d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Hey... Voorstel... Lees...
Prev1101112131418Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Nov 30 2006 12:04am
Quote (¢?NNI @ Wed, 29 Nov 2006, 23:48)
Het swastika-symbool is inderdaad afkomstig van India en was een soort verwelkomingsteken. Maar het is natuurlijk veel bekender geworden onder het nazi-regime van Hitler en wordt daar dan ook terecht veel sneller mee geassocieerd.

Maar natuurlijk is zeggen dat je je eigen volk/religie/huidskleur/geslacht/gewicht niet kan discrimineren of beledigen of dergelijke onzin. Onzin, een fenomeen dat wel vaker wordt verkondigt door Richburg.

Nog even over die cafékwestie. Ik heb nog nooit mijn legatimatie moeten laten zien in een café. In jeugdcafé's is het volk net jonger dan in discotheken, omdat je in discotheken minstens achttien moet zijn, in café's niet. In de café's waar ik kom ligt de verhouding mannen/vrouwen ongeveer 50/50. Nog een minpunt aan discotheken: discriminatie. Ik ken wel wat mensen die geweigerd zijn omdat 'er al genoeg bruin volk binnen zit', of omdat 'geen groepen naar binnen mogen'. Achja.

hier kon ik alleen op lachen toen ik dit las.. mooi zeg hoe 100 kilometer zo veel kan verschillen..
Lijkt net alsof je in een ander land woont.. oh wacht dat is ook zo.
Dat ik mn eigen bloed soort niet kon discrimineren was niet mijn idee. het was een idee van een JM die hier vroeger werkte. Daar heb ik dat van.

er al genoeg bruin volk binnen zit', of omdat 'geen groepen naar binnen mogen'

DAt eerste is eerder een constatering dat een discriminerende opmerking.
Ik mag toch ook zeggen dat er genoeg wit in mn klas zit en dat ik er niet meer bij wil? Dat vind ik echt geen discriminatie.
En bij veel discotheken staat er al dat je niet met groepen van meer dan 4 man binnen mag.

Soms vraag ik me af hoe oud jij eigenlijk bent en of je wel weet hoe de wereld in zn werking gaat.
Mensen discrimineren. reclames doen het. Die Ali G of hoe die marokaan ook mag heten die in de celebrations reclame moet wel kunnen? Hij noemt nederlanders daar gierig.. Waarom zou ik dan een moslim geen terrorist mogen noemen?
Om dat mosilims er zelf mee zitten en zich dan gekwetst voelen? hebben ze geen velfvertrouwen?

Als men iets van een kant discriminatie noemt moet dat van de andere kant ook. Maar ik zit daat niet mee, ik ben trots op wie ik ben, waar ik vandaan kom en wat ik doe. Mij kun je niet kwetsen door discriminatie.. maar je kijkt veel te eenzeidig lijkt mij.

This post was edited by richburg on Nov 30 2006 12:04am
Member
Gold: 11.33
Nov 30 2006 12:53am
wtf is dit? Je gaat naar een discotheek, terwijl het eigenlijke idee was een feestje te organiseren voor dutchforum members. Een persoonlijk feestje. Niet een feest waar je maar moet raden wie wie is. Ga dan gewoon in je eentje naar de discotheek (of met je vrienden). Ik stem voor bar, of een persoonlijke locatie.
Member
Nov 30 2006 07:26am
Quote (richburg @ Thu, 30 Nov 2006, 07:04)
Het swastika-symbool is inderdaad afkomstig van India en was een soort verwelkomingsteken. Maar het is natuurlijk veel bekender geworden onder het nazi-regime van Hitler en wordt daar dan ook terecht veel sneller mee geassocieerd.

Maar natuurlijk is zeggen dat je je eigen volk/religie/huidskleur/geslacht/gewicht niet kan discrimineren of beledigen of dergelijke onzin. Onzin, een fenomeen dat wel vaker wordt verkondigt door Richburg.

Nog even over die cafékwestie. Ik heb nog nooit mijn legatimatie moeten laten zien in een café. In jeugdcafé's is het volk net jonger dan in discotheken, omdat je in discotheken minstens achttien moet zijn, in café's niet. In de café's waar ik kom ligt de verhouding mannen/vrouwen ongeveer 50/50. Nog een minpunt aan discotheken: discriminatie. Ik ken wel wat mensen die geweigerd zijn omdat 'er al genoeg bruin volk binnen zit', of omdat 'geen groepen naar binnen mogen'. Achja.

hier kon ik alleen op lachen toen ik dit las.. mooi zeg hoe 100 kilometer zo veel kan verschillen..

Ik kan me niet voorstellen dat elk café in Nederland gevuld is met jongens en gepensioneerde mannen.

Dat ik mn eigen bloed soort niet kon discrimineren was niet mijn idee. het was een idee van een JM die hier vroeger werkte. Daar heb ik dat van.

Natuurlijk. En dat zei je gewoon ter informatie. HEY IEDEREEN, TIMO ZEI DIT. Ok, stel dat het zo is. Vreemd, maar wat is je EIGEN mening dan?

Quote (Kanni)

Ik mag toch ook zeggen dat er genoeg wit in mn klas zit en dat ik er niet meer bij wil? Dat vind ik echt geen discriminatie.
En bij veel discotheken staat er al dat je niet met groepen van meer dan 4 man binnen mag.

Als je in een discotheek niet binnen mag vanwege je huidskleur is dat duidelijk discriminatie. Als je daar niet akkoord mee bent raad ik je aan het begrip "discriminatie" te bestuderen. Wanneer de discotheek vol is, is dat TOTAAL iets anders en is dus een belachelijk vergelijking. Als je werkelijk gelooft dat er in discotheken geen sprake is van discriminatie op basis van huidskleur of afkomst ben je echt kankernaïef. Die "groepregeling" is allemaal leuk, ik zou wel eens willen weten of die dan al dan niet wordt toegepast op basis van de afkomst van de bezoekers.

Soms vraag ik me af hoe oud jij eigenlijk bent en of je wel weet hoe de wereld in zn werking gaat.
Mensen discrimineren. reclames doen het. Die Ali G of hoe die marokaan ook mag heten die in de celebrations reclame moet wel kunnen? Hij noemt nederlanders daar gierig.. Waarom zou ik dan een moslim geen terrorist mogen noemen?
Om dat mosilims er zelf mee zitten en zich dan gekwetst voelen? hebben ze geen velfvertrouwen?

Wat een oppervlakkige onzin-redenering. Om je even je eigen gebalk te doen lezen, wat jij zegt:
'Iemand van HUN origine noemt ONS gierig, dus ik noem elke moslim een terrorist!'
Sterk, Richburg, rationeel denken alom. Hahaha. Eigenlijk te stom om op te reageren, maar ik zal het dan toch maar doen. Ik keur elke vorm van discriminatie af. Zowel Ali B die zegt dat alle Nederlanders gierig zijn, als jij die zegt dat elke moslim een terrorist is. Want het is allebei fout en dom.

Als men iets van een kant discriminatie noemt moet dat van de andere kant ook. Maar ik zit daat niet mee, ik ben trots op wie ik ben,  waar ik vandaan kom en wat ik doe. Mij kun je niet kwetsen door discriminatie.. maar je kijkt veel te eenzeidig lijkt mij.

Haha. Ik moest lachen met "maar ik zit daar niet mee". Natuurlijk, jij bent een stoere jongen met een onaantastbare frustratie-tolerantie. Of wacht, nee. Dat ben je niet. Wanneer iemand van Marokkaanse origine je "gierig" noemt, ga je dat helemaal niet tolereren. Je gaat elke moslim een terrorist noemen. Waarom? Wellicht uit frustratie. Hopelijk niet omdat je het werkelijk gelooft, hoewel ik dat van iemand die de oorlog in Irak goedkeurt misschien nog wel kan verwachten.

Ik raad je aan wat meer kennis op te doen alvorens te discussiëren over onderwerpen als discriminatie, de oorlog in Irak etc. Nu maak je jezelf alleen maar belachelijk. Verrast me niets, trouwens.
Member
Gold: 6,237.00
Nov 30 2006 07:33am
leuk maar ik ben nog geen 18, dus heb nog geen auto. moet beetje in de buurt zijn.

woon wel centraal in nederland dus moet te doen zijn.

Banned
Nov 30 2006 08:16am
Hmmm, een grote discotheek gelegen in centraal Nederland lijkt mij het praktische.

Member
Gold: 116.00
Nov 30 2006 08:17am
Quote (triple_han @ Tue, Nov 28 2006, 11:12pm)
Quote (Tha_Axid @ Tue, Nov 28 2006, 10:59pm)
kunnen jullie het niet gewoon ontopic houden, en ophouden met elkaar proberen af te zeiken, want dat lukt toch niet.
btw, srry voor deze offtopic, ik hoop dat het niet voor niets is geweest

Jij begon met het afkraken van dit idee, dus ik snap niet waarom jij hier iets om zou geven.

Er zijn best een aantal d2jsp'ers waarmee ik een "groote party" zou willen hebben, maar die zijn helaas al gestopt met het posten op dit forum. Dat wil niet zeggen dat ik het geen leuk idee vind, maar ik zou eerlijk gezegd niet komen.

Pardon?

Achja, dit komt toch nooit van de grond dus waarom zou je de moeite nemen het er over te hebben.
Member
Gold: 0.48
Nov 30 2006 10:17am
Ik zou als ik jullie was in walibi afspreken.
Member
Nov 30 2006 10:34am
Quote (¢?NNI @ Thu, 30 Nov 2006, 14:26)

Ik kan me niet voorstellen dat elk café in Nederland gevuld is met jongens en gepensioneerde mannen.

niet alleen maar jongens en ouderen.. maar wel veel.. wel iig bij de cafes waar ik ga.

Natuurlijk. En dat zei je gewoon ter informatie. HEY IEDEREEN, TIMO ZEI DIT. Ok, stel dat het zo is. Vreemd, maar wat is je EIGEN mening dan?

Ik vind discriminatie niet bestaan.. ja misschien wel kortzichtig.. maar je kunt alles op discriminatie schuiven zowat.. mensen moeten wat tolleranter worden.

This post was edited by richburg on Nov 30 2006 10:35am
Member
Nov 30 2006 10:35am
dubble post door quote train break

Quote (Kanni)

Als je in een discotheek niet binnen mag vanwege je huidskleur is dat duidelijk discriminatie. Als je daar niet akkoord mee bent raad ik je aan het begrip "discriminatie" te bestuderen. Wanneer de discotheek vol is, is dat TOTAAL iets anders en is dus een belachelijk vergelijking. Als je werkelijk gelooft dat er in discotheken geen sprake is van discriminatie op basis van huidskleur of afkomst ben je echt kankernaïef. Die "groepregeling" is allemaal leuk, ik zou wel eens willen weten of die dan al dan niet wordt toegepast op basis van de afkomst van de bezoekers.

Als je de cafe uit zou gaan en eens naar een disco wist je dat elke groep van groter als 4 jongens geweigerd wordt.
en nee, als ze een regeling hebben van 50% buitenlanders en 50% wit, kunnen ze zeggen dat er geen meer buitenlanders in mogen. Oew laten we ook ff zeggen dat de regels discrimineren.. nee de regels stellen iets vast waar men zich aan houdt.. boeiend als die discriminerend zou kunnen zijn. zelfde als straffen.. oh hij is geestelijk niet in orde.. straf vermindering.. beh.. discriminatie!!

Wat een oppervlakkige onzin-redenering. Om je even je eigen gebalk te doen lezen, wat jij zegt:
'Iemand van HUN origine noemt ONS gierig, dus ik noem elke moslim een terrorist!'
Sterk, Richburg, rationeel denken alom. Hahaha. Eigenlijk te stom om op te reageren, maar ik zal het dan toch maar doen. Ik keur elke vorm van discriminatie af. Zowel Ali B die zegt dat alle Nederlanders gierig zijn, als jij die zegt dat elke moslim een terrorist is. Want het is allebei fout en dom.

Nee ik noem niet elke moslim een terrorist maar dat zou ik kunnen.. alib doet dat tegen nederlanders.. mij maak je dr niet warm of koud mee, maar hij "rapt" tegen discriminatie en dan rattelt ie dit uit.. vond ik opmerkelijk dat veel buitenlanders zo zijn.

Als men iets van een kant discriminatie noemt moet dat van de andere kant ook. Maar ik zit daat niet mee, ik ben trots op wie ik ben,  waar ik vandaan kom en wat ik doe. Mij kun je niet kwetsen door discriminatie.. maar je kijkt veel te eenzeidig lijkt mij.

Haha. Ik moest lachen met "maar ik zit daar niet mee". Natuurlijk, jij bent een stoere jongen met een onaantastbare frustratie-tolerantie. Of wacht, nee. Dat ben je niet. Wanneer iemand van Marokkaanse origine je "gierig" noemt, ga je dat helemaal niet tolereren. Je gaat elke moslim een terrorist noemen. Waarom? Wellicht uit frustratie. Hopelijk niet omdat je het werkelijk gelooft, hoewel ik dat van iemand die de oorlog in Irak goedkeurt misschien nog wel kan verwachten.

Ik raad je aan wat meer kennis op te doen alvorens te discussiëren over onderwerpen als discriminatie, de oorlog in Irak etc. Nu maak je jezelf alleen maar belachelijk. Verrast me niets, trouwens.

ik vond t alleen op merkelijk dat iemand die tegen discriminatie is zoiets gaat zeggen. ik noem niet elke moslim een terrorist.. dat heb ik nooit gezegd.. ik zei dat ik dat zou kunnen..

en de oorlog in irak was goed maar ongegrond.

terug on topic.. dit is een reden dat een kroeg niets zou zijn.. elkaar horen terwijl je nuchter bent.. kun je beter eerst een disco in gaan.
Member
Gold: 0.30
Nov 30 2006 11:03am
Quote (richburg @ Thu, Nov 30 2006, 04:35pm)

en de oorlog in irak was goed maar ongegrond.

Ehm? Heb jij de actualiteit nog gevolgd de laatste maanden? Ik weet niet wat jouw idee van goed is, maar blijkbaar is het terreur alom en honderden onschuldige slachtoffers.
Oorlog is nooit goed, het is alleen soms onvermijdelijk, wat met de oorlog in Irak niet het geval was.

En on-topic: grappig idee maar er komt toch nooit iets van denk ik. Mij spreekt een party met een hoop mensen die je amper kent trouwens ook niet echt aan, maar ik zal dan wel asociaal zijn zeker?
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1101112131418Next
Closed New Topic New Poll