Quote (The-Sorrow @ Sat, 4 Mar 2006, 11:32)
Quote (xepolite @ Fri, Mar 3 2006, 10:07pm)
Quote (The-Sorrow @ Fri, 3 Mar 2006, 22:16)
xepolite;
hoe kom je eigenlijk aan een kauw, ik vindt vogels erg leuke beesten en zou ook wel een kauw willen hebben:)
Ligt eraan, beantwoord eerst deze vragen

1. Woon je in een stad/dorp?
2. Hecht je waarde aan je eigendommen?
3. Heb je veel geduld?
1. stad/apartement
2. kep wel waardevolle spullen maar ligt eraan

3. meer geduld als een steen
Hum, dan raad ik je een kauw niet aan. Ze kunnen absoluut niet in een kooi/foliere worden gehouden. Het zijn daarnaast heel sociale dieren, vooral tamme, je zult hem in de stad dan ook voortdurend kwijt zijn.
Een kauw sloopt ook werkelijk alles! Aan de ene kant heel erg irritant, maar ergens ook wel heel schattig. Raar, maar je kan nooit boos op zo'n beest worden.. ook al heeft ie je encyclopedie gemold.
De kauw die ik nu heb (2 jaar ondertussen) houdt van die vreemde spelletjes. Je bent bijvoorbeeld aan het schrijven, hij steelt je gum en legt m 2 meter verder weer neer. Je pakt hem en legt hem terug, waarop hij hem natuurlijk weer wegpakt... daar kan hij zo een half-uur mee doorgaan

Anyways, deze kauw heb ik uit een nest gehaald. Er zit hier een nest die elk jaar zon 3-4 jongen krijgt, er gaat er altijd minstens 1 dood. Het is wel noodzaak dat je een kauw opvoedt vanaf dat ie ongeveer 1-2 weken is, als hij al ouder is dan word hij niet meer tam.
Hier een foto van Karel. Hij is hier aan het "zonnen", zon of hout kachel... als de warmte-straling er maar is.

Trouwens, die Piranha.. is hij dood of lijkt dat maar zo?

@han voldoet jouw kat ook aan de titel "Spek-poes"?