande voor de buurt. Stel dat de buren dat monster in hun tuin zien! OH OH.

Dus eigenlijk faal je je hele leven lang. En pas als je de erfenis van je ouders krijgt kan meneer een Audi kopen. Maar dan wordt z'n rijbewijs voor z'n hele leven ingevorderd vanwege 'badboy-rijgedrag'.

EINDGOED, ALGOED. hand.gif

This post was edited by JWT on Sep 8 2008 03:39am
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Sep 8 2008 03:43am
1400, dat is toch bijna het minimumloon, of wat?

Quote (wiki @ the truth)
Het minimumloon wordt twee keer per jaar (in januari en juli) aangepast aan de gemiddelde ontwikkeling van de CAO-lonen. Het bedraagt per 1 juli 2008 € 1356,60 bruto per maand voor een werknemer van 23 jaar of ouder bij een volledige werkweek


Hmmm.





EDIT: kankervette toekomstanalyse trouwens. Doe je die ook voor anderen?

This post was edited by Wuben[NM] on Sep 8 2008 03:44am
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123458Next
Add Reply New Topic New Poll