d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Een Interessant Topic. > Lezen geblazen!
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 100.00
Jan 15 2007 03:46pm
1: dieren kunnen zich wel vervelen.... zeker huisdieren, die gewend zijn aan aandacht en drukte om hen heen...
moet je eens kijken hoe onze huisdieren helemaal door het dolle heen zijn als we een lange dag allemaal weg zijn geweest. bewijsstuk 1 dat er wel dieren zijn die zich vervelen.

2: de meeste dieren hebben helemaal geen tijd om zich te vervelen ze zijn te druk bezig om te leven/overleven hun instincten volgen.
Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Jan 15 2007 03:55pm
Quote (ReadyAimFire @ Mon, Jan 15 2007, 10:45pm)
Quote (Incompetence @ Mon, Jan 15 2007, 09:28pm)
Quote (Tha_Axid @ Mon, Jan 15 2007, 10:00pm)
ik las het verhaal en ik heb er niks van binnen gekregen in mn hersen.
maar als antwoord op die laatste vraag: ja wij zijn cker allemaal een beetje ziek in ons hoofd.

huhuuuu... sukkel.

Moest dat nu echt? >_<
Aan de poll in de andere topic te zien wilden de meeste mensen gewoon wat meer interessante topics zonder dat die uitlopen in nutteloze spam. Wat denk je dat er nu zal gebeuren?
Yep, het moest er even uit. Mooi dat je denkt te weten wat er zal gebeuren en er vervolgens aan meewerkt, props!

Quote (Hellskin @ Mon, Jan 15 2007, 10:46pm)
1: dieren kunnen zich wel vervelen.... zeker huisdieren, die gewend zijn aan aandacht en drukte om hen heen...
moet je eens kijken hoe onze huisdieren helemaal door het dolle heen zijn als we een lange dag allemaal weg zijn geweest. bewijsstuk 1 dat er wel dieren zijn die zich vervelen.

2: de meeste dieren hebben helemaal geen tijd om zich te vervelen ze zijn te druk bezig om te leven/overleven hun instincten volgen.

1. Je hoeft je niet te vervelen alvorens enthousiast te (kunnen) zijn.
2. Ze hebben wel tijd om even lekker te gaan liggen; leeuwen slapen/luieren het grootste deel van de dag. Wat moeten ze anders dan slapen als ze even niets hoeven te doen? Zie je dit slapen als nuttig (energie opbouwen)? net zoals wij gaan sporten(fit zijn, sociaal, bla)/tv kijken(plezier hebben, heel nuttig) als we niets hoeven te doen? of is het vervelen?

This post was edited by Incompetence on Jan 15 2007 03:56pm
Member
Gold: 541.90
Jan 15 2007 03:58pm
ok mijn verklaring:
vroeger heeft god ons gemaakt omdatie een groot soort van fps counter strike wilde maar dan zonder vuurwapens en toen moesten we maar tegen andere dinge vechten ipv terroristen maar er waren geen spawnpoints dus je ging in 1 keer dood maar nu hebben we counterstrike op de pc en kunnen we eindelozen keren doodgaan en is het spannende fps gevoel dus voor ons weg en daarom kunnen wij ons vervelen! kijk dieren kunnen nog steeds bijv: een hond vs konijn dan is het ook gevecht op leven en dood nou dat doen wij niet meer hor dus daarom kunnen wij ons wel vervelen en dieren niet

edit/
dit is me andere verklaring ^^ verklaringen..
ok dus wij zeggen als we ons vervelen ik verveel me maar als een hond zich verveelt blaftie meschien en zegtie in honds dattie zich verveelt maar wij weten niet watie zegt omdat we dat niet spreken! dus daarom kunnen we niet zeggen of een hond zich verveelt of niet

This post was edited by edujackass on Jan 15 2007 04:01pm
Member
Gold: 0.00
Jan 15 2007 04:21pm
en sommige mensen beweren dat ze hondentaal / dierentaal spreken..
Member
Gold: 100.00
Jan 15 2007 04:31pm
Quote (Incompetence @ Mon, Jan 15 2007, 09:28pm)

huhuuuu... sukkel.

t begint echt een beetje storend te worden,.. moet je nou zo zielig doen?

Quote (Incompetence)
leeuwen slapen/luieren het grootste deel van de dag.

wie zegt dat dat geen onderdeel is van:
druk bezig om te leven/overleven hun instincten volgen.

Quote (Champo @ Mon, Jan 15 2007, 10:21pm)
en sommige mensen beweren dat ze hondentaal / dierentaal spreken..

altijd nog begrijpelijker dan mensen die met bomen spreken

This post was edited by Hellskin on Jan 15 2007 04:33pm
Member
Gold: 11.33
Jan 16 2007 12:43am
Quote (¢?NNI @ Mon, 15 Jan 2007, 20:32)
Quote (Danny)
Dieren daarintegen, als ze niets te doen hebben, dan slapen ze gewoon, ze snuffelen rond, verkennen het gebied rondom hen, ze doen wel altijd iets nuttig.

Hier! Hoe weet je dat dieren zich niet kunnen vervelen?

Hoe defineer jij vervelen? Want volgens www.vandale.nl;

ver·ve·len1 (wk.ww., zich ~)
1 niet weten wat te doen => duimendraaien; <=> zich vermaken

Dus dieren gaan zichzelf proberen te vermaken als ze zich vervelen, zoals slapen, snuffelen, verkennen, uit de bek stinken enz.
Member
Jan 16 2007 07:06am
Nah, ik denk dat ik mijn mening hier heb vermeld:
Quote (Kanni)
Dan is er ook nog een bijkomende vraag; Zijn dieren in staat te beseffen dat ze zich vervelen? Zoniet, kunnen ze zich dan vervelen? Wellicht niet.
Banned
Warn: 60%
Jan 16 2007 07:21am
Ik geloof niet dat dieren zich kunnen vervelen. En vervelen is een state of mind, guys.

Zodra je merkt dat je nergens mee bezig bent, kan je alvast bedenken wat je morgen gaat doen, en hoe je het gaat doen. Je kan even terugblikken op de dag, en kijken wat je de volgende keer anders zal doen.

En hiermee ben ik zeker dagelijks twee uur mee bezig, als het niet langer is...

Serieus, ik verveel me nooit. Daar ben ik veel te hyper voor.
Member
Gold: 224.00
Jan 16 2007 09:59am
Twee punten:

1) Dieren kunnen niet denken, dus ze kunnen niet weten dat ze hun tijd beter kunnen besteden of iets 'leukers' kunnen doen.

2) Kijk eens naar die ijsberende tijgers in de dierentuin.
Member
Gold: 0.01
Jan 16 2007 11:10am
Quote (Kanni)
Dan is er ook nog een bijkomende vraag; Zijn dieren in staat te beseffen dat ze zich vervelen? Zoniet, kunnen ze zich dan vervelen? Wellicht niet.
Dan bombardeer je 'vervelen' tot enkel een begrip; zijn het niet juist de handelingen die verveling kenmerken?
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll