d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Religie. > Wat De Neuk Vind Jij Ervan?
Prev1101112131423Next
Closed New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 0.00
Dec 6 2007 09:42am
Quote (Quick. @ Thu, Dec 6 2007, 04:17pm)
sorry maar bang zijn voor de dood is vrij kansloos ,het komt er tog wel van oft nou vroeg of laat is, ga je dood op je 25ste?jammer heb je pech niks aan te doen word je 80 of ouder heb je ook pech want das teveel van et goede

mensen hebben geen bang voor de "dood",
mensen hebben bang van de manier waarop je kunt doodgaan.
sterf je jong en plotseling? pech, je zal het wss zelfs niet merken dat je doodging.
sterf je oud en traag? wel, dan heb je allang vrede gesloten met de dood.
het is gewoon de manieren waarop je kunt sterven dat men bedoelt men "bang voor de dood".
Member
Dec 6 2007 10:37am
ja ok, dat is ook wel weer waar..
maar ik ben niet gewoon bang voor de dood ( ik kom er iig voor uit )..
als ik op me 25ste dood ga zal ik er niet veel van merken.. en ik geef geen flikker om mzelf.. maar wel om de mensen om me heen..
daarom zou ik dat heel erg vinden.. heb ik geen familie en ben ik een behoorlijke leeftijd, jah ok, dan zou ik het niet super erg vinden maar me er niet op heugen..
en waarom is het bang zijn voor de dood kansloos, de ene is daar bang voor, de ander niet.. mss heb ik wel vrienden.. als jij die niet hebt is dat nogal jammer voor jou, dat jij om niemand geeft is niet mijn probleem lol
Member
Gold: 11.33
Dec 6 2007 12:14pm
Quote (Quick. @ Thu, 6 Dec 2007, 13:44)
religie is voor de zwakkerein onze samenleving die houvast willen hebben aan lucht aan niks met andere woorden.
het is dom om jezelf voor de gek te houden en dus te dneken dat er meer is na het leven bv

Geloof jij?

Klopt precies. De beeldspraak dat de hemel een pijnstiller voor de dood is, gaat dan nog niet op.
Pijnstiller is tijdelijk, remt het pijnlijke af. De dood is definitief.

Kanker is in meeste gevallen ook definitief, zijn er toch nog wel pijnstillers voor.

Omdat ik het interessant vind, en in tegenstelling tot edujackass wel kan onderbouwen dat de Bijbel lacuneus is.
R-E-S-T-E-C-P ;-D.

Natuurlijk. Maar dan zitten we bij het paard / dier verhaal.
Een paard heeft vier benen, maar ik kan daarom nog niet zeggen dat elk dier dat heeft.

Paarden met boeken vergelijken, appels met peren vergelijken.

Mijn doelgroep; jeweett.
Mr. Love! wub.gif

Quote (MorphX @ Thu, 6 Dec 2007, 15:42)
mensen hebben geen bang voor de "dood",

BOOEEEELSHIT.

maar ik ben niet gewoon bang voor de dood ( ik kom er iig voor uit )..
als ik op me 25ste dood ga zal ik er niet veel van merken.. en ik geef geen flikker om mzelf.. maar wel om de mensen om me heen..

Zooo, lefgozer! Waarom maak je jezelf niets uit? Zo'n verkracht leven?:c

This post was edited by MilkAndCookies on Dec 6 2007 12:18pm
Member
Gold: 14.89
Dec 6 2007 12:38pm
Kanker is in meeste gevallen ook definitief, zijn er toch nog wel pijnstillers voor.
Daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat om het idee, dat als je sterft en in de hemel gelooft, je een nieuw oord binnentreedt.
Heel de pijnstiller-vergelijking gaat niet op.

Paarden met boeken vergelijken, appels met peren vergelijken.
Het gaat om de manier van vergelijken, niet om de vergelijking an sich.
Beeldspraak, je weet wel.
Of niet.

This post was edited by WemyNM on Dec 6 2007 12:42pm
Member
Dec 6 2007 12:43pm
Daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat om het idee, dat als je sterft en in de hemel gelooft, je een nieuw oord binnentreedt.
Heel de pijnstiller-vergelijking gaat niet op.

Joa, de een vat het zo op, de ander ziet geloof (wat het in eerste instantie was) als een pijnstiller, om de dood (=ZIEKTE) wat aangenamer te maken.

Het gaat om de manier van vergelijken, die om de vergelijking an sich.
Beeldspraak, je weet wel.
Of niet.

Nee :c.
Banned
Gold: 21.91
Warn: 20%
Dec 6 2007 12:44pm
Quote (Tha_Axid @ Tue, Dec 4 2007, 03:16pm)
religie is voor onderontwikkelde mensen die te dom zijn voor natuur en scheikunde.
voor alles is een verklaring en alles kan gekwantificeerd worden, wonderen bestaan niet.
wonderen zijn gewoon gebeurtenissen die niet te verklaren zijn door te weinig informatie en kennis

klopt smile.gif
maar het hoort bij de cultuur
Member
Gold: 0.65
Dec 6 2007 01:02pm
Ben zelf ongelovig, maar ben blij dat mensen geloven.

Geloof is hoop, geloof is iets waar men zich aan kan vastklingen bij moeilijke tijden. Alleen geloof is ongeloofelijk onlogisch, wetenschappelijk en biologisch gezien.
Wat gebeurd er met een vlieg als je hem dooddrukt? blijft dood. Gelovigen zeggen dat deze insecten niet naar de hemel gaan omdat ze geen ziel hebben (heeft geen betrekking op alle geloven, maar veel wel) maar waarom zou een beest, dat net zo zijn best gedaan heeft, misschien wel beter dan ons want ik zit hier gewoon lekker op me luie reet een berichie te typen,minderwaardig zijn dan ons?

nu ga ik een joint roken, en filosoferen over de zin van het leven? heeft het leven wel zin? of hebben wij zin in het leven? of is het juist blablablablablablabla.
Member
Dec 7 2007 01:01am
Quote (Beastfood @ Thu, 6 Dec 2007, 19:02)
Ben zelf ongelovig, maar ben blij dat mensen geloven.

Geloof is hoop, geloof is iets waar men zich aan kan vastklingen bij moeilijke tijden. Alleen geloof is ongeloofelijk onlogisch, wetenschappelijk en biologisch gezien.
Wat gebeurd er met een vlieg als je hem dooddrukt? blijft dood. Gelovigen zeggen dat deze insecten niet naar de hemel gaan omdat ze geen ziel hebben (heeft geen betrekking op alle geloven, maar veel wel) maar waarom zou een beest, dat net zo zijn best gedaan heeft, misschien wel beter dan ons want ik zit hier gewoon lekker op me luie reet een berichie te typen,minderwaardig zijn dan ons?

nu ga ik een joint roken, en filosoferen over de zin van het leven? heeft het leven wel zin? of hebben wij zin in het leven? of is het juist blablablablablablabla.

Ik denk dat jij al snel weggepest wordt ohmy.gif.
Member
Gold: 0.65
Dec 7 2007 02:31am
Haha, nee nie echt, kheb skijt weet je tongue.gif .

edit: alleen ik wil niet alleen hier berichies blijven typen want dan lijkt het net alsof ik posts zit te innen smile.gif

This post was edited by Beastfood on Dec 7 2007 02:32am
Member
Dec 7 2007 07:50am
Quote (MilkAndCookies @ Thu, Dec 6 2007, 07:14pm)
Zooo, lefgozer! Waarom maak je jezelf niets uit? Zo'n verkracht leven?:c

neej, maar ik zou er of niks van voelen, en anders is er nog altijd de spuit.. ik geef het meeste om de mensen om me heen..
zo ben ik gewoon.. je hoeft geen lefgozer te zijn om toe te geven dat je bang bent voor de dood of om toe te geven dat je om mensen geeft..

Go Back To Nederlands Topic List
Prev1101112131423Next
Closed New Topic New Poll