d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Hypocritie Alom > Zucht!
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Dec 14 2006 04:30am
Als je zelf een bedrijf had, zou je dan wel je prijzen verlagen EN een deel daarvan aan het goede doel besteden? Dacht het niet, dat is financiėle zelfmoord.
Member
Gold: 5.81
Dec 14 2006 06:04am
Hoeft niet. Het kan je een enorme gratis publiciteit opleveren, die dan weer omgezet word in hogere omzet.

Mijn mening..
Member
Gold: 0.00
Dec 14 2006 06:41am
Quote (Wuben[NM] @ Thu, 14 Dec 2006, 03:15)
Ik ben trouwens voor een systeem dat een beperking stelt op het maximum loon dat iemand kan verdienen. Lijkt wat communistisch en het is natuurlijk niet realiseerbaar, maar vind het simpelweg arrogant en decadent om te zien hoe extreem rijke individuen geld weggooien aan luxe, terwijl er zoveel mensen in armoede leven.

Tja, onmogelijk. Geld is niet de enige mogelijkheid om iemand te belonen.

In een kapitalistische samenleving als de onze is het vaak wel de voornaamste. Niet dat je er gelukkiger van wordt, natuurlijk.

Quote (Wuben[NM] @ Thu, 14 Dec 2006, 03:15)
Of de oorlog in Irak: 86 milard doller per jaar! Beeld eens in hoeveel mensen je een menswaardig bestaan kan geven door dat geld anders te spenderen. Degoutant.

Tja, dat geld wordt ook besteed. Iemand krijgt dat binnen. Oorlog houdt de economie gaande.

Precies. De (Amerikaanse) economie. Maar dat neemt niet weg dat ik aan honger en aids stervende mensen een betere doelgroep vind dan "de economie".

Gullecram: ivm met die multinationals: blijft bij speculeren.
Member
Gold: 224.00
Dec 14 2006 03:11pm
Quote (¢?NNI @ Thu, Dec 14 2006, 12:41pm)
In een kapitalistische samenleving als de onze is het vaak wel de voornaamste. Niet dat je er gelukkiger van wordt, natuurlijk.

Dat bedoelde ik niet eens eigenlijk. Eerder: wat als iemand in aandelen beloond wordt?

Precies. De (Amerikaanse) economie. Maar dat neemt niet weg dat ik aan honger en aids stervende mensen een betere doelgroep vind dan "de economie".

De discussie waard. Op microniveau geef ik je gelijk, op macro niet.

Go Back To Nederlands Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll