Quote (edujackass @ Wed, 23 Jul 2008, 14:19)
ik kom dagelijks buiten maar dat heeft hier niets mee te maken.
ik heb bijvoorbeeld ook geen familie of vrienden die een mac hebben. <insert grap, en hoeveel vrienden heb je?>
Tja. Ik kan enkel zeggen dat ik het overal zie. Vrienden, familie, scholen, ziekenhuizen, buren...
programmas als kaarthax doet het niet op mac of soxkap
poweriso draait ook niet op mac winamp doet het niet op mac (behalve een paar beta versies die half functioneel zijn) mIRC doet het niet op mac wavepad doet het niet op mac hoewel de helft van mijn programmas het wel op mac doet werken ze iig NIET allemaal zonder parallels te gebruiken en dus in feite windows te emulereren binnen mac en dus hoogstwaarschijnlijk met slechtere prestaties als gewoon windows zelf draaien.
Leuke voorbeelden. 'Kaarthax' heeft welgeteld 1 zoekresultaat op google. Van de andere programma's die je opnoemt, ken ik enkel Winamp en mIRC, en daar zijn genoeg vervangende programma's voor, met evenveel mogelijkheden. De iTunes > Winamp discussie zal ik even laten rusten.
Ik heb mijn pc nog nooit in reparatie hoeven brengen.
Ja, die zag ik wel aankomen.
De software mag dan goedkoper zijn maar vrijwel al de software voor windows computers is gratis op het internet te verkrijgen.
Natuurlijk is veel software gratis. Ik heb het dan ook niet over onbekende programmaatjes als 'Kaarthax' (wat dat ook mag wezen), maar wel over iets als Office.
Lijkt wel alsof je vijf jaar gestudeerd moet hebben voor dat ooit kan werken.
maar omdat op windows het software aanbod 5x zo groot is er meestal wel vervangende software te vinden voor de mac applicaties die je op windows wil draaien.
Ja, maar de alternatieven zijn maar half zo gebruiksvriendelijk en half zo knap. Het enige goede MS-programma is Excel. Goed qua mogelijkheden, wel nogal lelijk. (De eerste Excel versie was trouwens van Mac, daarna overkocht door MS, maar dat terzijde)
ik had btw 2x een mac gezien, 1x @ opendag grafisch foto/ontwerp school en 1x @ mac store. ik vond het ding er geweldig uitzien enzo en naast chatten en internetten zal ik een laptop ook niet veel gebruiken maar de prijs die je ervoor betaald vind ik belachelijk. Ook vond ik mac een stuk gebruiksvriendelijker en ze zijn beter in inovatie omdat hun steeds met de nieuwe dingen komen die windows vervolgens naamaakt in zijn besturingssystemen. Het is jammer dat windows de standaard is geworden en hierdoor is het uiteindelijk tog meest compitable OS.
Die prijs heb ik al uitgelegd. In de dichtstbijzijnde supermarkt kan je een computer kopen voor 500 euro, maar wat heb je dan?