d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Vertel Wat Over Jezelf > Aangezien er toch weinig mensen zijn
Prev1171819202123Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 14.89
Sep 10 2007 01:45pm
Quote (Wuben[NM] @ Mon, 10 Sep 2007, 20:42)
Gelukkig ook maar, daarom komen ook al die Duitsers hier studeren. Voor kwaliteit betaal je in dit geval.

Ja, is een discussie waard.

Er zijn genoeg punten om tegen studiekosten te zijn.
Member
Gold: 224.00
Sep 10 2007 01:49pm
Quote (WemyNM @ Mon, 10 Sep 2007, 21:45)
Ja, is een discussie waard.

Er zijn genoeg punten om tegen studiekosten te zijn.

Ik weet niet hoe het met de andere studies is, maar de economische studies in Nederland zijn superieur aan de Duitse. Je betaalt wat, maar dan krijg je ook wat. Daar komt bij dat de kosten van het studeren in Nederland niet erg hoog zijn voor Nederlandse studenten. Als ik zie wat die Chinezen betalen om mijn studie te mogen volgen, mag ik in mijn handen wrijven.

Topleraren kosten ook wat.
Member
Gold: 179.04
Sep 10 2007 01:51pm
Vervang dat Chinezen maar door niet-Europeanen, de Braziliaan bij mij betaalt net zo veel als die Chinezen
Member
Gold: 0.67
Sep 10 2007 05:58pm
Jonathan
18 jaar
begin dit jaar men 1ste jaar accountacy-fiscaliteit in karel de grote te antwerpen.
ik houd van r&b / dance

café anvers ftw smile.gif
Member
Gold: 11.33
Sep 10 2007 11:52pm
Quote (Demonsangel @ Mon, 10 Sep 2007, 19:44)
Dat Biomedische een zware richting is, weet ik wel ik heb het zelf gedaan.
Hij verdient 700 en daar gaat 400-500 per maand naar het kot? Ik denk zelfs dat het in Nederland nog duurder zal zijn dan hier, dus dikke BS.
Ik kan er niet aan doen dat jij ergens in de outback woont waar alles spotgoedkoop is om te wonen etc jah?
Wij krijgen geen studiefinancieringen, wij kunnen niet zomaar lenen
Waarom, als ik aan iedereen vraag of ze werken, zeggen ze altijd nee of doen ze van die zeer lage richtingen?
Of geven ze zomaar diplomas waar jij woont?
Hier moeten we er voor werken, en werken voor geld past meestal niet in het plaatje.
Dat jij buiten gegooid wordt door je ouders is jouw probleem en kanker nu niet ( hey kijk ben ik al op zen hollands bezig) omdat ik door men ouders geholpen word.
jaloers? suck it up

On topic blijven.

En wat de fok neul jij nou over dat je biomedische wetenschappen 'zelf hebt gedaan'? Das een studie van meer dan 6 jaar. Hij verdient 700, krijgt ~300 studiefinaciering en daarvan gaat de studiefinanciering naar het kot, de rest naar eten etc. Hoezo dikke bullshit? Krijg je überhaupt de essentie door van wat ik schrijf?
Outback? El oh el. Das misschien wel het domste wat je ooit gezegd hebt. Studeren in Nederland gebeurt niet in de outback (en in België denk ik ook niet). Daarvoor moet je naar grote steden waar het moeilijk is om kamers te bemachtigen én die desondanks ze duur zijn, ze makkelijk betaalbaar zijn als je niet lui genoeg bent om te werken.
En ik weet niet met wie jij omgaat. Maar als ik aan mensen vraag in mijn buurt of ze werken, dan kijken ze me raar aan. Natuurlijk werken ze, nogal een retorische vraag is het niet? In Nederland moet je net zo goed werken voor je diploma's. Maar het is bezopen - en dat weet jij ook - dat jij elke dag van 8:30 tot 7:30 op school zit. Das langer dan een volle werkweek, zo lang mag je niet eens op school zitten. Dus werken past waarschijnlijk makkelijk in het plaatje, maar jij gaat gewoon liever op de bank zitten bij vaders en moeders. En ik wordt ook wel door mijn ouders geholpen. Want door hun leer je tenminste iets nuttigs.. Jij leert dat je tot je 50e bij ze in huis kunt blijven wonen, omdat alles zo zwaar en onbetaalbaar voor je is.

ed; Ik ga vandaag weer squashen. Heb het gister geprobeerd met een vriend. Bij het locale fitness-theater kun je elke avond een baan huren (gratish!:O) en daar maak ik optimaal gebruik van! Iemand anders die hier squasht?
Member
Gold: 224.00
Sep 11 2007 12:37am
Quote (MilkAndCookies @ Tue, 11 Sep 2007, 07:52)
On topic blijven.

En wat de fok neul jij nou over dat je biomedische wetenschappen 'zelf hebt gedaan'? Das een studie van meer dan 6 jaar. Hij verdient 700, krijgt ~300 studiefinaciering en daarvan gaat de studiefinanciering naar het kot, de rest naar eten etc. Hoezo dikke bullshit? Krijg je überhaupt de essentie door van wat ik schrijf?
Outback? El oh el. Das misschien wel het domste wat je ooit gezegd hebt. Studeren in Nederland gebeurt niet in de outback (en in België denk ik ook niet). Daarvoor moet je naar grote steden waar het moeilijk is om kamers te bemachtigen én die desondanks ze duur zijn, ze makkelijk betaalbaar zijn als je niet lui genoeg bent om te werken.
En ik weet niet met wie jij omgaat. Maar als ik aan mensen vraag in mijn buurt of ze werken, dan kijken ze me raar aan. Natuurlijk werken ze, nogal een retorische vraag is het niet? In Nederland moet je net zo goed werken voor je diploma's. Maar het is bezopen - en dat weet jij ook - dat jij elke dag van 8:30 tot 7:30 op school zit. Das langer dan een volle werkweek, zo lang mag je niet eens op school zitten. Dus werken past waarschijnlijk makkelijk in het plaatje, maar jij gaat gewoon liever op de bank zitten bij vaders en moeders. En ik wordt ook wel door mijn ouders geholpen. Want door hun leer je tenminste iets nuttigs.. Jij leert dat je tot je 50e bij ze in huis kunt blijven wonen, omdat alles zo zwaar en onbetaalbaar voor je is.

ed; Ik ga vandaag weer squashen. Heb het gister geprobeerd met een vriend. Bij het locale fitness-theater kun je elke avond een baan huren (gratish!:O) en daar maak ik optimaal gebruik van! Iemand anders die hier squasht?

Snap alleen niet zo dat je zo zit te boasten met wat je broer doet.
Banned
Gold: 21.91
Warn: 20%
Sep 11 2007 02:24am
wauw bijna de magische 20 paginas gehaald smile.gif
Member
Gold: 14.89
Sep 11 2007 02:36am
Quote (MilkAndCookies @ Tue, 11 Sep 2007, 06:52)
On topic blijven.

Ik snap niet dat je zo trots bent dat je zoveel werkt en ik heb het idee dat je de studie Medicijnen zwaar onderschat.
Allereerst kan je de situatie van studeren in België en Nederland niet één op één vergelijken, wat je 'ständig' blijft doen.
Ten tweede hoef je in Nederland helemaal niet per se te 'werken' (als in geld verdienen) voor een diploma.
Ten derde zit je er allerlei drogredenen tegenaan te gooien, die kant noch wal raken en je eigenlijk gefrustreerd weerspiegelen.
Member
Gold: 6.00
Sep 11 2007 03:00am
de duitse masters zijn beter dan de nederlandse(bijvoorbeeld erasmus) wink.gif
Maaaarrr ik wil me masters in frankrijk doen of in de VS, maar t kost fucking 80000 ohmy.gif
Member
Gold: 11.33
Sep 11 2007 05:16am
Quote (ruben)

Snap alleen niet zo dat je zo zit te boasten met wat je broer doet.

Doe ik niet. Ik zeg alleen wat mijn broer en zijn vrienden doen.

Ik snap niet dat je zo trots bent dat je zoveel werkt en ik heb het idee dat je de studie Medicijnen zwaar onderschat.
Allereerst kan je de situatie van studeren in België en Nederland niet één op één vergelijken, wat je 'ständig' blijft doen.
Ten tweede hoef je in Nederland helemaal niet per se te 'werken' (als in geld verdienen) voor een diploma.
Ten derde zit je er allerlei drogredenen tegenaan te gooien, die kant noch wal raken en je eigenlijk gefrustreerd weerspiegelen.

Waar doe ik trots dan? En de studie medicijnen? Lees je de posts wel eens? Ik denk dat jij afhaakt bij de eerste regel en dat je daarop hetgeen wat je schrijft baseerd. Heb het opgezocht, het enige wat je in België minder hebt dan in Nederland is studiefinanciering, voor de rest kan je net als elke andere student werken en lenen naast je studie.
En waar de fok heb ik gezegd dat je moet werken in Nederland (baantje) om je diploma te krijgen? Ik zeg dat je er wel degelijk je best voor moet doen, waarover Demonsangel blijkbaar anders denkt. Laat maar weer zien hoe goed jij de posts leest.
Welke drogredenen? En hoezo gefrustreerd? Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat die jongen beweert dat hij naast zijn studie niet aan het werk kan.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1171819202123Next
Closed New Topic New Poll