d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Gelovigen, Wat Vindt Nederland En Belgie Hiervan? > A Topic About Religion, Without Any Spam
Prev123459Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Mar 14 2008 07:43am
Quote (Toasts @ Fri, 14 Mar 2008, 14:37)
Jahwe, zoals je wilt. happy.gif


יהוה

hehe

spreek je uit als jod-hee-vav-hee

of zoals de jehova getuigen hem noemen jehova

mja jouwe kan ook xd

die gast het te veel namen sad.gif
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Mar 14 2008 07:49am
Quote (Wuben[NM] @ Fri, 14 Mar 2008, 14:41)
Omdat ik het grappig vond om je betoog aan te vallen.


jij hebt vast een schitterend leven naast dit forum..
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Mar 14 2008 07:56am
Quote (Toasts @ Fri, 14 Mar 2008, 15:42)
Niet dat ik het niet grappig vond, maar zorg er aub niet voor dat deze topic gelocked wordt, eindelijk nog is een discussie topic. happy.gif


Ja, heb je ook wel weer gelijk in. Ik zal niet reageren, Eric.

Tijd voor iets intelligents:
De enige verklaring is toeval, want toeval is het enige wat bestaat zonder verklaring.

Helaas dat het NIKS, maar dan ook NIKS met deze topic te maken heeft.
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Mar 14 2008 08:29am
Quote (Wuben[NM] @ Fri, 14 Mar 2008, 14:56)
Ja, heb je ook wel weer gelijk in. Ik zal niet reageren, Eric.

Tijd voor iets intelligents:
De enige verklaring is toeval, want toeval is het enige wat bestaat zonder verklaring.

Helaas dat het NIKS, maar dan ook NIKS met deze topic te maken heeft.


waar heb jij het in "godsnaam" over..
Member
Posts: 9,055
Joined: Oct 1 2005
Gold: 5,901.42
Mar 14 2008 09:36am
religie is ontstaan omdat mensen de natuur niet begrepen en die wilde verklaren.
nou, tegenwoordig zijn we daar wal wat verder mee en is het dus niet zo hard meer nodig.
ik ben er geen fan van, maar ik vind het tog wel belangrijk dat het blijft bestaan.
het is voor een aantal mensen heel belangrijk, en die moeten zich er dan ook bij aan kunnen sluiten, MAAR
ik vind wel dat religie nog te veel macht heeft op samenleving, het is al vele malen minder dan vroeger, maar imo niet genoeg.
religie hoeft maar een klein hoekje in onze maatschappij in beslag te nemen dat is genoeg.
Al die oorlogen en zo is dan allemaal niet zo in meer, want dan neemt het geloof dat je bij je opvoeiding krijgt af.
kan iedereen als hij/zij volwasse is er zelf voor kiezen.
Member
Posts: 18,172
Joined: May 29 2005
Gold: 14,931.00
Mar 14 2008 09:59am
terugkomend op de stelling: waarom verwaterd de religie in amerika/europa en niet in de armere delen van de wereld.

lijkt me vrij duidelijk.. arme mensen hebben minder vooruitzichten. ze hebbe iets nodig om zich aan vast te houden/troost bij te zoeken/naar uit te kijken. dat is waar godsdienst de uitkomst biedt.
wat een ander nadeel is van de meeste geloven, is dat er een selecte groep aan de top staat, die vandaar uit personen bestuurt die 'het woord van god' onder de mensen moet brengen. hierdoor is hetgeen dat verteld wordt in de kerken, synagogen etc. zeer makkelijk beinvloedbaar.

als afsluiting een zin uit een gesprek tussen een pastoor en een leraar in de jaren 50: hou jij ze dom? dan hou ik ze wel arm.

en dat gebeurt er wanneer religie en geloof misbruikt wordt.
Member
Posts: 1,790
Joined: Jan 29 2008
Gold: 13.38
Warn: 100%
Mar 14 2008 10:31am
Quote (Wuben[NM] @ Fri, Mar 14 2008, 03:34pm)
Badboydegekste doet zijn "Eric de Intellectueel" imitatie.
Het lichtknopje heeft hij in ieder geval nog niet gevonden.
Member
Posts: 24,578
Joined: Mar 30 2005
Gold: 201,508.60
Mar 14 2008 10:35am
ik vote op 1
hier heb ik het dus echt over de mensen die proberen leven volgens de beibel en echt geloven dat eva gemaakt is uit een rib van adam e ndat soort zever
en als ze dan nog beginnen met god de aarde geschapen te hebben op 7 dagen en oerknal ontkennen is het helemaal bulshit

e: oh was ff islam vergeten , dit verslaat toc halle onzin in het leven?
je ff opblazen omdat je geloof je dat zegt. komaan zeg kun je dit nu een godsdienst noemen? lijkt meer op een sekte

This post was edited by cranium-sf on Mar 14 2008 10:40am
Member
Posts: 9,964
Joined: Mar 28 2005
Gold: 0.31
Mar 14 2008 10:53am
Derde laatste, met een aanpassing : Een gelovige mens heeft meer concrete waarden en normen.

Daarom is die niet minder dan een niet gelovige.


Quote (BadBoyDeGekste @ Fri, Mar 14 2008, 02:36pm)
als je niets boeiends te brengen hebt waarom post je dan?


Sorry maar die was wel grappig, da's een echte lol.

Quote (cranium-sf @ Fri, Mar 14 2008, 05:35pm)
ik vote op 1
hier heb ik het dus echt over de mensen die proberen leven volgens de bijbel en echt geloven dat eva gemaakt is uit een rib van adam e ndat soort zever
en als ze dan nog beginnen met god de aarde geschapen te hebben op 7 dagen en oerknal ontkennen is het helemaal bulshit

e: oh was ff islam vergeten , dit verslaat toc halle onzin in het leven?
je ff opblazen omdat je geloof je dat zegt. komaan zeg kun je dit nu een godsdienst noemen? lijkt meer op een sekte


6 dagen, 7de dag was rustdag!
En die moslim terroristen, jah, het gebeurd maar da's maar een enorm klein deel van de hele islam.
Veralgemenen is in alle opzichten slecht, dan zou je de joden evengoed allemaal moordenaars van christus noemen, en wie weet wat de christenen zelf al allemaal gedaan hebben.
De meeste islamisten staan 'achter' vergeleken met ons, ze moeten nog groeien, daarin moeten we ze helpen vind ik. Vooroordelen vellen over hen gaat dit proces alles behalve in de hand werken.

This post was edited by Ov2rkill on Mar 14 2008 11:04am
Member
Posts: 24,578
Joined: Mar 30 2005
Gold: 201,508.60
Mar 14 2008 11:09am
Quote (Ov2rkill @ Fri, Mar 14 2008, 04:53pm)
Derde laatste, met een aanpassing : Een gelovige mens heeft meer concrete waarden en normen.

Daarom is die niet minder dan een niet gelovige.




6 dagen, 7de dag was rustdag!
En die moslim terroristen, jah, het gebeurd maar da's maar een enorm klein deel van de hele islam.
Veralgemenen is in alle opzichten slecht, dan zou je de joden evengoed allemaal moordenaars van christus noemen, en wie weet wat de christenen zelf al allemaal gedaan hebben.
De meeste islamisten staan 'achter' vergeleken met ons, ze moeten nog groeien, daarin moeten we ze helpen vind ik. Vooroordelen vellen over hen gaat dit proces alles behalve in de hand werken.


nja , maar die vooroordelen lokken ze zelf wel uit , hoe vaak heb je het niet dat je in een station ff achter je kijkt waar toevallig groepje turken (meestal ) staan , en dan komen ze naar jou met de vraag , voorwat kijk jij naar mij , met als doel dat jij een antwoord geeft die hun niet aanstaan om je te kunnen slaan
en dan zou ik niks tegen hun mogen hebben en geen vooroordelen hebben , komaan zeg tongue.gif
er is slechts 1-2 % dat het niet doet ( hier spreek ik ofc enkel over de jongeren , niet over terrorisme binnen de islam )

This post was edited by cranium-sf on Mar 14 2008 11:10am
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123459Next
Add Reply New Topic New Poll