Quote (BanaanMetBolhoed @ Sun, Mar 23 2008, 05:44pm)
Tja, daar zit ook wat in moet ik toegeven.

dat soort regelingen zijn gemaakt om de zwakkere mensen in de samenleven te beschermen en op te vangen in geval van nood.
daarbij is vanuit gegaan dat de werkende bevolging doormiddel van heffingen etc. de kosten dekken.
op het moment dat mensen die wel kunnen werken er gebruik(misbruik) dan gaat het eigenlijke doel op een gegeven moment verloren.
de gene die daar het meest onder zullen lijden zijn de zwakkere waarvoor de regeling eigenlijk bedoelt was.
dat vind ik heel egoistisch. vandaar dat ik met het word parasieteren kwam.
maar dit is natuurlijk een mening. mijn mening