Quote (Demonsangel @ Thu, Jan 3 2008, 11:38am)
reported for personal attack
blijf toch gewoon weg hier
personal attack? waar? niks beters te doen?
Quote (WemyNM @ Thu, Jan 3 2008, 11:45am)
Bedankt voor je bijdrage!
bedank me sebiet maar,
ik had geen goesting om gratis te werken (sinds dit shit een van men occupaties is),
zeker niet na men uren.
zeker niet met zo extreem veel informatie... en sinds ik het gevoel heb dat er meerdere vragen gaan uitvloeien.
en sinds ik het liever "kom fixen" dan een hele post over "hoe fix je dit".
En wtf met "E-nerdje gezocht"! Haha dan wil ik heb helemaal ni meer!
Quote (Zompy @ Thu, Jan 3 2008, 05:27pm)
wat doe je minder?
ik doe veel
Quote (WemyNM @ Thu, Jan 3 2008, 05:37pm)
à la BarfX

ok dus.
je wil een netwerk maken tussen twee computers?
Voor wat? Bestanden delen? Internet delen? Enkel spelletjes spellen met elkaar? Voor elke van deze opties heb je verschillende setups, maar ja ik zal het meest algemene nemen.
Anyways,
ik ben geen kei in netwerken (sinds men partner die shit doet in ons bedrijf - ikke meestal technische IT ondersteuning, software-development, hardwarereparatie en dergelijke),
maar ik zal men best doen

Check eerst en vooral of dat beide lichten op de netwerkkaarten branden als je de kabel op BEIDE netwerkkaarten (op de twee computers) aansluit. Meestal is de probleem niet ver te zoeken. Als een van de lichtjes niet oplicht op de netwerkkaarten, dan is die heeeeel wss kapot. Nieuwe kopen dus.
Check ook ineens maar of de netwerkkaarten op beide computers goed zitten.
Een cross-over utp kabel is vrij gevoelig voor magnetische velden. Dus zie of ze ni over een superwoofer ofzo lopen

Lichten de LED's (die kleine lampkes op de netwerkkaart) wel op,
zitten de netwerkkaarten er goed in (kunde ook merken aan de oplichtende LED's...),
en je hebt geen magnetron of dikke zwarte magneten (?) naast uw UTP (ben je zeker dat het een utp cross is?) Cross kabel,
dan is de fysische netwerk er al, en moet je gewoon de communicatie aanleggen.
Onder Windows XP zou dit automatisch moeten gebeuren,
en sinds je wss XP hebt, denk ik dus dat het probleem ofwel aan de netwerkkaarten of de kabel zit.
Maar anyways,
je kan het steeds handmatig ook doen.
Zorg er voor dat de beide computers aan staan, de UTP Cross kabel is aangesloten en de LED's op BEIDE netwerkkaarten lichten.
Zo doe je dit :
voor de eerste computer (met internetverbinding)
1 - Klik met je rechtermuisknop op "Mijn netwerklocaties"
2 - Selecteer "Eigenschappen"
--- Nieuwe venster opent met je netwerkverbinding(en)
3 - Klik met je rechtermuisknop op je verbinding (ik kan geen exacte naam geven sinds het verschillend is. Dus als je er toch meer dan één hebt, klik met je linkermuisknop op elk van hen en kijk links beneden in het "Detail" venster" welke een ip-adres heeft opstaan. Die met de IP-adres is je verbinding)
4 - Selecteer "Eigenschappen"
--- Eigenschappen voor je verbinding opent in een venster.
5 - Klik op tabblad "Algemeen" (normaal gezien opent die tab altijd eerst)
--- Je ziet een hele boel informatie.
6 - Selecteer "Internet-Protocal (TCP/IP)
7 - Klik op "Eigenschappen" ietsje lager en ietsje verder
8 - Selecteer "Het volgende IP-adres gebruiken"
9 - Type je eigen IP-adres en subnetmasker daar in (kijk naar punt 3 om je ip-adres en subnetmasker te zien. In "Detail" venster wanneer je klikt op je verbinding)
10 - Ok, done.
11 - Herhaal de vorige stappen op de tweede computer, maar wanneer je de IP-adres moet ingeven, verhoog je de laatste cijfer van je IP-adres +1. (zoiets: "178.118.1.1" en "178.118.1.2" snapjem?)
--- ok, done. Nu communicatie testen.
12 - Ga terug naar de eerste computer.
13 - Klik op "Start"
14 - Klik op "Uitvoeren"
--- klein venstertje opent waar je directe opdrachten kan geven
15 - Type "CMD" in en klik op enter.
--- het brengt je naar de commando promt (DOS-achtig)
16 - Type de volgende "ping gevolgd door de ip-adres die je hebt ingevoerd op de tweede computer" (zoiets "ping 179.118.1.2") --- dit zal een directe antwoord geven in milli seconden enz... (als het "request timed out" geeft, is je netwerk niet in orde, en is er iets defect)
Dat is het dus ongeveer. Je beide computers kunnen nu met elkaar communiceren. Check effe of beide computers in de zelfde Werkgroep zitten, en thats it.
Have fun,
PS : pm me effe je adres, zodat ik de factuur kan opsturen
This post was edited by MorphX on Jan 4 2008 09:41pm