Marrokanen/Turken/whatever die hier komen zeiken om een moskee kunnen
van mij ook de boom in.
Dit is dus in mijn ogen een racistische opmerking. dus perfect geintegreerde turken of marrokanen zouden niet eens mogen komen zeiken om een moskee te zetten maar christenen zouden wel mogen zeiken voor kerk omdat het christelijk geloof de hoofdreligie is van nl en vele andere europese landen? Zou het eerder hypocriet vinden moest je jezelf dan geen racist vinden.. maarja zal wel mijn opzicht zijn.
Voor mensen die kinderen/volwassenen
verkrachten of vermoorden is 20 jaar niet genoeg, ook ik pleit voor de
doodstraf. Er zijn natuurlijk altijd uitzondering en ik zeg dan ook
niet dat je alles over een kam moet scheren, maar de mogelijk moet er
zijn.
Je zou eens moeten weten in hoeveel landen en verschillende samenlevingen dit nog gebeurt en zelf nog getolereerd wordt. Onze samenleving is op dit vlak meer 'beschaafd' of beter gezegd het is een samenleving van 'onderdrukking' (ik probeer dit woord nu zo voorzichtig mogelijk te houden).
Ik bedoel het op deze manier, ik vergelijk alles wat het menselijk ras doet met hoe het gebeurd in het dierenrijk, misschien wel raar gezegd maar we hebben nog altijd het dierlijke in ons dat ons verstand constant onderdrukt.
Sommige 'dierlijke' gedragingen zijn door de maatschappij sociaal aanvaard maar sommige dan weer niet, zoals verkrachting. Dit is een fenomeen dat constant gebeurd in het dierenrijk en dat zeker en vast wij vroeger bedreven zonder scheef bekeken te worden. Nu is dit niet he geval, niet dat ik dit erg vind btw.
Ik ben nu wel niet op topic maar dit denk ik er toch over, zo is het nu eenmaal, waarom mensen dit doen. Er zijn natuurlijk ook mensen die doet omdat ze mentale problemen hebben of die niet volgens de normen van deze maatschappij willen/kunnen leven, deze twee gaan enorm vaak gepaard, op alle vlakken.
Ken je bijvoorbeeld het verhaal van de kinderlokker in
Groningen? zo'n vent in clownspak die peuters verkrachtte? Bij zo
iemand mogen ze van mij het licht uitdoen.
Dutroux, Fourniret, welcome to belgium
Vind jij criminelen dan normaal?
Ja. Niet omdat een mens crimineel is dat hij abnormaal is. Het ligt voor de hand dat mensen begeerten hebben en als ze iets niet kunnen hebben dit gewoon pakken. Of als ze uithongeren, wat gaan ze doen? leven volgens de wetten van de maatschappij of hun eigen leven en dat van hun familie beschermen?
Over de doodstraf ga ik volgende keer wat uitbreiden, nu nog wat leren voor examen, wordt lange nacht