Quote (Lucas[NM] @ Fri, Aug 24 2007, 11:23am)
Quote (Ov2rkill @ Wed, Aug 22 2007, 04:36pm)
Quote (cranium-sf @ Wed, Aug 22 2007, 04:31pm)
zou er op zich niks op tegen hebben dat vlaamderen bij nederland komt
kan ik meteen koffieshop openen

geen walen meer in je land
2de taal engels ipv dat stom frans
zie geen nadelen ( als iemand nadelen heeft , houd je dan niet in ze te posten

De belgische cultuur, onze gemeenschappelijke geschiedenis.
Vlaanderen en Wallonië zijn altijd al de perfecte Yin en Yang in mijn ogen geweest, we hebben elk op onze tijd van elkander zitten teren, nu is het wallonië die deze rol in een mindere mate inneemt.
Moest Vlaanderen bij Nederland gaan zou dit rap het einde van het Vlaamse accent worden, mark my words!
Neem Brussel, momenteel in de handen van België, indien de splitsing zou komen blijft er niets meer over van Brussel, wederem, mark my words!
Dat een taal voor zoveel problemen zorgt...
Edit : of gaat dit over het BHV conflict?
Cultuur? Welke cultuur? Het is van alles wat, stukje duits, frans en nederlands.
Wallonië zuigt Vlaanderen momenteel compleet leeg, er stroomt enkel geld naartoe en er komt niets voor terug. Vlaanderen is beter af ZONDER Wallonië.
"Het Vlaamse accent"; in Nederland heb je ook verschillende accenten, Brabants, Zeeuws, Limburgs, Fries, etc. dus waarom zou ik je woorden markeren?
Dan Brussel, Brussel is momenteel de hoofdstad van Europa, waarom zou daar verandering in komen? Nederland blijft toch wel tegen een Europese grondwet ~~, welke woorden moest ik markeren?
Ja, taal zorgt voor problemen, best vervelend als je mensen niet kunt verstaan.
en het BHV conflict? BHV is voor zover ik weet een Bedrijfs HulpVerlener..zijn daar conflicten mee dan?
-Lucas
Dat er niet gevreesd moet worden voor het accent daar heb je gelijk in. Op de rest heb ik toch wat aanmerkingen:
Beetje Frans, beetje Duits, beetje Nederlands: dat is juist 3 keer zoveel cultuur... Momenteel zuigt Wallonië Vlaanderen leeg, dat moet ik toegeven, maar tijdens de 1e industriële revolutie was het wel net andersom: wat was Vlaanderen geweest zonder de grondstoffen, textielnijverheid en zware industrie in Wallonië? Hebben zij ons toen laten vallen en gezegd: we zijn beter af zonder dat Vlaanderen want we pompen er enkel geld in? Danny heeft gelijk: ieder heeft op zijn beurt van elkaar zitten teren, en nu is het toevallig hun beurt.
Als België gesplitst zou worden is er ook een probleem voor Brussel: dit hoort namelijk niet bij Vlaanderen, het is een apart deel van België. Wat moeten we daar dan mee doen? Ook netjes in 2 verdelen?
Ik snap niet hoe het feit dat Brussel de hoofdstad van Europa is en het feit dat Nederland tegen een Europese grondwet is hier iets mee te maken hebbent...
En BHV staat voor Brussel-Halle-Vilvoorde, een Vlaams kiesarondissement waar ook op Franstalige partijen gestemd kan worden. Sommige Vlamingen storen zich hieraan en willen de kieskring gesplitst zien zodat mensen die wonen in Vlaanderen enkel op Vlaamse partijen kunnen stemmen. Ik ben hier niet 100% zeker van want ik heb heel de affaire niet echt gevolgd, maar dat ik denk dat dit het probleem is.
Ohja: en "to mark" is niet markeren