d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Wegenvignet België.
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Jan 16 2007 06:56am
Kijk, het punt is. Nu betalen Belgen mee voor het onderhoud van de wegen dat door niet-belastingbetalers (buitenlanders) wordt verbruikt. Het is dan niet ongelijk, maar juist eerlijker moesten deze niet-belastingbetalers een bepaalde bijdrage betalen. Ik heb er geen problemen mee dat dit in elk land het geval zou worden. Ik vind wel dat personen die slechts enkele keren per jaar de grens oversteken slechts een klein bedrag moeten bijdragen.
Banned
Warn: 60%
Jan 16 2007 07:05am
IK KOM NOOIT MEER IN BELGIË!

Quote (Canni)
Ik vind wel dat personen die slechts enkele keren per jaar de grens oversteken slechts een klein bedrag moeten bijdragen.

Denk je dat dit, zonder oponthoud / massale files, haalbaar is?

En hoe gaat dit systeem precies te werk, het artikel vertelde dat niet precies. Word je bij de grens aangehoud, en mag je 60 é ophoesten, of nummerbordregistratie word toegepast en je krijgt een rekening in de brievenbus?

Ik vind het een beetje asociaal, zo verwelkom je gasten niet echt.
Member
Jan 16 2007 07:10am
Quote (CursedWater @ Tue, 16 Jan 2007, 14:05)
IK KOM NOOIT MEER IN BELGIË!

Quote (Canni)
Ik vind wel dat personen die slechts enkele keren per jaar de grens oversteken slechts een klein bedrag moeten bijdragen.

Denk je dat dit, zonder oponthoud / massale files, haalbaar is?

Die zijn er nu al. Bovendien zullen mensen slechts met de invoering van het wegenvignet slechts rijden wanneer het echt nodig is.

En hoe gaat dit systeem precies te werk, het artikel vertelde dat niet precies. Word je bij de grens aangehoud, en mag je 60 é ophoesten, of nummerbordregistratie word toegepast en je krijgt een rekening in de brievenbus?

Geen idee.

Ik vind het een beetje asociaal, zo verwelkom je gasten niet echt.

Integendeel, het is erg sociaal. Wij delen met plezier de kosten van het onderhouden van de Belgische wegen.
Banned
Warn: 60%
Jan 16 2007 07:15am
Integendeel, het is erg sociaal. Wij delen met plezier de kosten van het onderhouden van de Belgische wegen.

Ik wou het vergelijken met een Amerikaanse party, maar die zijn leuk. Herstel...

Het is niet sociaal. Het is ronduit schandalig dat jullie gasten zo willen behandelen. Trouwens, was het VB tegen of voor? Of hebben ze dit wetsvoorstel zelf ingediend, ik herinner me kleine fragmentjes van deze kwestie op de radiol.
Member
Gold: 224.00
Jan 16 2007 09:54am
Kleinzielig en ouderwets. In de geest van de EU is het onbegrijpelijk. Mobiliteit is in mijn ogen hét voordeel van de EU. Elke inwoner moet met zo weinig mogelijk kosten naar de plek kunnen waar hij het winstgevends is. België snapt er weinig van.
Member
Gold: 175.00
Jan 16 2007 05:39pm
khem geen flauw idee waarover dat gaat ma kvind sweet dak eindelijk es wa belge op forum zie tongue.gif
VIVA BELGICA
Member
Jan 16 2007 07:46pm
Quote (Wuben[NM] @ Tue, 16 Jan 2007, 16:54)
Kleinzielig en ouderwets. In de geest van de EU is het onbegrijpelijk. Mobiliteit is in mijn ogen hét voordeel van de EU. Elke inwoner moet met zo weinig mogelijk kosten naar de plek kunnen waar hij het winstgevends is. België snapt er weinig van.

België is een transitland en ik vind niet dat enkel de Belgische belastingbetalers moeten opdraaien voor de kosten. Ik heb de indruk dat niemand dat begrijpt.

Quote (muizenscheet @ Wed, 17 Jan 2007, 00:39)
khem geen flauw idee waarover dat gaat ma kvind sweet dak eindelijk es wa belge op forum zie tongue.gif
VIVA BELGICA

Misschien moet je eerst eens de forum regels lezen, vooral die met betrekking tot spam, alvorens te posten. Wat er trouwens zo speciaal is aan de lettercode die op mijn identiteitskaart staat, daar begin ik niet over. Ik blijk geen enkele vorm van 'nationalisme' te bezitten.
Member
Gold: 132.00
Jan 17 2007 02:39am
kvin het ook maar raar dat ze dat opeens invoeren.
Het heeft wel 1 voordeel voor wij Belgen, EINDELIJK weer plaats in de METROPOLIS in Antwerpen. smile.gif
Member
Gold: 224.00
Jan 17 2007 05:37am
Quote (¢?NNI @ Wed, Jan 17 2007, 01:46am)
België is een transitland en ik vind niet dat enkel de Belgische belastingbetalers moeten opdraaien voor de kosten. Ik heb de indruk dat niemand dat begrijpt.

Nederland is ongeveer hét transitland van Europa met de Rotterdamse haven en wij heffen toch ook geen belasting op buitenlandse bestuurders. Zou ons economische klimaat geen goed doen. Wat te denken van al die toeristen...
Member
Gold: 0.31
Jan 17 2007 06:33am
Oostenrijk en waarschijnlijk nog andere landen hebben een wegenvignet, Frankrijk en Italië heeft dan weer tol die ze heffen op het gebruiken van hun snelwegen. Zoals Garben al heeft aangehaald in één van zijn vorige posts is dit deels terecht omdat mensen van andere mensen onze wegen verslijten en gebruik maken van onze diensten. Aan de andere kant is dit dan weer niet terecht als niet alle landen systemen zoals een wegenvignet of tol (payage) hebben. Anders betalen die landen(en inwoners) die zo systemen niet hebben voor hun wegen en degene in het buitenland.

Natuurlijk vind ik het idee dat iemand die maar 1 keer de Belgische wegen gebruikt 60 euro moet betalen ronduit belachelijk, zoals Oostenrijk doet. Als dit niet aangepast wordt dan zullen amusementsparken die dicht bij de grens gesitueerd zijn zeker verlies lijden, zoals six-flags aka walibi (dacht ik toch). Ik zou deze 60 euro voor het wegenvignet proberen indelen zoals het openbaar vervoer of betaald parkeren. Een beetje zoals dit :
€60/jaar
€10/maand
€5/week
€1/dag

En om het de mensen makkelijk te maken zouden gezinnen die op reis gaan in België hun aandeel voor het wegenvignet in de totaalprijs moeten kunnen betalen zoals tickets waarin de trein/busrit + inkomsticket tesamen gerekend zijn. Deze overbodige lasten en kosten zouden dan weer integraal naar de overheid moeten gaan.
Uiteindelijk mag men ook niet zeggen dat het gewoon nergens mag gelden zodat iedereen evenveel betaald, ook de mensen die de snelwegen bijna of gewoon niet gebruiken. Wat dan weer nadelig zou zijn voor hen.

We zitten in overgangsfase, steeds meer landen gaan soortgelijke systemen invoeren en wanneer iedereen in de EU zoiets heeft gaan ze er weer iets europees van maken, kwestie van bezig blijven he smile.gif
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll