d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Rookverbod
Prev123415Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 14,931.00
Feb 9 2007 06:45am
grote onzin. roken hoort bij de horeca. ik rook zelf niet, maar ik stoor mezelf er ook niet aan.

mensen gaan uit omdat ze zich willen ontspannen en willen relaxen. mensen die zwaar verslaafd zijn, 'moeten' op hn tijd een peuk hebbe. als je die peuk nie krijgt, omdat het verboden is, dan kan je je ook niet relaxen is eigenlijk het doel van uitgaan verloren..
Banned
Gold: 6.67
Warn: 100%
Feb 9 2007 07:33am
Quote (JurK. @ Fri, Feb 9 2007, 12:45pm)
grote onzin. roken hoort bij de horeca. ik rook zelf niet, maar ik stoor mezelf er ook niet aan.

mensen gaan uit omdat ze zich willen ontspannen en willen relaxen. mensen die zwaar verslaafd zijn, 'moeten' op hn tijd een peuk hebbe. als je die peuk nie krijgt, omdat het verboden is, dan kan je je ook niet relaxen is eigenlijk het doel van uitgaan verloren..

Mee eens..

Een kennis van mij heeft ook een kroeg hier in leeuwarden , had hem er laatst al over gehoord en hij was er ook niet blij mee. Als je uitgaat/kroeg in w/e dan wil je biertje shagje erbij enz. en als dat niet meer mag dan krijg je allemaal van die "vegetarische" restaurants , vol met kakkers/nerds en oudjes.
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Feb 9 2007 08:12am
Ik heb astma. Ik zou het fijn vinden.
Member
Gold: 0.31
Feb 9 2007 08:26am
Quote (Xepo @ Fri, Feb 9 2007, 03:12pm)
Ik heb astma. Ik zou het fijn vinden.

Voor jou zou ik nog stoppen dan :C

Het probleem bij mij met zo een wetgeving zou zijn is dat ik alleen rook als ik op cafe ben en drink, dusja, ik zou dan quasi moeten stoppen met roken, stoppen met drinken of stoppen met uitgaan.
Ik zie geen van die opties dan weer zitten :/
Member
Gold: 0.00
Feb 9 2007 08:55am
Ik heb geen probleem met een rookverbod voor openbare plaatsen. Nu is de wetgeving slecht. In restaurants mag je niet roken, dus iedereen die wat wil drinken in combinatie met een sigaretje, trekt naar café. Dat betekent verlies van inkomsten voor restaurants. Dat kan gewoon niet. Wat discotheken betreft, vind ik dat, wanneer het een privé-onderneming is, je dat aan de club zelf moet overlaten.

P.S. Ik ben roker, maar een tolerante roker. Ik weet hoe irritant het is als niet-roker om die "stank" te dulden.
Member
Feb 9 2007 11:09am
onzin, en dan nog voor bijv cafe / discotheek veel minder omzet lijkt me.

de mensen gaan thuis gewoon een feestje vieren, wat opzich ook lachen is.......biggrin.gif
Member
Feb 9 2007 11:13am
Ik vind het principieel maar logisch dat een staat in openbare plaatsen verbiedt schadelijke stoffen te produceren. Niet-rokers kiezen er niet voor korter te leven, dus moet je die keuze als roker respecteren en roken waar je anderen niet schaadt. "Onzin" is het dus zeker niet. Dat de inkomsten van horeco dan ten koste van het rookverbod gaan, moet dan maar zo.

In de VS is het verboden op straat te roken, zie je daarom minder mensen op straat?
Member
Gold: 5,901.42
Feb 9 2007 11:21am
Quote (JurK. @ Fri, 9 Feb 2007, 13:45)

roken hoort niet bij de horeca, je kunt ook relaxen zonder roken.
En als je verslaafd bent, pech dan ga je maar dood had je maar niet moeten beginnen.
verslaafden aan heroine moeten dat ok af en toe, maar dat laten ze ook niet toe.
Member
Feb 9 2007 11:36am
Quote (Tha_Axid @ Fri, Feb 9 2007, 05:21pm)

En als je verslaafd bent, pech dan ga je maar dood had je maar niet moeten beginnen.
verslaafden aan heroine moeten dat ok af en toe, maar dat laten ze ook niet toe.

heroine en roken is wel een erg groot verschil, en omdat jij een hekel heb aan roken denk je maar dat elke roker moet sterven?

rare gedachtes.....
Member
Gold: 14,931.00
Feb 9 2007 11:46am
Quote (Godsterrorforce @ Fri, 9 Feb 2007, 18:36)
Quote (Tha_Axid @ Fri, Feb 9 2007, 05:21pm)

heroine en roken is wel een erg groot verschil, en omdat jij een hekel heb aan roken denk je maar dat elke roker moet sterven?

rare gedachtes.....

idd, das net nog veel slechter dan zeggen: ik haat mensen die roken.

Go Back To Nederlands Topic List
Prev123415Next
Add Reply New Topic New Poll