d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Nederlands Betoog <-- Need Help :( > ajb ik heb hulp nodig
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 224.00
Jan 23 2007 01:48pm
Ik wil je mee helpen met de argumenten vinden. Ik weiger een betoog te schrijven.

Misschien nog even een grappig verhaal. Mijn zus moest, toen ze nog op de middelbare school zat, een betoog schrijven over 'iets' (ben details vergeten). Dat deed ze, maar kreeg een zeer slecht punt terug. De volgende keer kreeg ze weer een onderwerp, zelfde verhaal: weer een slecht punt.

Zij naar mijn vader, die professioneel tekstschrijver is. Voor de grap maakt hij de volgende opdracht. Ze krijgt een 6 terug. Hij naar school toe, zegt hij tegen de leraar dat hij de diepere betekenis niet snapt en dat hij incompetent is in het nakijken van betogen.

Ik vond het wel grappig.

Goed, dat was de onderbreking.
Member
Gold: 6.00
Jan 23 2007 01:51pm
haha
kweenie of mij argumenten goed zijn :>
Member
Gold: 224.00
Jan 23 2007 02:18pm
+ jongeren moeten na hun schoolcarrière gaan werken waardoor ze discipline krijgen
+ controlerende macht is nodig om te controleren of de jongeren ook echt werken waardoor er banen gecreëerd worden
+ in de tijd dat de jongeren werken kunnen ze nadenken over wat ze erna gaan doen
+ lagere jeugdwerkloosheid
-nemen de banen weg van mensen die in die sector professioneel werken
-jongeren die er werken, werken er meestal met tegenzin waardoor ze hun werk minder goed doen en bijvoorbeeld in de een bejaarde tehuis onrespectvol zijn tegen de bejaarden
- jongeren die op zich zelf wonen kunnen van het salaris niet rond komen ( stijging criminaliteit omdat ze het geld nodig hebben)

Ik vind ze niet slecht.

Misschien nog erbij:
+ Geeft elke jongere werkervaring
+ Geeft mogelijkheden door te groeien in dat 'vak'
- Zorgt voor een jaar studievertraging
- Hoge administratieve kosten (Wie controleert het? Wie zorgt voor de banen?)
- Geen populistisch plan

Even snel bedacht dan. Er zullen er nog veel meer zijn.

Member
Gold: 541.90
Warn: 100%
Jan 23 2007 03:21pm
Quote (WeedNator @ Tue, 23 Jan 2007, 19:30)

Wannabe Hooligan:
stop met spamme plx

zegt iemand die net een doublepost heb gemaakt!
hm als ik huiswerk heb maak ik het meestal zelf en ga ik het niet op een internet forum posten en vragen of hun het maken ;o
Member
Jan 23 2007 03:36pm
je kan t toch altijd proberen wink.gif
Member
Gold: 4,427.00
Jan 24 2007 02:44am
als je al precies weet hoe het ding in elkaar zit, dan is het maken er van toch peace of KaKe ohmy.gif
een goed bouwplan maken is voor mij vaak het meest werk
Member
Gold: 41.00
Jan 24 2007 08:13am
Ik heb zelf nooit een betoog op de middelbare school hoeven schrijven maar ik kan je denk ik wel wat tips geven.

Ik zou de vraagstelling iets veranderen, dit is namelijk nogal subjectief, heeft het zin :S eerder wat kunnen de positieve en negatieve effecten zijn van het invoeren van de sociale dienstplicht of in hoeverre draagt de sociale dienstplicht toe aan het wereldbeeld of verbreding van de jeugd

Daarnaast zou ik in de inleiding even goed uitleggen wat soc. dienstplicht is, ik associeer het namelijk met dienstplicht as in het leger, wat het volgens mij niet is. Daarnaast heb ik nog wat voor en tegens. Een argument voor (wat je impliciet ook al hebt staan) is namelijk dat je jongeren een kans geeft om te kijken in het bedrijfsleven of wat er eigenlijk allemaal nog meer is behalve spelen op straat rond hangen school en simpele baantjes. Juist voor schoolverlaters en lager opgeleiden ( denk hierbij aan middelbaar beroepsonderwijs) kan dit een zeer nuttige ervaring zijn omdat ze misschien te vaak te makkelijk over het leven denken en denken dat alles aangewaaid komt (want geef toe, wij krijgen wel heel veel op een presenteerblaadje aangeboden in vergelijking met onze ouders/grootouders). Opmerking hierbij is wel dat dat natuurlijk niet voor iedereen geldt, je hebt ook mensen die wel al weten wat werken is en dat het leven niet gemakkelijk is. Maar dat lijkt mij niet de doelgroep, dan kom ik ook gelijk op het volgende punt, naar mijn mening kan je dit niet verplichten, wanneer je dit verplicht neem je namelijk jongeren andere kansen af die ook ter verbreding kunnen dienen. Zoals bijvoorbeeld een paar maanden in het buitenland rondreizen, en daarnaast zijn er ook jongeren die wel graag een vervolgopleiding willen doen, die soms nog zeker 10 jaar kan gaan duren (bijv. huisarts of chirurg).

Nou ja my 2 cents ff tongue.gif ik hoop dat je er wat aan hebt, dat is dan 5 fg wink.gif

This post was edited by LAngel on Jan 24 2007 08:15am
Member
Jan 24 2007 11:13am
je komt een beetje laat, voor een betoog wat je om 8 uur hebt slaap k meestal om 3 uur ^^
nou ja 7.5 toch best netjes tongue.gif
Member
Gold: 41.00
Jan 24 2007 01:06pm
Ow haha naja je hebt een net cijfer gehaald smile.gif
Member
Gold: 100.00
Jan 25 2007 08:14pm
sux6 morgen man
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll