Quote (triple_han @ Sat, Dec 16 2006, 10:02am)
P.s. LP heeft jigsaw iets te maken met de saw serie, of zit ik nu helemaal verkeerd?
Niet bepaald. Het is een mini-serie, in de volgorde van Jig - Jigsaw - Hitte. Gaat over een Engelse detective, Frank Pagan, die bij de Scotland Yard zit.
Het Vagevuur gaat over Lou Perlman, ook een detective. Het is het eerste deel, ik zal deel twee blindelings kopen als ie uit komt. Hetzelfde geldt voor de Frank Pagan serie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Campbell_ArmstrongNet even opgezocht, ik zie dat ik nog veel te lezen heb ^^ Jig - Jigsaw - Heat staat ertussen, maar de links vertellen niks over het boek, alleen over een Ierse dans, een power-tool en hitte ^^
Quote (RestrainedLove)
Ligt eraan, ik heb ook eerst de film gezien en daarna het boek gelezen. De film is een regelrechte verfilming van het boek, zelfs wat het hoofdpersonage in het boek zegt, is letterlijk verfilmd. Als je de film heel erg kan waarderen, dan waardeer je het boek ook heel erg. Als je de film matig vond dan hoef je het boek niet te lezen (er zijn trouwens wel een aantal wijzigingen gemaakt in de film, dus misschien word je nog verrast)
Ik vond de film supergeweldig! En het is een tijd geleden dat ik hem heb gezien. Wellicht de tijd waard... Bedankt.