d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Racisme.
Prev123457Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 116.00
Jan 15 2006 10:58am
Quote (Yoghurt. @ Jan 15 2006, 06:43 PM)
Medelijden?
Nee. Maar als je iemand tot zulke martelingen gaat veroordelen verspil
je in mijn ogen je menselijkheid en ben je niet beter dan de
verkrachter. Je verantwoord dan je eigen misdaden met die van een ander
en je meet met 2 maten. Hier bereik je niets mee.

em
als die regering/dat volk zo'n gevangenis heeft zullen ze er daar niet
zo veel om geven, om die lage criminelen. Dus is het daar normaal. En
hoezo 2 maatstaven ,nederlanders moeten in nederland gestraft worden en
buitenlanders daar.

Er is een groot verschil tussen wat de Regering normaal vind en wat het Volk wil.
Member
Gold: 0.00
Warn: 30%
Jan 15 2006 11:47am
Er is een groot verschil tussen wat de Regering normaal vind en wat het Volk wil.
Je hebt gelijk maar dan nog, niet ons probleem. Hetzelfde met de criminele buitenlanders, het is niet ons probleem,dat is het pas als ze een nederlands paspoort hebben (die NIET gekopieerd is).
Member
Gold: 0.31
Jan 15 2006 12:06pm
Criminelen zouden in mijn ogen altijd in het land berecht moeten worden waar de misdaadis gepleegd.
Geeft niet of het een buitenlander is of niet, men pleegt een crimineel feit binnenin een land dus ik vind dat dit land en het 'volk', regering of welke instelling ook van dit land die persoon mag berechten. zou jij dit gerechtvaardigd vinden moest een buitenlander bvb een misdaad hier plegen en in zijn eigen land maar berecht zou worden? Met berechten bedoel ik hier dan wel zijn straf bepalen volgens de normen waar hij de misdaad heeft gepleegd. De uitvoerende macht (in, geval van buitenlanders) mag dan zeker in zijn thuisland zijn.

En om ook nog terug te komen op de kosten van gevangenen, die zijn veel minder duur dan je denkt. Er zijn gevangenissen genoeg waar de dagelijks kosten voor het eten van de gevangenen lager ligt dan het eten van een normale hond. Hoe het probleem op te lossen dat gevangenen onze maatschappij toch nog geld kosten? Ze laten werken, zware arbeid, intellectuele arbeid, het geeft me niet. Ja, dit gebeurt wel op sommige plekken maar niet overal. Criminelen (algemeen bezig, niet alleen buitenlanders) hebben mensen uit de maatschappij, dus onrechtstreeks de maatschappij schade aangebracht. Daarvoor vind ik dat ze één voor één moeten werken om dit in de mate van het mogelijke terug te betalen. Dit opstarten zou geld en tijd kosten wat imo zeker de moeite zou zijn als je denkt wat de maatschappij er terug uit zou kunnen halen.
Member
Gold: 116.00
Jan 15 2006 02:02pm
Quote (Ov2rkill @ Jan 15 2006, 08:06 PM)
Criminelen zouden in mijn ogen altijd in het land berecht moeten worden waar de misdaadis gepleegd.
Geeft
niet of het een buitenlander is of niet, men pleegt een crimineel feit
binnenin een land dus ik vind dat dit land en het 'volk', regering of
welke instelling ook van dit land die persoon mag berechten. zou jij
dit gerechtvaardigd vinden moest een buitenlander bvb een misdaad hier
plegen en in zijn eigen land maar berecht zou worden? Met berechten
bedoel ik hier dan wel zijn straf bepalen volgens de normen waar hij de
misdaad heeft gepleegd. De uitvoerende macht (in, geval van
buitenlanders) mag dan zeker in zijn thuisland zijn.

En om ook
nog terug te komen op de kosten van gevangenen, die zijn veel minder
duur dan je denkt. Er zijn gevangenissen genoeg waar de dagelijks
kosten voor het eten van de gevangenen lager ligt dan het eten van een
normale hond. Hoe het probleem op te lossen dat gevangenen onze
maatschappij toch nog geld kosten? Ze laten werken, zware arbeid,
intellectuele arbeid, het geeft me niet. Ja, dit gebeurt wel op sommige
plekken maar niet overal. Criminelen (algemeen bezig, niet alleen
buitenlanders) hebben mensen uit de maatschappij, dus onrechtstreeks de
maatschappij schade aangebracht. Daarvoor vind ik dat ze één voor één moeten
werken om dit in de mate van het mogelijke terug te betalen. Dit
opstarten zou geld en tijd kosten wat imo zeker de moeite zou zijn als
je denkt wat de maatschappij er terug uit zou kunnen halen.

Idd.

En dan nog iets: sommige acties die wij hier als misdaden bestempelen zijn in andere landen helemaal niet tegen de wet. Dit zie je bijvoorbeeld in de VS en het midden oosten.

Banned
Gold: 0.01
Warn: 20%
Jan 15 2006 02:11pm
Zoals? Volgens mij is Nederland nogal soft. huh.gif
Member
Jan 15 2006 02:42pm
Quote (xepolite @ Jan 15 2006, 08:11 PM)
Zoals? Volgens mij is Nederland nogal soft. huh.gif

is ook zo
max straf is 20 jaar, en dan als uitzondering die TBS'er die al 4x jaar vast zit, opzich vindt ik em wel hip want weet een lache verhaal over em biggrin.gif.
Member
Jan 15 2006 03:29pm
Rechterlijke en Uitvoerende macht moeten in hetzelfde land blijven, dat lijkt me duidelijk. Ik sluit me aan bij de standpunten van Sk_Kabouter en Ov2rkill.

Yoghurt: 20 jaar gevangenisstraf? SOFT? Kan je jezelf eens inbeelden hoe het moet zijn 20 jaar zonder vrijheid te leven? Echt soft!
ik las ook ergens waar je zei dat de allochtonen in hun eigen land berecht moesten worden en terug mogen komen als ze weer "normale mensen" zijn. Ik vind het nogal facistisch om zo te spreken. Want waar stel je de grenzen van "normale" en "abnormale" mensen? Criminelen zijn er al altijd geweest en maken deel uit van de mensheid, hoe zijn ze dan "abnormaal"? Iemand kan psychotisch is ofzo, of schizofreen, maar waar stel je de grenzen van een "normaal" persoon en een "abnormaal"?
Ook met je doodstraf-stelling ga ik niet akkoord, maar dat becommentariër ik wel als ik meer tijd heb.
Banned
Gold: 0.01
Warn: 20%
Jan 15 2006 03:54pm
Ik heb er eerlijk gezegd geen moeite mee om mensen die niet proberen te
integreren zonder pardon het land uit te schoppen.
Marrokanen/Turken/whatever die hier komen zeiken om een moskee kunnen
van mij ook de boom in.

Voor mensen die kinderen/volwassenen
verkrachten of vermoorden is 20 jaar niet genoeg, ook ik pleit voor de
doodstraf. Er zijn natuurlijk altijd uitzondering en ik zeg dan ook
niet dat je alles over een kam moet scheren, maar de mogelijk moet er
zijn.

Ken je bijvoorbeeld het verhaal van de kinderlokker in
Groningen? zo'n vent in clownspak die peuters verkrachtte? Bij zo
iemand mogen ze van mij het licht uitdoen.

Criminelen zijn er al altijd geweest en maken deel uit van de mensheid, hoe zijn ze dan "abnormaal"?

Vind jij criminelen dan normaal? huh.gif

This post was edited by xepolite on Jan 15 2006 03:55pm
Member
Gold: 0.31
Jan 15 2006 06:15pm
Marrokanen/Turken/whatever die hier komen zeiken om een moskee kunnen
van mij ook de boom in.

Dit is dus in mijn ogen een racistische opmerking. dus perfect geintegreerde turken of marrokanen zouden niet eens mogen komen zeiken om een moskee te zetten maar christenen zouden wel mogen zeiken voor kerk omdat het christelijk geloof de hoofdreligie is van nl en vele andere europese landen? Zou het eerder hypocriet vinden moest je jezelf dan geen racist vinden.. maarja zal wel mijn opzicht zijn.

Voor mensen die kinderen/volwassenen
verkrachten of vermoorden is 20 jaar niet genoeg, ook ik pleit voor de
doodstraf. Er zijn natuurlijk altijd uitzondering en ik zeg dan ook
niet dat je alles over een kam moet scheren, maar de mogelijk moet er
zijn.

Je zou eens moeten weten in hoeveel landen en verschillende samenlevingen dit nog gebeurt en zelf nog getolereerd wordt. Onze samenleving is op dit vlak meer 'beschaafd' of beter gezegd het is een samenleving van 'onderdrukking' (ik probeer dit woord nu zo voorzichtig mogelijk te houden).
Ik bedoel het op deze manier, ik vergelijk alles wat het menselijk ras doet met hoe het gebeurd in het dierenrijk, misschien wel raar gezegd maar we hebben nog altijd het dierlijke in ons dat ons verstand constant onderdrukt.
Sommige 'dierlijke' gedragingen zijn door de maatschappij sociaal aanvaard maar sommige dan weer niet, zoals verkrachting. Dit is een fenomeen dat constant gebeurd in het dierenrijk en dat zeker en vast wij vroeger bedreven zonder scheef bekeken te worden. Nu is dit niet he geval, niet dat ik dit erg vind btw.
Ik ben nu wel niet op topic maar dit denk ik er toch over, zo is het nu eenmaal, waarom mensen dit doen. Er zijn natuurlijk ook mensen die doet omdat ze mentale problemen hebben of die niet volgens de normen van deze maatschappij willen/kunnen leven, deze twee gaan enorm vaak gepaard, op alle vlakken.

Ken je bijvoorbeeld het verhaal van de kinderlokker in
Groningen? zo'n vent in clownspak die peuters verkrachtte? Bij zo
iemand mogen ze van mij het licht uitdoen.

Dutroux, Fourniret, welcome to belgium

Vind jij criminelen dan normaal?

Ja. Niet omdat een mens crimineel is dat hij abnormaal is. Het ligt voor de hand dat mensen begeerten hebben en als ze iets niet kunnen hebben dit gewoon pakken. Of als ze uithongeren, wat gaan ze doen? leven volgens de wetten van de maatschappij of hun eigen leven en dat van hun familie beschermen?

Over de doodstraf ga ik volgende keer wat uitbreiden, nu nog wat leren voor examen, wordt lange nacht
Member
Jan 16 2006 01:23am
Yoghurt: 20 jaar gevangenisstraf? SOFT? Kan je jezelf eens inbeelden hoe het moet zijn 20 jaar zonder vrijheid te leven? Echt soft!

ja soft voor de maatschappij, ik vind eigenlijk dat we naar de maatschappij moeten kijken, hoe lang verdient de maatschappij vrij te zijn van die crimineel. en voor een 3 voudige moordenaar is 20 jaar niet genoeg. Verkrachters mogen van mij zo dus ook never rondlopen, dus geef em een spuit want een sukkel 60 jaar voeden is et mij niet waard.

Stel volkert v d G krijgt 20 jaar, die gast kan na 20 jaar echtf niet op straat dan wordt ie wss de eerste dag al koudgemaakt.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123457Next
Add Reply New Topic New Poll