Quote (richburg @ Thu, 30 Nov 2006, 17:34)
niet alleen maar jongens en ouderen.. maar wel veel.. wel iig bij de cafes waar ik ga.
Leuk dat je wat nuanceert. Dat wou ik horen.
Quote (richburg @ Thu, 30 Nov 2006, 17:34)
Ik vind discriminatie niet bestaan.. ja misschien wel kortzichtig.. maar je kunt alles op discriminatie schuiven zowat.. mensen moeten wat tolleranter worden.
Wat is dat voor onzin. Je vind discriminatie niet bestaan? Owkeeeeej. Dan laat ik je maar in je waarde en zet ik een discussie in verband met discriminatie stop, want als je het bestaan ervan ontkent heeft het simpelweg geen zin.
Discriminatie moet getolereerd worden? Ok. Stel dat jij allochtoon bent, en niet in een discotheek mag vanwege je huidskleur. Jij zou dat tolereren? Sterk. Discriminatie op de arbeidsmarkt. Kan jij ook tolereren? Telkens zien hoe je religie in verband wordt gesteld met "de vijand", "het slechte", "de terroristen", en gelooft en ondersteund wordt door een groot deel van de bevolking. Ook tolereerbaar? Ongelooflijk persoon ben jij dan.
Quote (richburg @ Thu, 30 Nov 2006, 17:35)
Als je de cafe uit zou gaan en eens naar een disco wist je dat elke groep van groter als 4 jongens geweigerd wordt.
Onzin. Ik ga maandelijks uit in een discotheek. Ben al veel in groepen bestaande uit meer dan vier personen/jongens binnengeraakt. Is dus zeker niet systematisch. Ik betwijfel of dat in Nederland anders is.
en nee, als ze een regeling hebben van 50% buitenlanders en 50% wit, kunnen ze zeggen dat er geen meer buitenlanders in mogen. Oew laten we ook ff zeggen dat de regels discrimineren.. nee de regels stellen iets vast waar men zich aan houdt.. boeiend als die discriminerend zou kunnen zijn. zelfde als straffen.. oh hij is geestelijk niet in orde.. straf vermindering.. beh.. discriminatie!!
De redenering achter quotes stellen op basis van afkomst is natuurlijk onzin. Of heb jij een degelijke verklaring waarom zo'n indeling gerechtvaardigt is? Ik verwacht het niet.
Wat je zogenaamde "strafvermindering" (dat is het niet) voor ontoerekeningsvatbare delinquenten met discriminatie heeft te maken is me niet duidelijk. Verduidelijk of laat varen.
Nee ik noem niet elke moslim een terrorist maar dat zou ik kunnen.. alib doet dat tegen nederlanders.. mij maak je dr niet warm of koud mee, maar hij "rapt" tegen discriminatie en dan rattelt ie dit uit.. vond ik opmerkelijk dat veel buitenlanders zo zijn.
Aha. Maar natuurlijk. Je zegt het niet, maar je "zou het kunnen". Ook goed; dan blijkt uit mijn vorige uitleg waarom het niet gerechtvaardigt is en dus dom om het wel degelijk te zeggen.
1. Indien je als defensiemiddel tegenover beledigingen van een persoon vanuit een bepaalde gemeenschap, die bepaalde gemeenschap gaat beledigen met zaken die al even ongegrond en veralgemenend zijn, los je niets op maar maak je jezelf enkel schuldig aan het volgen van redeneringen die je blijkbaar zelf als "fout" beschouwd.
2. Enkele vraagjes omtrent je redeneren.
I. Wanneer je als defentiemiddel tegen veralgemeningen, zelf gaat veralgemenen, geloof je dan ook werkelijk in die door jou gemaakte veralgemeningen of zou je het enkel zeggen om de geviseerde groep te beledigen?
II. Waarom ga uit van de gedachte dat "veel buitenlanders zijn zoals Ali B, rappen tegen discriminatie maar er zichzelf dan schuldig aan maken"? (Ali B is trouwens geen buitenlander maar allochtoon)
ik vond t alleen op merkelijk dat iemand die tegen discriminatie is zoiets gaat zeggen. ik noem niet elke moslim een terrorist.. dat heb ik nooit gezegd.. ik zei dat ik dat zou kunnen..
Herhaling.
en de oorlog in irak was goed maar ongegrond.
Dit negeer ik voorlopig maar tot ik tijd heb om een degelijk Irak-topic te maken. Maar kan wel zeggen dat wanneer je dit soort uitspraken doet, je heel slecht geďnformeerd bent of heel erg gesteld bent op de Amerikaanse economie. Reageer hier voorlopig maar niet op.
terug on topic.. dit is een reden dat een kroeg niets zou zijn.. elkaar horen terwijl je nuchter bent.. kun je beter eerst een disco in gaan.
1. Wat is dat voor onzin? Jij vind het niet leuk om "elkaar te horen terwijl je nuchter bent"? Dus je kan jezelf niet amuseren als je nuchter bent?
2. Als je jezelf dan toch wil ontnuchteren, is alcohol in een kroeg/café veel goedkoper dan in een discotheek.