d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Advies Nieuwe Computer > I Are Noob ;)
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Jul 23 2008 05:32am
Quote (Wuben[NM] @ Wed, 23 Jul 2008, 12:56)
Mac is voor écht serieuze fotografen en vormgevers de enige keuze, heb ik me laten vertellen. Nu zijn fotografen en vormgevers bij voorbaat gay, dus dan weet je het wel.

Je vader is toch fotograaf?
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Jul 23 2008 06:07am
Quote (Kanni @ Wed, 23 Jul 2008, 13:32)
Je vader is toch fotograaf?


Dat zeg ik.
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Jul 23 2008 06:09am
Quote (Wuben[NM] @ Wed, 23 Jul 2008, 14:07)
Dat zeg ik.

Ok. Bedankt voor je bijdrage.
Member
Posts: 5,881
Joined: Sep 2 2005
Gold: 541.90
Warn: 100%
Jul 23 2008 06:19am
ik kom dagelijks buiten maar dat heeft hier niets mee te maken.
ik heb bijvoorbeeld ook geen familie of vrienden die een mac hebben. <insert grap, en hoeveel vrienden heb je?>
programmas als kaarthax doet het niet op mac of soxkap
poweriso draait ook niet op mac winamp doet het niet op mac (behalve een paar beta versies die half functioneel zijn) mIRC doet het niet op mac wavepad doet het niet op mac hoewel de helft van mijn programmas het wel op mac doet werken ze iig NIET allemaal zonder parallels te gebruiken en dus in feite windows te emulereren binnen mac en dus hoogstwaarschijnlijk met slechtere prestaties als gewoon windows zelf draaien.

Ik heb mijn pc nog nooit in reparatie hoeven brengen.
De software mag dan goedkoper zijn maar vrijwel al de software voor windows computers is gratis op het internet te verkrijgen.
je kan mac apps draaien op windows zoals dat ook omgekeerd op mac gebeurt, met een mac emulator http://www.emulators.com/download.htm
maar omdat op windows het software aanbod 5x zo groot is er meestal wel vervangende software te vinden voor de mac applicaties die je op windows wil draaien.

ik had btw 2x een mac gezien, 1x @ opendag grafisch foto/ontwerp school en 1x @ mac store. ik vond het ding er geweldig uitzien enzo en naast chatten en internetten zal ik een laptop ook niet veel gebruiken maar de prijs die je ervoor betaald vind ik belachelijk. Ook vond ik mac een stuk gebruiksvriendelijker en ze zijn beter in inovatie omdat hun steeds met de nieuwe dingen komen die windows vervolgens naamaakt in zijn besturingssystemen. Het is jammer dat windows de standaard is geworden en hierdoor is het uiteindelijk tog meest compitable OS.

This post was edited by edujackass on Jul 23 2008 06:22am
Member
Posts: 12,071
Joined: Apr 22 2005
Gold: Locked
Trader: Scammer
Jul 23 2008 06:42am
mac <-> windowns is een eeuwige discussie die echt kan blijven bestaan...

zelf gebruik ik ze beiden, alleen voor verschillende doeleinden. Men mac gebruik ik met men tekenprogramma's die ik nodig heb voor men werk die veel vlotter draaien op mac.

men windows Laptop heb ik al even, en blijf ik eigenlijk gewoon thuis gebruiken voor wat ik het nodig heb (internet, gamen, ...) zie niet de behoefte om over te stappen naar men mac. Het imago dt je hebt van geen virussen en je laptop moeten binnenbrengen om het jaar hangt echt af van hoe je met je OS omgaat en niet als het mac of windows is!

Mac is ook neit aan te raden aan iemand die een low budget pc / lt wilt voor gewoon wat tekstverwerking, internet, muziek, ... heeft echt helemaal geen nut dan om 1800 euro + te gaan betalen...koop je beter een medion in de aldi voor 600 euro ofzo
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Jul 23 2008 06:58am
Quote (edujackass @ Wed, 23 Jul 2008, 14:19)
ik kom dagelijks buiten maar dat heeft hier niets mee te maken.
ik heb bijvoorbeeld ook geen familie of vrienden die een mac hebben. <insert grap, en hoeveel vrienden heb je?>

Tja. Ik kan enkel zeggen dat ik het overal zie. Vrienden, familie, scholen, ziekenhuizen, buren...

Quote (edujackass @ Wed, 23 Jul 2008, 14:19)
programmas als kaarthax doet het niet op mac of soxkap
poweriso draait ook niet op mac winamp doet het niet op mac (behalve een paar beta versies die half functioneel zijn) mIRC doet het niet op mac wavepad doet het niet op mac hoewel de helft van mijn programmas het wel op mac doet werken ze iig NIET allemaal zonder parallels te gebruiken en dus in feite windows te emulereren binnen mac en dus hoogstwaarschijnlijk met slechtere prestaties als gewoon windows zelf draaien.

Leuke voorbeelden. 'Kaarthax' heeft welgeteld 1 zoekresultaat op google. Van de andere programma's die je opnoemt, ken ik enkel Winamp en mIRC, en daar zijn genoeg vervangende programma's voor, met evenveel mogelijkheden. De iTunes > Winamp discussie zal ik even laten rusten.

Quote (edujackass @ Wed, 23 Jul 2008, 14:19)
Ik heb mijn pc nog nooit in reparatie hoeven brengen.

Ja, die zag ik wel aankomen.

Quote (edujackass @ Wed, 23 Jul 2008, 14:19)
De software mag dan goedkoper zijn maar vrijwel al de software voor windows computers is gratis op het internet te verkrijgen.

Natuurlijk is veel software gratis. Ik heb het dan ook niet over onbekende programmaatjes als 'Kaarthax' (wat dat ook mag wezen), maar wel over iets als Office.

Quote (edujackass @ Wed, 23 Jul 2008, 14:19)
je kan mac apps draaien op windows zoals dat ook omgekeerd op mac gebeurt, met een mac emulator http://www.emulators.com/download.htm

Lijkt wel alsof je vijf jaar gestudeerd moet hebben voor dat ooit kan werken.

Quote (edujackass @ Wed, 23 Jul 2008, 14:19)
maar omdat op windows het software aanbod 5x zo groot is er meestal wel vervangende software te vinden voor de mac applicaties die je op windows wil draaien.

Ja, maar de alternatieven zijn maar half zo gebruiksvriendelijk en half zo knap. Het enige goede MS-programma is Excel. Goed qua mogelijkheden, wel nogal lelijk. (De eerste Excel versie was trouwens van Mac, daarna overkocht door MS, maar dat terzijde)

Quote (edujackass @ Wed, 23 Jul 2008, 14:19)
ik had btw 2x een mac gezien, 1x @ opendag grafisch foto/ontwerp school en 1x @ mac store. ik vond het ding er geweldig uitzien enzo en naast chatten en internetten zal ik een laptop ook niet veel gebruiken maar de prijs die je ervoor betaald vind ik belachelijk. Ook vond ik mac een stuk gebruiksvriendelijker en ze zijn beter in inovatie omdat hun steeds met de nieuwe dingen komen die windows vervolgens naamaakt in zijn besturingssystemen. Het is jammer dat windows de standaard is geworden en hierdoor is het uiteindelijk tog meest compitable OS.

Die prijs heb ik al uitgelegd. In de dichtstbijzijnde supermarkt kan je een computer kopen voor 500 euro, maar wat heb je dan?
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Jul 23 2008 06:59am
Quote (jOOdje @ Wed, 23 Jul 2008, 14:42)
mac <-> windowns is een eeuwige discussie die echt kan blijven bestaan...

Je mag best een eigen mening vormen over dit alles, maar ik vind dat je dan wel moet weten waarover je spreekt. Als je nog nooit een Mac van dichtbij hebt gezien, en het alsnog afbreekt op basis van clichés, is belachelijk.

zelf gebruik ik ze beiden, alleen voor verschillende doeleinden. Men mac gebruik ik met men tekenprogramma's die ik nodig heb voor men werk die veel vlotter draaien op mac.

men windows Laptop heb ik al even, en blijf ik eigenlijk gewoon thuis gebruiken voor wat ik het nodig heb (internet, gamen, ...) zie niet de behoefte om over te stappen naar men mac.

Quote (jOOdje @ Wed, 23 Jul 2008, 14:42)
Het imago dt je hebt van geen virussen en je laptop moeten binnenbrengen om het jaar hangt echt af van hoe je met je OS omgaat en niet als het mac of windows is!

Windows is veel instabieler en dat kan zelfs Bill Gates niet ontkennen. Ik heb nog nooit een virus gezien voor Mac en mijn harde schijf is nog nooit gecrasht. Natuurlijk heeft 't ook te maken met de gebruiker, maar als je als Windows-gebruiker veilig wil zijn, moet je er echt al iets van kennen.

Quote (jOOdje @ Wed, 23 Jul 2008, 14:42)
Mac is ook neit aan te raden aan iemand die een low budget pc / lt wilt voor gewoon wat tekstverwerking, internet, muziek, ... heeft echt helemaal geen nut dan om 1800 euro + te gaan betalen...koop je beter een medion in de aldi voor 600 euro ofzo

Ja, het hele supermarkt-PC verhaaltje dat ik eerder vertelde. Je kan natuurlijk ook gewoon een typmachine kopen voor twintig euro.
Member
Posts: 12,071
Joined: Apr 22 2005
Gold: Locked
Trader: Scammer
Jul 23 2008 07:21am
je hebt zeker gelijk over het verhaal van Bill Gates, heb een aantal maanden geleden de mail gelezen die de 2de topman van Microsoft uitstuurde dat ze dringend iets moeten veranderen aan hun policy willen ze niet dat Mac het gaat overnemen.

Over de supermarkt pc heb je ook een punt, de service die je krijgt is gegarandeerd niets waard, indien er iets scheelt aan je pc ben je hem minimaal voor een maand kwijt. Echter dit is het risico dat je erbij neemt en iets wat ieder normaal persoon moet weten. Een pc koop je niet in een supermarkt.

Zelf werk ik nu 12 jaar met windows, harde schijf is nog nooit gecrashed en 1 maal een virus binnengehaald... dus om daarvoor over te schakelen naar mac is zeker niet de moeite!

Je moet het gewoon zo zien, voor een gewone huis en thuis gebruiker is er echt niet meer benodigd dan een simpele microsoft pc gewoon vanwege de kostprijs, rest niet meegerekend.
Je kan hem wel binnenbrengen om het jaar indien je niets van een pc kent en ben je er wel minimaal 50 euro per uur voor kwijt, om gewoon een nieuwe image te krijgen. Echter indien je mac (indien dat ding stuk gaat, is het ook echt wel stuk) kan je naar een mac center gaan en ben je ook serieus je geld kwijt (zelf wel nog niet meegemaakt)

Dus hoe je het ook wilt draaien of keren, ze hebben beiden hun pro's en contra's en heeft helemaal niets te maken met weten waar je het over hebt of niet!
Member
Posts: 9,868
Joined: Jul 29 2005
Gold: 11.33
Jul 23 2008 07:41am
Tering, Kanni en Eduard kanker eens op en beantwoord de vraag gewoon van Dennis' collega. Hij heeft er niet genoeg geld voor over om een Mac te kopen, dus Kanni hoeft niet meer terug te komen hier. Hij heeft ook geen omgwtfuxgamecomputer nodig, dus ook Eduard hoeft hier niet te zijn.
Member
Posts: 5,881
Joined: Sep 2 2005
Gold: 541.90
Warn: 100%
Jul 23 2008 08:36am
mkay tom, kanni ik geef de mac vs windows discussie op en meschien word het gewoon veel meer gebruikt in de buurt waar jij woont/mensen waar jij mee omgaat en dat ik het hier daarom zo wijnig tegen kom.
over dennis zijn vraag, of je neemt een moderne pc zoals die ik poste (niet een wtfux game want ik heb er geen dure x2 kaart in zitten en ook geen dure uber quad core en maar 2 ipv 4gb ram.
maar een pc voor internet en chatten en werkstukken.. daar voldoet elke pc aan dus neem gewoon het goedkoopste wat je kan vinden.

en over 'kaarthax' ^_________________________________^ sorry ik dacht dat het duidelijk genoeg was maar ik zei het maar ff in gametaal ivm mijn warn niveau tongue.gif

This post was edited by edujackass on Jul 23 2008 08:38am
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll