d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Weedpass ?
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 48.85
May 18 2012 04:17am
Rotterdam / Dordrecht, nu dat nog kan... :(
Member
Gold: 4.00
May 21 2012 11:09am
ik vind het wel een schande....
ik kan het volledig begrijpen dat jullie nederlanders stop zeggen tege drugstoerisme , geen probleem ... ik leg me erbij neer (als belgische drugtourist) :p en uiteindelijk isser tog wiet in overvloed hier in belgie - ik heb nog niet moeten zoeken^^
maar ik ken nog redelijk wat volk in tillburg omdat ik er ook vaak ga skateboarden en voor hun is het al even erg ... onder andere een vriendin die nu door de wietpas geen wiet meer kan halen want als ze die aanvraagt verliest ze gewoon haar job.
plus dan nog eens het feit dar er gewoon niet genoeg pasjes zijn voor alle (nederlandse) blower's
hoe erg is dit nu?

echt ik begrijp volledig dat ze drugtoeristen weg wille houden maar als zelf je eigen volk niet meer kan doen wat ze al jaren deden , en nu trug op straat of via via aan wiet moet geraken vind ik wel echt schande.

ik hoop echt voor jullie nederlanders dat er verbetering komt.. het moet niet worde zoals het was , maar minstens alle nederlanders zoude toch de mogelijkheid moeten hebbe om (in alle privacy) naar de shop te kunne gaan.

Mvg , een bergipvolle belg :s

Member
Gold: 70,686.51
May 21 2012 04:18pm
wat was er mis met drugs toeristen dan?

toerisme is toch juist dat mensen geld hierheen brengen aka positief
Member
Gold: 100.00
May 22 2012 09:38am
Het jammere van de wietpas is dat het de problemen echt alleenmaar erger maakt. Een groot deel van de verkoop wordt zo de illigaliteit in gedreven. Dit geeft een hoop extra problemen:
- geen controle/zicht meer op de kwaliteit van de wiet
- overlast van straatdealers
- geen scheiding meer tussen de markt voor softdrugs en harddrugs. Mensen komen hierdoor eerder/makkelijker in aanraking met harddrugs
- geen belastinginkomsten over de illegale verkoop

Je kan de markt niet beinvloeden door het legale aanbod te verminderen. De vraag zal het zelfde blijven (als het niet groter wordt, het succes van het Nederlandse softdrugs beleid is dat we één van de laagste cijfers wat betreft problematische wietgebruikers ter wereld hebben. Dit zou mede komen door ons gedoogbeleid)

Quote (Lucas[NM] @ 16 May 2012 12:14)
Bij een gewone grensovergang? Sinds wanneer is dat weer toegestaan? :/

Nederland maakt om dit moment gebruik van mobiele controle posten langs de grenzen met duitsland en belgië. De Nederlandse overheid zegt dat moet kunnen aangezien het geen permanente grenscontrole is.
Nederland is al een keertje terug gefloten door de Europese Comissie die geoordeeld heeft dat de mobiele controleposten kwa werking te sterk op grenscontrole lijkt maar Nederland is gewoon doorgegaan met de controles.

Quote (wolfboy @ 15 May 2012 19:29)
De wietpas, jaja..

@Hellskin: jij nog hier? nondeju zeg de oude garde!

Hey buddy, ja ik hang hier nog steeds wel eens rond. Het houd me van de straat he ;)

This post was edited by Hellskin on May 22 2012 09:46am
Member
Gold: 38.35
Warn: 10%
May 23 2012 07:30am
Quote (Hellskin @ 22 May 2012 17:38)
Het jammere van de wietpas is dat het de problemen echt alleenmaar erger maakt. Een groot deel van de verkoop wordt zo de illigaliteit in gedreven. Dit geeft een hoop extra problemen:
- geen controle/zicht meer op de kwaliteit van de wiet
- overlast van straatdealers
- geen scheiding meer tussen de markt voor softdrugs en harddrugs. Mensen komen hierdoor eerder/makkelijker in aanraking met harddrugs
- geen belastinginkomsten over de illegale verkoop

Je kan de markt niet beinvloeden door het legale aanbod te verminderen. De vraag zal het zelfde blijven (als het niet groter wordt, het succes van het Nederlandse softdrugs beleid is dat we één van de laagste cijfers wat betreft problematische wietgebruikers ter wereld hebben. Dit zou mede komen door ons gedoogbeleid)

Nederland maakt om dit moment gebruik van mobiele controle posten langs de grenzen met duitsland en belgië. De Nederlandse overheid zegt dat moet kunnen aangezien het geen permanente grenscontrole is.
Nederland is al een keertje terug gefloten door de Europese Comissie die geoordeeld heeft dat de mobiele controleposten kwa werking te sterk op grenscontrole lijkt maar Nederland is gewoon doorgegaan met de controles.

Hey buddy, ja ik hang hier nog steeds wel eens rond. Het houd me van de straat he ;)

En speel je ook al D3? :o

ff OT ;)
Member
Gold: 100.00
May 23 2012 09:11am
Nee ik speel geen D3. Mis ik er wat aan dan?

Path of Exile = de shit jonge!
Member
Gold: 70,686.51
May 23 2012 10:36am
Quote (Hellskin @ May 23 2012 05:11pm)
Nee ik speel geen D3. Mis ik er wat aan dan?

Path of Exile = de shit jonge!

moet zeggen dat d3 veel beter is dan de indruk die ik kreeg van de beta
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll