d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Donor Met Lichaamsdelen > Jah
Prev19101112Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Apr 4 2008 11:03am
Je zegt: 'als je dood gaat, ga je dood', maar als er een remedie bestaat, ga je niet dood. Wat heb je dan te verliezen?
Als je twintig jaar bent, mag je echt wel wat meer levenslust tonen. Bovendien is 't nogal egoïstisch om voor de dood te kiezen (als er nog andere mogelijkheden zijn), terwijl je familie, vrienden en 'n gezin hebt die op je rekenen.

Ik kan hoe dan ook maar moeilijk geloven dat je, wanneer je je in zulke situatie bevindt, liever sterft dan blijft leven.
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Apr 4 2008 11:46am
Ik vraag me zojuist af:

Is het weigeren van een donor, bij levensbedreiging, geen vertraagd proces van zelfdoding?
Banned
Posts: 6,477
Joined: Nov 24 2006
Gold: 6.67
Warn: 100%
Apr 4 2008 11:52am
Quote (??NNI @ Fri, 4 Apr 2008, 19:03)
Je zegt: 'als je dood gaat, ga je dood', maar als er een remedie bestaat, ga je niet dood. Wat heb je dan te verliezen?
Als je twintig jaar bent, mag je echt wel wat meer levenslust tonen. Bovendien is 't nogal egoïstisch om voor de dood te kiezen (als er nog andere mogelijkheden zijn), terwijl je familie, vrienden en 'n gezin hebt die op je rekenen.

Ik kan hoe dan ook maar moeilijk geloven dat je, wanneer je je in zulke situatie bevindt, liever sterft dan blijft leven.


Tjah, toch denk ik er zo over. Ik snap je wel, en je heb mischien ook wel gelijk. Alleen ik wil dat gewoon niet, als ik dood ga dan ga ik dood. Dat is gewoon mijn mening en zo heb ik er altijd al over gedacht.
En ik kies niet voor de dood, maar als ik bijvoorbeeld heel erg ziek ben en dan dood ga. Dan gebeurt dat gewoon, en hoeft er van mijn part niet veel aan gedaan te worden.
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Apr 4 2008 12:06pm
Quote (CorvX @ Fri, 4 Apr 2008, 18:52)
En ik kies niet voor de dood, maar als ik bijvoorbeeld heel erg ziek ben en dan dood ga. Dan gebeurt dat gewoon, en hoeft er van mijn part niet veel aan gedaan te worden.

Is je leven dan zo weinig waard?
Banned
Posts: 6,477
Joined: Nov 24 2006
Gold: 6.67
Warn: 100%
Apr 4 2008 12:33pm
Quote (??NNI @ Fri, 4 Apr 2008, 20:06)
Is je leven dan zo weinig waard?


Ik geniet echt wel van mijn leven, maar ben ook absoluut niet bang voor de dood.
Dus mijn leven is voor mij wel wat waard, alleen ik heb gewoon helemaal geen belang bij donor organen.
Geef die organen maar aan mensen die het echt verdienen, die iets hebben betekent voor anderen vooral.
Maar dat zal denk ik ook nooit gebeuren hehe.
Member
Posts: 26,320
Joined: Sep 16 2007
Gold: 1,725.00
Apr 4 2008 01:29pm
Quote (CorvX @ Fri, 4 Apr 2008, 19:33)
Ik geniet echt wel van mijn leven, maar ben ook absoluut niet bang voor de dood.
Dus mijn leven is voor mij wel wat waard, alleen ik heb gewoon helemaal geen belang bij donor organen.
Geef die organen maar aan mensen die het echt verdienen, die iets hebben betekent voor anderen vooral.
Maar dat zal denk ik ook nooit gebeuren hehe.


Dus als je dood gaat maar je kan gered worden wil je dat ja of nee?
Banned
Posts: 6,477
Joined: Nov 24 2006
Gold: 6.67
Warn: 100%
Apr 4 2008 01:52pm
Quote (Zompy @ Fri, 4 Apr 2008, 21:29)
Dus als je dood gaat maar je kan gered worden wil je dat ja of nee?


Hangt echt van de situatie af, hoe ik dood ga en hoe ik gered kan worden.
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Apr 5 2008 10:27am
De donor markt is wel een markt waarin je goed ziet hoe defaults (de keuze die je maakt zonder actief te kiezen) werken. Het huidige default is dat je geen donor bent. Wordt dat veranderd naar dat je wel een donor bent, dan zie je het aantal donoren zeer sterk stijgen.

Ook in andere markten, en ik ben vooral geïnteresseerd in de pensioenmarkt, zijn defaults zeer krachtige instrumenten die de overheid en het bedrijfsleven kan aanwenden om de keuze van de mensen te beïnvloeden.

Heeft niet bijzonder veel met deze topic te maken, maar wel interessant om te weten.
Member
Posts: 19,542
Joined: Jun 8 2006
Gold: 67.00
May 25 2008 04:48am
Quote (SuperZompy @ Tue, 18 Mar 2008, 18:43)
Als ik daarmee een Trusted Tag mee kan krijgen doe ik het graag!


+1
Member
Posts: 1,309
Joined: Dec 3 2006
Gold: 1.00
Warn: 100%
May 26 2008 05:01am
Als een van mijn lichaamsdelen naar jullie gaan.. nee dan niet maar jullie mogen wel bieden ofzo
Go Back To Nederlands Topic List
Prev19101112Next
Add Reply New Topic New Poll