d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Literatuur... > Wie leest?
Prev12346Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 11.33
Dec 16 2006 02:49am
Ik heb gelezen:
- Joe Speedboot (Tommy Wieringa)
- Modernismen (Kees van Kooten)
- Nog meer Modernismen (Kees van Kooten)
- Heel veel Modernismen (Kees van Kooten)
- De ontdekking van de hemel (Harry Mulisch)
- De Passievrucht (schrijver weet ik niet meer =( , heb er vorig jaar nog een boekverslag bij gemaakt.. )

Ik vind literatuur leuk om te lezen, alleen er gaat veel tijd in zitten =(
Member
Gold: 0.00
Dec 16 2006 04:02am
Quote (MilkAndCookies @ Sat, Dec 16 2006, 10:49am)
Ik heb gelezen:

- Modernismen (Kees van Kooten)
- Nog meer Modernismen (Kees van Kooten)

Die heb ik ook gelezen, leuke boekjes zijn dat.
Het laatste boek wat ik gelezen heb is El Negro en Ik van Frank Westerman, volgens critici een erg goed boek, maar het kon mij helaas niet zo boeien.

Aangezien ik nu genoeg gelezen heb voor school kan ik nu weer buitenlandse boeken gaan lezen.

P.s. LP heeft jigsaw iets te maken met de saw serie, of zit ik nu helemaal verkeerd?
Member
Gold: 46.01
Trader: Trusted
Dec 16 2006 05:34am
Quote (CursedWater @ Sat, 16 Dec 2006, 00:28)
Quote (Hellskin @ Fri, Dec 15 2006, 11:24pm)
ik heb nooit begrepen waarom mensen voor hun lol boeken lezen,...

kan misschien komen doordat ik dislecties ben en door mijn leestrauma's op de lagere en middelbare school gewoon geen behoefte heb gehad aan een boek wink.gif

Soms licht het mensen niet. Ik bedreig je ook niet, Dennis ^^

Geeft niks, met zelfspot ben je degene die je willen beledigen altijd een stapje voor, niet?

Quote (Love that is Restrained)
Ik heb al een hele tijd niet meer gelezen, maar ik kan je wel de engelstalige versie van het boek "Fight Club" aanraden van Chuck Palahniuk (waar de film op gebasseerd is)

Fight Club heb ik al gezien, zal het boek mij een nieuwe ervaring opleveren, denk je?

Ligt eraan, ik heb ook eerst de film gezien en daarna het boek gelezen. De film is een regelrechte verfilming van het boek, zelfs wat het hoofdpersonage in het boek zegt, is letterlijk verfilmd. Als je de film heel erg kan waarderen, dan waardeer je het boek ook heel erg. Als je de film matig vond dan hoef je het boek niet te lezen (er zijn trouwens wel een aantal wijzigingen gemaakt in de film, dus misschien word je nog verrast) smile.gif

Banned
Warn: 60%
Dec 16 2006 08:31am
Quote (triple_han @ Sat, Dec 16 2006, 10:02am)
P.s. LP heeft jigsaw iets te maken met de saw serie, of zit ik nu helemaal verkeerd?

Niet bepaald. Het is een mini-serie, in de volgorde van Jig - Jigsaw - Hitte. Gaat over een Engelse detective, Frank Pagan, die bij de Scotland Yard zit.

Het Vagevuur gaat over Lou Perlman, ook een detective. Het is het eerste deel, ik zal deel twee blindelings kopen als ie uit komt. Hetzelfde geldt voor de Frank Pagan serie.

http://en.wikipedia.org/wiki/Campbell_Armstrong

Net even opgezocht, ik zie dat ik nog veel te lezen heb ^^ Jig - Jigsaw - Heat staat ertussen, maar de links vertellen niks over het boek, alleen over een Ierse dans, een power-tool en hitte ^^

Quote (RestrainedLove)
Ligt eraan, ik heb ook eerst de film gezien en daarna het boek gelezen. De film is een regelrechte verfilming van het boek, zelfs wat het hoofdpersonage in het boek zegt, is letterlijk verfilmd. Als je de film heel erg kan waarderen, dan waardeer je het boek ook heel erg. Als je de film matig vond dan hoef je het boek niet te lezen (er zijn trouwens wel een aantal wijzigingen gemaakt in de film, dus misschien word je nog verrast)

Ik vond de film supergeweldig! En het is een tijd geleden dat ik hem heb gezien. Wellicht de tijd waard... Bedankt.
Member
Gold: 38.35
Warn: 10%
Dec 16 2006 10:39am
Quote (CursedWater @ Sat, 16 Dec 2006, 15:31)

Niet bepaald. Het is een mini-serie, in de volgorde van Jig - Jigsaw - Hitte. Gaat over een Engelse detective, Frank Pagan, die bij de Scotland Yard zit.

Het Vagevuur gaat over Lou Perlman, ook een detective. Het is het eerste deel, ik zal deel twee blindelings kopen als ie uit komt. Hetzelfde geldt voor de Frank Pagan serie.

Net even opgezocht, ik zie dat ik nog veel te lezen heb ^^ Jig - Jigsaw - Heat staat ertussen, maar de links vertellen niks over het boek, alleen over een Ierse dans, een power-tool en hitte ^^

Quote (RestrainedLove)
Ligt eraan, ik heb ook eerst de film gezien en daarna het boek gelezen. De film is een regelrechte verfilming van het boek, zelfs wat het hoofdpersonage in het boek zegt, is letterlijk verfilmd. Als je de film heel erg kan waarderen, dan waardeer je het boek ook heel erg. Als je de film matig vond dan hoef je het boek niet te lezen (er zijn trouwens wel een aantal wijzigingen gemaakt in de film, dus misschien word je nog verrast)

Ik vond de film supergeweldig! En het is een tijd geleden dat ik hem heb gezien. Wellicht de tijd waard... Bedankt.

Huh, Jigsaw speelt in saw? Hij is de man die iedereen zit te kutten..
Member
Dec 16 2006 10:51am
Quote (wolfboy @ Sat, Dec 16 2006, 06:39pm)
Quote (CursedWater @ Sat, 16 Dec 2006, 15:31)

Quote (RestrainedLove)

Huh, Jigsaw speelt in saw? Hij is de man die iedereen zit te kutten..

Dat ontkende hij ook niet. Hij zei gewoon dat de boeken van Campbell Armstrong er niks mee te maken hebben.
Member
Gold: 12,649.00
Dec 16 2006 07:16pm
Mwoa, lees tegenwoordig vaak alleen nog in de trein 'echte' boeken. M'n literatuurlijst van de middelbare school weet ik echt niet meer, maar laatste tijd lees ik nog Harry Potter [voor(ge)lezen aan/door m'n vriendin] en boeken van Terry Pratchet (schijfwereldserie). Echt geweldig om die boeken te lezen als je houdt van een goede combinatie van fantasy, humor, avonturen, humor en afwisseling. Vroeger heb ik vaak Hielke en Sietske gelezen met De Kameleon (vroegâh).

Qua stripboeken hebben we thuis alle Suske&Wiske's (en dat is een hele rij), alle Donald Duck Pockets (een nog grotere rij), alle Donald Duck's sinds 1994 ofzo, alle Donald Duck Extra's sinds 1996 ofzo. Verder haal ik bij de bibliotheek vaak stripboeken die ik nog niet heb gehad: stukkie lezen op de wc of in bed voor 't slapen gaan.
Member
Gold: 541.90
Warn: 100%
Dec 16 2006 07:44pm
stripboeken.. hm ik heb denk ik een stuk of 60 urbanusen gelezen? biggrin.gif die strip pwnde XD
Banned
Warn: 60%
Dec 17 2006 07:11am
Quote (edujackass @ Sun, Dec 17 2006, 01:44am)
stripboeken.. hm ik heb denk ik een stuk of 60 urbanusen gelezen? biggrin.gif die strip pwnde XD

Haha, geweldige serie was dat.

Ik ben ook opgegroeid met stripboekjes. Voornamelijk de spiderman/x-men serie, en andere superhelden. Toen ik 7 was heeft mijn vader alles opgeruimd omdat ik de hele tijd alleen maar met een capeje rond het huis liep te rennen en "whoooosh" zei, koprolletjes maakte en vaak wat meubiliair kapot maakte. ^^

Klopt, Doggy... Ik heb Saw nog nooit gezien, maar de film heeft inderdaad niks met de boeken te maken...
Member
Gold: 38.35
Warn: 10%
Dec 17 2006 08:17am
Quote (CursedWater @ Sun, 17 Dec 2006, 14:11)
Quote (edujackass @ Sun, Dec 17 2006, 01:44am)

Haha, geweldige serie was dat.

Ik ben ook opgegroeid met stripboekjes. Voornamelijk de spiderman/x-men serie, en andere superhelden. Toen ik 7 was heeft mijn vader alles opgeruimd omdat ik de hele tijd alleen maar met een capeje rond het huis liep te rennen en "whoooosh" zei, koprolletjes maakte en vaak wat meubiliair kapot maakte. ^^

Klopt, Doggy... Ik heb Saw nog nooit gezien, maar de film heeft inderdaad niks met de boeken te maken...

'Doggy' slaat op? ;D
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12346Next
Add Reply New Topic New Poll