Quote (richburg @ Thu, 30 Nov 2006, 07:04)
Quote (¢?NNI @ Wed, 29 Nov 2006, 23:48)
Het swastika-symbool is inderdaad afkomstig van India en was een soort verwelkomingsteken. Maar het is natuurlijk veel bekender geworden onder het nazi-regime van Hitler en wordt daar dan ook terecht veel sneller mee geassocieerd.
Maar natuurlijk is zeggen dat je je eigen volk/religie/huidskleur/geslacht/gewicht niet kan discrimineren of beledigen of dergelijke onzin. Onzin, een fenomeen dat wel vaker wordt verkondigt door Richburg.
Nog even over die cafékwestie. Ik heb nog nooit mijn legatimatie moeten laten zien in een café. In jeugdcafé's is het volk net jonger dan in discotheken, omdat je in discotheken minstens achttien moet zijn, in café's niet. In de café's waar ik kom ligt de verhouding mannen/vrouwen ongeveer 50/50. Nog een minpunt aan discotheken: discriminatie. Ik ken wel wat mensen die geweigerd zijn omdat 'er al genoeg bruin volk binnen zit', of omdat 'geen groepen naar binnen mogen'. Achja.
hier kon ik alleen op lachen toen ik dit las.. mooi zeg hoe 100 kilometer zo veel kan verschillen..
Lijkt net alsof je in een ander land woont.. oh wacht dat is ook zo.
Ik kan me niet voorstellen dat elk café in Nederland gevuld is met jongens en gepensioneerde mannen.
Dat ik mn eigen bloed soort niet kon discrimineren was niet mijn idee. het was een idee van een JM die hier vroeger werkte. Daar heb ik dat van.
Natuurlijk. En dat zei je gewoon ter informatie. HEY IEDEREEN, TIMO ZEI DIT. Ok, stel dat het zo is. Vreemd, maar wat is je EIGEN mening dan?
Quote (Kanni)
er al genoeg bruin volk binnen zit', of omdat 'geen groepen naar binnen mogen'
DAt eerste is eerder een constatering dat een discriminerende opmerking.
Ik mag toch ook zeggen dat er genoeg wit in mn klas zit en dat ik er niet meer bij wil? Dat vind ik echt geen discriminatie.
En bij veel discotheken staat er al dat je niet met groepen van meer dan 4 man binnen mag.
Als je in een discotheek niet binnen mag vanwege je huidskleur is dat duidelijk discriminatie. Als je daar niet akkoord mee bent raad ik je aan het begrip "discriminatie" te bestuderen. Wanneer de discotheek vol is, is dat TOTAAL iets anders en is dus een belachelijk vergelijking. Als je werkelijk gelooft dat er in discotheken geen sprake is van discriminatie op basis van huidskleur of afkomst ben je echt kankernaïef. Die "groepregeling" is allemaal leuk, ik zou wel eens willen weten of die dan al dan niet wordt toegepast op basis van de afkomst van de bezoekers.
Soms vraag ik me af hoe oud jij eigenlijk bent en of je wel weet hoe de wereld in zn werking gaat.
Mensen discrimineren. reclames doen het. Die Ali G of hoe die marokaan ook mag heten die in de celebrations reclame moet wel kunnen? Hij noemt nederlanders daar gierig.. Waarom zou ik dan een moslim geen terrorist mogen noemen?
Om dat mosilims er zelf mee zitten en zich dan gekwetst voelen? hebben ze geen velfvertrouwen?
Wat een oppervlakkige onzin-redenering. Om je even je eigen gebalk te doen lezen, wat jij zegt:
'Iemand van HUN origine noemt ONS gierig, dus ik noem elke moslim een terrorist!'
Sterk, Richburg, rationeel denken alom. Hahaha. Eigenlijk te stom om op te reageren, maar ik zal het dan toch maar doen. Ik keur elke vorm van discriminatie af. Zowel Ali B die zegt dat alle Nederlanders gierig zijn, als jij die zegt dat elke moslim een terrorist is. Want het is allebei fout en dom.
Als men iets van een kant discriminatie noemt moet dat van de andere kant ook. Maar ik zit daat niet mee, ik ben trots op wie ik ben, waar ik vandaan kom en wat ik doe. Mij kun je niet kwetsen door discriminatie.. maar je kijkt veel te eenzeidig lijkt mij.
Haha. Ik moest lachen met "maar ik zit daar niet mee". Natuurlijk, jij bent een stoere jongen met een onaantastbare frustratie-tolerantie. Of wacht, nee. Dat ben je niet. Wanneer iemand van Marokkaanse origine je "gierig" noemt, ga je dat helemaal niet tolereren. Je gaat elke moslim een terrorist noemen. Waarom? Wellicht uit frustratie. Hopelijk niet omdat je het werkelijk gelooft, hoewel ik dat van iemand die de oorlog in Irak goedkeurt misschien nog wel kan verwachten.
Ik raad je aan wat meer kennis op te doen alvorens te discussiëren over onderwerpen als discriminatie, de oorlog in Irak etc. Nu maak je jezelf alleen maar belachelijk. Verrast me niets, trouwens.