d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Stoppen Met Blowen! > iemand ervaring mee?
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 541.90
Warn: 100%
Mar 31 2007 09:12am
Quote (Ov2rkill @ Sat, 31 Mar 2007, 15:43)
Quote (M[o]nkey[115] @ Sat, Mar 31 2007, 02:26pm)
Quote (Shinobi-tlo @ Sat, Mar 31 2007, 02:22pm)
Quote (M[o]nkey[115] @ Sat, Mar 31 2007, 03:07pm)
De rede dat ik het nog doe is omdat het enorm chill is...
De rede dat ik er mee wil stoppen is omdat me conditie enorm slecht word.. ik hoest steeds vaker.. en wil niet weten hoe ik er van binnen uit zie sad.gif

maar zoals de afgelopen week.. het weer is lekker zonnig..
dan pak ik me fiets en ga ik naar de shop.. haal ik een twaalfie white widow.. en pof ik het in de schaduw, met een blikje drinken op...

en zodra ik een dag of 3 niet heb geblowed, ga ik andere mensen irriteren door ze alleen maar aftezeike..

Ik vind het wel tof van je dat jij bent gestopt!..

Probeer een ander doel te vinden voor je geld, want ik neem aan dat al dat blowen vast niet goedkoop is wink.gif, En het heeft dus wel heelveel met karakter te maken, eigenlijk het zelfde als bij roken.

niet echt, want roken heeft echt geen nut... dat is gewoon rook inademen..
blowen is t.o.v. roken nuttiger, omdat het temiste wat met je doet..

Moest dat echt zo zijn zou niemand meer roken...

Laten we vanavond is rook gaan inademen!
Member
Gold: 810.00
Mar 31 2007 10:43am
Quote (M[o]nkey[115] @ Sat, 31 Mar 2007, 13:31)
Heb een reden om te stoppen. -- rede: kep te veel gesmoked

Slechte reden. Motivatie is de drijfveer achter alle grote prestaties. Hoe denkje dat topsport is ontstaan?
Als jij genoeg motivatie (en hulp, maar in dit kader niet zo relevant) hebt moet je kunnen stoppen. Ikzelf heb ook wel eens ooit geblowt maar das al weer jaren geleden. Vond het toen zonde om mijn geld aan uit te geven aangezien ik een vriendin (vriendin -> Geen zakgeld meer over) had en nog geen baantje overigens vind ik het veel leuker om mensen stoned te zien als zelf stoned te zijn.

Conclusie: Zoek iets om het écht voor te doen. Een vriendin die niet voor het uiterlijk gaat maar voor het innerlijk zal inzien wie je bent en wat je waard bent en er alles aan doen om je helpen te stoppen.
Je kan je natuurlijk ook helemaal onderwerpen aan een sport.

Mart
Member
Gold: 3,300.00
Mar 31 2007 10:59am
Quote (Baklap @ Sat, Mar 31 2007, 05:43pm)
Quote (M[o]nkey[115] @ Sat, 31 Mar 2007, 13:31)
Heb een reden om te stoppen. -- rede: kep te veel gesmoked

Slechte reden. Motivatie is de drijfveer achter alle grote prestaties. Hoe denkje dat topsport is ontstaan?
Als jij genoeg motivatie (en hulp, maar in dit kader niet zo relevant) hebt moet je kunnen stoppen. Ikzelf heb ook wel eens ooit geblowt maar das al weer jaren geleden. Vond het toen zonde om mijn geld aan uit te geven aangezien ik een vriendin (vriendin -> Geen zakgeld meer over) had en nog geen baantje overigens vind ik het veel leuker om mensen stoned te zien als zelf stoned te zijn.

Conclusie: Zoek iets om het écht voor te doen. Een vriendin die niet voor het uiterlijk gaat maar voor het innerlijk zal inzien wie je bent en wat je waard bent en er alles aan doen om je helpen te stoppen.
Je kan je natuurlijk ook helemaal onderwerpen aan een sport.

Mart

Ik zat ook aan een sport te denken..
toen ik net begon met blowen deed ik een jaar aan fitnis, en hbe dat ook 4 jaar volgehouden.
Maar toen ben ik er mee gestopt omdat ik niet kon sporten terwijl ik stoned was...

Ik zou daar wel weer mee kunnen beginnen.. maar het is niet makkelijk sad.gif

Ik heb vandaag de heledag al niet geblowed, en wil graag naar de shop een vijfie hale...
Of alleen ff een voorgerdaaide....

Is het niet beter om het langzaam aan te minderen??
Member
Gold: 350.00
Mar 31 2007 11:06am
10E aanbieding white widow hier tongue.gif

maar kijk.. blowen is niet verslavend (iig niet lichamelijk, bij jou geestelijk blijkbaar). Gewoon stoppen en niet meer kopen, stel voor jezelf regels op
Member
Gold: 767.10
Mar 31 2007 11:29am
Quote (Duncan99 @ Sat, 31 Mar 2007, 18:06)

maar kijk.. blowen is niet verslavend (iig niet lichamelijk, bij jou geestelijk blijkbaar). Gewoon stoppen en niet meer kopen, stel voor jezelf regels op

euhmm blowen is wel verslavend hoor biggrin.gif
2 vrienden hebben er al voor in een afkick centrum gezeten voor dat tongue.gif
Member
Gold: 6,237.00
Mar 31 2007 02:10pm
verhuis naar een land waar blowen illegaal is (best makkelijk tongue.gif) ?

Member
Gold: 3,300.00
Apr 1 2007 04:32am
Quote (DvsF @ Sat, Mar 31 2007, 06:29pm)
Quote (Duncan99 @ Sat, 31 Mar 2007, 18:06)

euhmm blowen is wel verslavend hoor biggrin.gif
2 vrienden hebben er al voor in een afkick centrum gezeten voor dat tongue.gif

Als het niet zo verslavend was, zat ik er nu wel niet aan vast..

gisteren heb ik maar 1 joint gesmoked!! biggrin.gif
kijken of het lukt, vandaag geen 1 te smoke...

of misschien een kleintje dan tongue.gif
Member
Gold: 1,275.00
Apr 1 2007 04:43am
blowen werkt opzich wel verslavend, zodra het een gewoonte wordt om dagelijks te blowen is het fucked up moeilijk om er mee te stoppen, ik zelf blow al een jaartje of 8....maar ik heb sinds een paar jaar voorgenomen om niet door de week meer te blowen en voor mij werkte het.nu blow ik eignelijk nog maar 2-4 keer in de maand "..for old times ."....

als je echt er totaal mee wilt stoppen dat kan maar op 1 manier ...vervangende dingen zoeken om te doen zullen allemaal niet werken .....je moet het echt maar dan ook echt willen en alleen dan kan het..

dingen die bij mij werkte om de behoefte in een joint te verminderen
1: fitness...dit werkte misschien nog wel het best..want als je lichaamlijk bezig bent verminderd dat 1 de behoefte en 2 je kan dan simpelweg niet blowen omdat je bezig bent
2: sociale omgeving omzoeken waar niet wordt geblowed
3: probeerde omstandigheden waar je vaak blowed te vermijden: als je dus bijv vaak voor de buis op de bank zit te blowen of achter je pc....zoek dan een andere bezigheid

mijn tip is niet stoppen in een keer begin met alleen in het weekend (maak van weekend dan vrijdag-zondag)...en dan kan je het gaan afbouwen...

gl and hf in life
Member
Gold: 14.89
Apr 1 2007 12:18pm
Quote (Wuben[NM] @ Sat, 31 Mar 2007, 14:18)
Ok, dit is mijn verhaal.

Ik begon met roken toen ik 11 was. Op mijn 13e kreeg ik voor het eerst een joint in mijn hand. Een geluksgevoel dat ik nog nimmer had gevoeld maakte zich van mij meester. Sindsdien blowde ik stiekem als mijn ouders het niet wisten. Toen ik 16 was, kwamen ze er alsnog achter. Hoewel ze er niet erg blij mee waren, besloten ze het te gedogen. Het heeft me altijd erg geholpen, mijn korte termijngeheugen is er aanzienlijk beter van geworden, ik heb al mijn characters naar pokémon vernoemd en ook mijn liefdesleven kreeg een flinke boost. Ik kon hele fasen overslaan enzo.

Toen ik naar Canada ging, moest ik helaas stoppen, aangezien ze daar niet zo blij zijn met drugs. Heb, nu ik terug ben in Nederland, geen joint meer aangeraakt. Ik maak nu standbeelden en spring daar met mijn crossmotor overheen. Geeft me een soortgelijke kick.

Ook wil ik graag edujackass ontmoeten.

Sodeju. Dat met die standbeelden en motor doe ik ook....
Member
Gold: 1.00
Apr 1 2007 01:11pm
ik heb 4 jaar geblowed, laatste keer (3 jaar geleden) werd ik beroerd van een blowtje, sindsdien nooit meer geblowed, ik rook echter nog wel.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll