d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Hiphop 3
Prev1234Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 9,144
Joined: Feb 26 2005
Gold: 774.55
Feb 1 2008 08:19am
Dit nr is lekker

Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Feb 1 2008 09:05am
zekers chill nummer thx
Member
Posts: 2,208
Joined: Dec 13 2007
Gold: 0.00
Feb 5 2008 05:52am
Yeah, The Re-Up.
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Feb 5 2008 06:09am
Quote (JWT @ Tue, 5 Feb 2008, 12:52)
Yeah, The Re-Up.

Inderdaad!

Heb nog wat albums/mixtapes gechecked:
Liquid Swords - GZA
Legend of the Liquid Sword - GZA
Opgeduveld - Opgezwolle & Duvel
Brandstof - Opgezwolle
Tot de Schijt Ons Doodt - Neuk

Moet ze nog meer beluisteren om er 'n oordeel over te kunnen vellen.

Nu we trouwens toch met lijstjes bezig zijn: (http://www.statemagazine.nl/state.php/article?data%5Barticleid%5D=3237)
Quote
De topvijftien met het aantal gescoorde punten tussen aanhalingstekens:

1 (161) Extince - Binnenlandse Funk (Top Notch/Virgin, 1998)
2 (128) Opgezwolle - Eigen Wereld (Top Notch, 2006)
3 (113) Opgezwolle - Vloeistof (Top Notch/Virgin, 2003)
4 (109) Duvelduvel - Aap-o-Theek (Top Notch, 2004)
5 (79) Jiggy Djé - Noah's Ark (Noah's Ark, 2006)
6 (60) Osdorp Posse - Afslag Osdorp (Djax Records, 1996)
7 (55) Kubus - Buitenwesten (Top Notch, 2005)
8 (51) Extince - Vitamine E (Top Notch/Virgin, 2001)
9 (50) Raymzter - Rayalistisch (Top Notch/Virgin, 2003)
10 (48) De Jeugd Van Tegenwoordig - Parels voor de Zwijnen (Top Notch, 2005)
11 (45) U-Niq - Rotterdam (Top Notch, 2006)
12 (38) Brainpower - Door Merg & Brain (Lyric/PIAS, 2001)
13 (34) THC - Artikel 140 (THC Recordz, 2005)
14 (34) Typhoon - Tussen Licht & Lucht (Top Notch, 2007)
15 (23) Osdorp Posse - Osdorp Stijl (Djax Records, 1992)

Revu.nl heeft de hoogtepunten uit de topvijftien in een podcast gestopt, een interview met Extince volgt later deze week op de site.

De deskundologen: Farid Benmbarek (State/Lijn5), Brian Elstak (Mixin/Made In Da Shade), The Flexican (Flinke Namen/The DirtyDirtyDirty), Reinout van Gendt (FunX), Habbekrats Reclame, Ulrike Helmer (Dutch Touch), Gert-Jaap Hoekman (Nieuwe Revu), Guuz Hoogaerts (Nieuwe Revu), Niels Hoogland (Juize.FM/Radio 538), Illvester (Boemklatsch/Tivoli), Sander Kerkhof (State/Het Parool), Casper Meijer (Spookradio), Nalden (Nalden.net), Roy Pereira (Universal Music), Vincent Reinders (Lijn5), Leroy Rey (Jimmy Woo), Sjam (Nobody Beats The Drum/Boemklatsch), Bram van Splunteren (VPRO), Saskia Slegers (Djax Records), De Reiger (Appelsap), Saul van Stapele (NRC Handelsblad/Nieuwe Revu), Melvin Toemin (FunX), Dave Vanderheijden (Hiphopinjesmoel) en ondergetekende. De individuele topvijfs vind je op Revu.nl.


En: (http://www.revu.nl/6376)
Quote
We kunnen niet iedereen te vriend houden, maar de door deskundologen opgestelde Nederhop Top 15 heeft in elk geval veel reacties opgeleverd.  Zoals Ali B. in de ether bij Giel Beelen verkondigde: “Ik ga vanavond mijn barbecue met Revu’s aansteken.”

Ook rapper Lange Frans was niet te spreken over het feit dat zijn naam ontbrak in de lijst met 15 beste Nederlandstalige hiphop albums. "Maar ach, ik had niet anders verwacht van Revu."

Daar heeft hij een punt, ware het niet dat de mening van de Revu-redactie niet allesbepalend was in de eindstand. De naam van de rapper uit Diemen-Zuid kwam slechts twee keer voor op de lijstjes van de 24 geraadpleegde deskundigen. "Voordat Frans, Baas, Yes-R en de homies de hitradio ontdekten, maakten ze clandestiene, seksistische, humoristische hiphop," aldus NRC-reporter Saul van Stapele over de Straatremixes van hun eerdere formatie D-Men.

Ali B. werd ook twee keer genoemd. "Scherp, humoristisch en zakelijk," analyseert Melvin Toemin van FunX.

Ondertussen ging de discussie op de verschillende weblogs rustig verder.

"Postman, wow. Schande dat die er niet in staat," post DJ_Weelz op ML.75.nl. Spankmaster-j: "Zelfs die mixtapes van Kempi, Kiddo, Appa & Dion zijn dikker dan 50% van deze (witte) lijst!

Op Hiphopinjesmoel.nl is de algemene opinie positiever. "Mooi lijstje geworden," zegt Larixk. "Lekker voor Typhoon dat hij er tussen staat."

En zelfs GeenStijl had er een goed woordje voor over. "Prins Extince is koning van de Nederrap," merkt het weblog terrecht op. "Verder valt op dat nederhop een provinciale aangelegenheid is. Natuurlijk zien we wat rappers uit 010 of 020 maar de taalkunstenaars komen toch vooral uit suffe plaatsen als Oosterhout, Amersfoort, Zwolle en Almere."

"Heel apart trouwens dat niemand met een woord rept over Def Rhymz," concludeert Rens op Revu.nl.
Het laatste woord is aan Sticks, rapper van Opgezwolle die met twee albums in de Top 3 staat. "Als je mij om een Top 10 zou vragen, zou ik wel zo chauvinistisch zijn om een lijst vol Zwollenaren in te leveren. Of ik het terecht vind dat Ali B. en Lange Frans niet in de lijst staan? Tja, heel eerlijk gezegd ben ik niet zo bekend met hun werk. En dat zegt wel genoeg eigenlijk."

Gert-Jaap Hoekman
Member
Posts: 37,126
Joined: Nov 6 2006
Gold: 9,221.15
Feb 5 2008 08:33am


Neger R. de Vries is ook hard. "Hoogachtend Neger R. de Vries" is gratis te downloaden, moet je dat maar ff googlen. wink.gif
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Feb 5 2008 08:47am
Vind het album maar matig.
Ik heb ook ergens gelezen dat 0118-VIER dit jaar met 'n nieuw album zou komen, maar ze bestaan nog maar uit twee leden. Bevestiging?

This post was edited by ?NNI on Feb 5 2008 08:48am
Member
Posts: 2,208
Joined: Dec 13 2007
Gold: 0.00
Feb 5 2008 08:54am
Quote (Sticks)
Of ik het terecht vind dat Ali B. en Lange Frans niet in de lijst staan? Tja, heel eerlijk gezegd ben ik niet zo bekend met hun werk. En dat zegt wel genoeg eigenlijk
Mahahahahaha.

Leuke artikels Kanni!

This post was edited by JWT on Feb 5 2008 08:54am
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Feb 5 2008 09:14am
Haha, ik wist dat je dat citaat eruit zou gaan halen!

Is trouwens sowieso wel 'n kutlijst. Osdorp Posse, THC en Jeugd van Tegenwoordig staan er niks in te doen. Typhoon op 'n veertiende plaats? DuvelDuvel op vier?
Tja. Gelukkig staan Ali B en Yes-R er niet in.

Slechte album dat ik tot dusver heb beluisterd: Gedachtegang - Brutus. Ik kreeg plaatsvervangende schaamte.
Member
Posts: 37,126
Joined: Nov 6 2006
Gold: 9,221.15
Feb 5 2008 09:47am
Quote (�?NNI @ Tue, 5 Feb 2008, 16:14)
Haha, ik wist dat je dat citaat eruit zou gaan halen!

Is trouwens sowieso wel 'n kutlijst. Osdorp Posse, THC en Jeugd van Tegenwoordig staan er niks in te doen. Typhoon op 'n veertiende plaats? DuvelDuvel op vier?
Tja. Gelukkig staan Ali B en Yes-R er niet in.

Slechte album dat ik tot dusver heb beluisterd: Gedachtegang - Brutus. Ik kreeg plaatsvervangende schaamte.


Pffffft Brutus, die mag voor mijn part ander werk gaan zoeken. xD
Member
Posts: 2,330
Joined: Oct 14 2006
Gold: 0.00
Feb 5 2008 10:12am
zoiezo is Flessepost nog steeds het hardst van 0118

Tweemetersessie van Vinnie vond ik ook wel goed, en heb altijd gehoopt op een solo album van Junior, maar die is er nooit gekomen

UTZWARTEAAP.NL shop doet het nog steeds niet -,-
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234Next
Closed New Topic New Poll