d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Hiphop
Prev1111112113114115136Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
May 28 2010 12:23pm
Zal ik dan maar een nieuwe Kanye droppen om voorgaande teleurstelling weg te spoelen.

Kanye West (f. Dwele) - Power
Alle YouTube links zijn tot nu toe geblokkeerd vanwege auteursrechten. Google even, is zeker de moeite waard.

Tracklist Recovery (dropt 22 juni)

1. Cold Wind Blows
2. Talkin’ 2 Myself Feat. Kobe
3. On Fire
4. Won’t Back Down Feat. Pink
5. W.T.P.
6. Going Through Changes
7. Not Afraid
8. Seduction
9. No Love Feat. Lil Wayne
10. Space Bound
11. Cinderella Man
12. 25 to Life
13. So Bad
14. Almost Famous
15. Love the Way You Lie Feat. Rihanna
16. You’re Never Over

Toch wel verrassende features.
Producties worden verzorgd door Just Blaze, DJ Khalil, Boi-1da en Jim Jonsin.

Rick Ross - The Albert Anastasia EP

Gratis te downloaden EP van de bawse om je warm te maken voor zijn Teflon Don die 6 juli zou moeten droppen.
Ikzelf ben behoorlijk fan van de man. Heerlijke zomerse producties en een rappende ex-politieman die het voornamelijk heeft over zijn carrière als cocaïnedealer: hij heeft me nog niet teleurgesteld.

Om een idee te krijgen: Rick Ross - MC Hammer - http://www.youtube.com/watch?v=wRN6ViI0EJM

Wuben: Dacht dat Brother Ali je zou bevallen omdat hij toch ook wel die Atmosphere/Rhymesayers-hoek zit. Ik heb zelf net een EP van hem gekocht genaamd 'The Truth Is Here' en die is best nice te noemen.
Eigenlijk probeer ik de laatste tijd ongeveer alles te beluisteren dat Rhymesayers uitbrengt: kwaliteit gegarandeerd.

By the way, vergis je niet:
Morgen, 28 mei, zou een aantal poëten in de grote zaal van de Amsterdamse Paradiso neerstrijken. Dit evenement is verplaatst naar de Duif. Het evenement SPOKEN (Dichter bij de dichter) biedt het gezelschap, bestaande uit rappers en dichters, platform om hun teksten ten gehore te brengen op een persoonlijke, uitdagende wijze. Sprekers op de avond zijn o.a. Manu, Typhoon, Winne, Gijs ter haar en Salah Edin. Het evenement zal nu worden gehouden in de andere tempel, De Duif, aan de Prinsengracht 754 – 756.

Morgenavond zullen de MC’s Manu, Typhoon, Winne, Salah Edin, Blaxtar, Akwasi (Zwart Licht), Ahab (Kern Koppen) en de dichters Marjolijn van Heemstra, Gijs ter Haar, Jeroen Naaktgeboren, Seckou (BE) en T’ka hun teksten, verzen, gedichten en monologen delen in de grote zaal van de Duif in Amsterdam.

SPOKEN (Dichter bij de dichter) vindt plaats op dinsdag 28 mei in de grote zaal van De Duif te Amsterdam. De Duif opent haar deuren om 19.00 uur en de aanvang van de voorstelling is om 19.30 uur. De entree bedraagt € 10,00 (excl. lidmaatschap). Kaarten zijn verkrijgbaar aan de deur.

This post was edited by Kanni on May 28 2010 12:25pm
Member
Gold: 224.00
May 29 2010 05:16am
Locatie was inderdaad veranderd. Zit je daar in een aftandse kerk. Best aardig.

Ik dacht dat Rico er ook zou zijn, maar dat bleek niet het geval. Akwasi kwam als verrassing en Winne was onverwachts ziek geworden.

Elke 'dichter' kreeg 5 minuten voor een voordracht, vervolgens moest hij/zij 3 random vragen beantwoorden van Blaxtar en dan was er nog gelegenheid voor het publiek om vragen te stellen.

De voordrachten waren echt tof, maar de vragensessies lieten zien hoe simpel de meeste rappers en hun publiek zijn. Salah Edin had een topvoordracht - "als ik eens Nederlander was" - en bleek ook sympathieke gozer te zijn. Typhoon viel wat tegen, hij deed zijn couplet van Corazon, maar moest halverwege opnieuw beginnen omdat die zo zenuwachtig was. Daarna ging ie zingen wat ook niet echt tof was, daarnaast komt ie over het algemeen slecht uit zijn woorden door zijn angst om te stotteren. Manu en Blaxtar konden weinig boeien. Akwasi deed 'Sorry' en daarna een tirade over negerzoenen, blanke vla en jodekoeken. Sloeg helemaal nergens op. Hij begon met die shit naar het publiek te gooien wat totaal ongepast was. Kreeg nog bijna wat tegen mijn kop. Seckou verstond ik niet; een soort Belgisch-buitenlands accent dat te snel ging.

Hoogtepunt was Ahab van Kern Koppen (en daarvoor Nuclear Family). Die man, die een onderarm mist, had een keihard stuk over zijn vriendin. Bij de vragen bleek die ook nog stand up comedy talent te hebben. Heeft me zeker overtuigd om me eens te verdiepen in Kern Koppen.

De niet-rappers waren wel ok, met als uitzondering Jeroen Naaktgeboren. Die gast was ook grappig. De twee chicks waren kut - vrouwen zijn niet humoristisch - en Gijs ter Haar was een standaard Amsterdamse dichter.

3,5 uur op een klapstoeltje is wel wat lang, maar neemt niet weg dat het een erg mooie avond was. Mocht "Spoken" eens bij je in de buurt zijn en je hebt zin in lyrics, zou ik zeker gaan.
Member
May 29 2010 02:36pm
Typhoon komt slecht uit zijn woorden omdat hij stottert. Emotie zorgt er wel voor dat je meer gaat stotteren. Pawwwww.

Heeft het niet een wat hoog 'rijmen en dichten zonder je gat op te lichten'-gehalte?
Toen Blaxtar bij Lijn5 was en een aantal van zijn teksten toelichtte, kreeg ik bijna diaree. Wat een gelul was dat. Of vergis ik me?

Kern Koppen staat ook nog in mijn 'te checken' lijst.
Member
May 30 2010 02:02am
Quote (Kanni @ 29 May 2010 22:36)
Typhoon komt slecht uit zijn woorden omdat hij stottert. Emotie zorgt er wel voor dat je meer gaat stotteren. Pawwwww.

Heeft het niet een wat hoog 'rijmen en dichten zonder je gat op te lichten'-gehalte?
Toen Blaxtar bij Lijn5 was en een aantal van zijn teksten toelichtte, kreeg ik bijna diaree. Wat een gelul was dat. Of vergis ik me?

Kern Koppen staat ook nog in mijn 'te checken' lijst.

Nee, het had over het algemeen best een poëtische waarde, voor zover ik daarover kan oordelen. Heb eerlijk gezegd niet goed naar Blaxtar geluisterd. Hij was als een van de laatsten en alle grote namen waren al geweest.

Die Jeroen Naaktgeboren was wel echt een dichter. Zou ik nog wel eens willen zien.
Member
Gold: 9,221.15
May 30 2010 06:14am
Kern Koppen is sowieso een aanrader. Ze dropten vorig jaar geloof ik elke maand 3 tracks als aanloop naar hun album, Nulpunt. Al die tracks moeten nog wel ergens te downloaden zijn. :wacko:

Edit: http://www.kernkoppen.com/een/main.php?menu=Downloads

This post was edited by uNoTopia on May 30 2010 06:15am
Member
May 31 2010 01:50am
Ja, ze droppen 10-10-10 las ik ergens. Als die track over zijn vriendin daar ook op staat, ga ik hem zeker halen. Die was echt hard.

Die gasten zitten me wel allemaal te retweeten over mijn Spoken ervaring.

This post was edited by Wuben[NM] on May 31 2010 02:18am
Member
May 31 2010 11:12am
Ik zal je eens volgen voor een tijdje. Kijken of je mij bevalt.
Member
May 31 2010 12:58pm
Quote (JWT @ 31 May 2010 19:12)
Ik zal je eens volgen voor een tijdje. Kijken of je mij bevalt.

Ik zal juist eens kijken of jij mij bevalt.
Member
May 31 2010 02:40pm
Quote (Wuben[NM] @ May 31 2010 06:58pm)
Ik zal juist eens kijken of jij mij bevalt.
Ik ben in ieder geval vrij rustig.

Member
Jun 1 2010 01:40am
Quote (JWT @ 31 May 2010 22:40)
Ik ben in ieder geval vrij rustig.

Ik ben een fucking maniac op twitter. Bam bam bam, overal tweets.

Nee, gebruik het vooral voor contact met mijn vader en enkele verre bekenden. Daarnaast ben ik me er heel bewust van dat het openbaar is. Zal geen heel spannende dingen erop zetten.

Overigens vind dat nummer van Reflection Eternal met Estelle ook wel geinig. Beetje makkelijk, maar wel lekker.

This post was edited by Wuben[NM] on Jun 1 2010 01:41am
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1111112113114115136Next
Add Reply New Topic New Poll