d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Hiphop 4 > A Topic About Music, Without Any Spam.
Prev191011121320Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Apr 8 2008 11:27am
Heb net mijn eerste échte Nederlandstalige hiphop album gekocht (dus niet via internet). Het lag zowaar in de Fnac, en smeekte om gekocht te worden. (Ja, dit is belangrijke informatie)
Leuk dat die shit ook in België in de rekken komt te liggen, maar ik ben er van overtuigd dat 't niet meer dan de restjes zijn, die in Nederland niet meer verkocht raakten. Extince's 'Toch?' en U-Niq's 'Het Kapitalisme' zijn dan ook al 'n tijdje uit.
Maar toch leuk! Een échte CD, wie koopt dat nog tegenwoordig!
Member
Gold: 4.00
Apr 8 2008 11:35am
Quote (�?NNI @ Tue, Apr 8 2008, 07:27pm)
Heb net mijn eerste échte Nederlandstalige hiphop album gekocht (dus niet via internet). Het lag zowaar in de Fnac, en smeekte om gekocht te worden. (Ja, dit is belangrijke informatie)
Leuk dat die shit ook in België in de rekken komt te liggen, maar ik ben er van overtuigd dat 't niet meer dan de restjes zijn, die in Nederland niet meer verkocht raakten. Extince's 'Toch?' en U-Niq's 'Het Kapitalisme' zijn dan ook al 'n tijdje uit.

Goede muziek smaak smile.gif

Ff weer een goeie plaat aan deze topic toevoegen smile.gif meningen verschillen maar dat doet mij geen ruk =)

Sticks & Delic ft Rico - Goeiedag verder

http://nl.youtube.com/watch?v=BrpoNtzVJlo&feature=related

This post was edited by Shinobi-tlo on Apr 8 2008 11:35am
Member
Gold: 9,221.15
Apr 8 2008 11:42am
Quote (�?NNI @ Tue, 8 Apr 2008, 19:27)

Welk album heb je gekocht dan?

Ik koop af en toe wel CD'tjes, is leuk om te hebben en je "steunt" de artiest er mee. biggrin.gif
Member
Gold: 14.89
Apr 8 2008 11:43am
Quote (�?NNI @ Tue, 8 Apr 2008, 18:27)

Dan wordt het tijd dat je eens naar Nederland gaat. Fnac is schandalig duur.
Member
Apr 8 2008 12:11pm
Quote (uNoTopia @ Tue, 8 Apr 2008, 18:42)
Welk album heb je gekocht dan?

Ik koop af en toe wel CD'tjes, is leuk om te hebben en je "steunt" de artiest er mee. biggrin.gif

'Toch?' van Extince en 'Het Kapitalisme' van U-Niq.
Klopt. Bij Amerikaanse artiesten is die drang minder groot, maar artiesten die 't meer nodig hebben wil ik gerust steunen. Ik download 't album wel eerst, om geen miskopen te doen.

Quote (WemyNM @ Tue, 8 Apr 2008, 18:43)
Dan wordt het tijd dat je eens naar Nederland gaat. Fnac is schandalig duur.

Jep. Hier heb je natuurlijk ook 'n Mediamarkt of Saturn, maar dan vind je die album 9/10 kansen niet.
Ik was wel van plan om naar Nederland te gaan met 'n koffer vol doekoe en alle NL hiphop albums op te kopen, maar dat moet nog even wachten (lees: ik heb geen geld). Een treinticket betalen om twee albums te halen, zou ook te gek zijn.
Welke stad/winkels raad je me aan?

This post was edited by ¢?NNI on Apr 8 2008 12:13pm
Member
Gold: 14.89
Apr 8 2008 12:42pm
Quote (�?NNI @ Tue, 8 Apr 2008, 19:11)
Jep. Hier heb je natuurlijk ook 'n Mediamarkt of Saturn, maar dan vind je die album 9/10 kansen niet.
Ik was wel van plan om naar Nederland te gaan met 'n koffer vol doekoe en alle NL hiphop albums op te kopen, maar dat moet nog even wachten (lees: ik heb geen geld). Een treinticket betalen om twee albums te halen, zou ook te gek zijn.

Geen idee of je inmiddels al naar Rotterdam bent geweest, maar daar zit wel een aantal goede cd winkels.
- Free Record Shop (zit overigens overal, maar heeft vaak aanbiedingen)
- Music Store (relatief klein aanbod)
- Sounds (toptent, dichtstbijzijnde is in Rotterdam of Tilburg)
- Van Leest (zelfde als Free Record Shop)
En dan heb je vast ook nog wat kleinere tentjes, die ik zo uit het hoofd niet weet.

Bij de FRS en Sounds vind je sowieso spul van Extince, Opgezwolle, Kubus, etc.

edit:
In Amsterdam zitten behalve bovenstaande ook nog:
- Fame
- Boudisque
Ik weet overigens niet zeker of er een Sounds in Amsterdam zit.
Goede reden om het met een tripje te organiseren overigens.

This post was edited by WemyNM on Apr 8 2008 12:44pm
Member
Gold: 0.70
Warn: 30%
Apr 8 2008 01:11pm
bol punt com?
Member
Gold: 4.00
Apr 9 2008 12:39pm
Quote (�?NNI @ Tue, Apr 8 2008, 08:11pm)

Tilburg heb je vrijwel alles wel. tenminste genoeg om je koffer met doekoe uit te geven smile.gif

Trouwens.. kan deze topic + die van Ov2rkill een sticky krijgen? toch wel de 2 meest serieuze/sociale topics hier dacht ik..
Member
Gold: 116.00
Apr 10 2008 03:40am
Quote (WemyNM @ Tue, 8 Apr 2008, 19:42)
Geen idee of je inmiddels al naar Rotterdam bent geweest, maar daar zit wel een aantal goede cd winkels.
- Free Record Shop (zit overigens overal, maar heeft vaak aanbiedingen)
- Music Store (relatief klein aanbod)
- Sounds (toptent, dichtstbijzijnde is in Rotterdam of Tilburg)
- Van Leest (zelfde als Free Record Shop)
En dan heb je vast ook nog wat kleinere tentjes, die ik zo uit het hoofd niet weet.

Bij de FRS en Sounds vind je sowieso spul van Extince, Opgezwolle, Kubus, etc.

edit:
In Amsterdam zitten behalve bovenstaande ook nog:
- Fame
- Boudisque
Ik weet overigens niet zeker of er een Sounds in Amsterdam zit.
Goede reden om het met een tripje te organiseren overigens.

De van Leest in Tilburg (naast de grote kerk, tegenover de schouwburg) is echt een goudmijn. Ze hebben werkelijk alles van A tot Z en een doorlopende aanbieding van 3 cd's voor 20 euro voor de wat oudere, maar nogsteeds goede, cd's. De sounds ben ik nog niet tegengekomen eerlijk gezegt en de free record shop is er wat karig.
Member
Apr 10 2008 06:10am
Plato in Zwolle heeft ook aardig veel. Maarja, daar heb jij natuurlijk weinig aan.

Ik steun de artiesten door naar hun optredens te gaan en soms een T-shirt van ze te kopen.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev191011121320Next
Closed New Topic New Poll