d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Edu Hoe Gaat Het Met Je Studie? > Havo Of Hbo
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 15.00
Mar 25 2011 02:59pm
14 jarige :D
Member
Gold: 100.00
Mar 25 2011 04:28pm
Quote (kraak @ 25 Mar 2011 19:20)
Fanboy.

ja zeker.

Quote (CpTJenJen @ 25 Mar 2011 21:09)
Stel je nou eens niet aan stappen n het weekend beperkt studeren niet..

Sterker nog ZUIPEN ALS EEN KETTER VOOR EEN TOETS OOK NIET.

Vandaar MBO?! sinds ik mijn bachelor doe ben ik echt wel wat serrieuzer. Ik moet erg wel scherp en fris in de college banken zitten want de stof wordt zo snel doorgenomen.

Quote (shadowstriker89 @ 25 Mar 2011 21:21)
hahaha meen je dit? :p
de 14 jarige belde net nog dat ik echt moest moest moest komen. gewoon doen? ter ontspanning? zit heel de dag al bezig en economie gaat moeizaam.

Je kan ook teveel studeren. Ontspanning zoeken is geen probleem. Maar zuip je niet helemaal vol want dan weet je zeker dat je de rest van het weekend niet productief bent.
Banned
Gold: 0.00
Warn: 60%
Mar 25 2011 09:49pm
er liggen nu 2 meisjes in me bed jonger dan 16 ik ga nu wat eraan doen xxxxx
Banned
Mar 27 2011 09:58am
Ecf-sto. Nu ben ik weer ff verde leren latersszz, vanavond beloof ik een studievoortgang te posten
Member
Gold: 100.00
Mar 27 2011 10:23am
Ik ben ook al de hele dag bezig aan een rapport. Moet het morgen inleveren. Fuck it, waarom moet ik het altijd op het laatste moment doen?
Member
Gold: 179.04
Mar 27 2011 10:39am
Quote (Hellskin @ Mar 27 2011 05:23pm)
Ik ben ook al de hele dag bezig aan een rapport. Moet het morgen inleveren. Fuck it, waarom moet ik het altijd op het laatste moment doen?

Omdat het kan.
Banned
Mar 27 2011 11:07am
ik heb dat ook altijd, net voor de deadline heb ik een motivatie boost van 200% ofzo daarom werk ik beter met deadlines. maar soms haal ik het ook gewoon niet.
vandaag gaat het leren lekker! bijna 1/5e deel van mijn geschiedenis boek geleerd in 1 dag! Komt ook wel omdat dit stukje mij zelfs een klein beetje interesseert :D:D gouden eeuw met voc enzo.
Banned
Mar 27 2011 11:39am
maarrr, nu dus even een pauze. zo verder.

de studie. (in kleurtjes en bold en allerlij andere BBCODE fratsen :D:D:D:D:D:D)
Op dit moment moet ik de volgende vakken nog halen om een havo diploma te krijgen

Economie - hier was ik op hbo niveau vrij goed in alleen de laatste paar maanden heb ik verpest dus dit moet lukken dmv samenvatting uit me kop leren.
Management en organisatie - makkelijk vak, had hiervan zelfs nog me oude boeken dus dat was gewoon lezen en denken oja.. moet ook lukken
Geschiedenis - heb van meisje i (JAZEKER!) haar boek gekregen en een hele goede samenvatting over de stof die we ook moeten leren (beokje van 90 blz wat ik vorig 2jaar terug ook had op de havo zelf
Aardrijkskunde - heb hier nooit echt moeite mee gehad maar moet nog beginnen met leren.. dit is dus wel een riskant vakjee.. maar op havo meestal wel voldoendes
Wiskunde A - meot nog beginnen. deed eerst wiskunde B toen wiskunde A gedaan op havo eenjarig studie, daar alleen maar 10e gehaald en toenb esloten niet meer te komen, kom ik net voor het examen begreep ik er niks meer van haha domme shit vna me.. maarja ik zit nu vast omdat me methode rekent op een ander rekenmachine maar ik heb 2 chicks die mij gaan helpen ermee. en examenbundel met daarin alles wat ik ervoor moet kunnen.

Ik heb voor deze vakken een paket met boeken gehaald bij de NHA, ik kreeg per vak een kankerdikke map (700blz ofzo) neit cool dus. met daarin opdrachten en tekst. maar vooral opdrachten... ik doe iig alleen de tekst leren. je krijgt per vak ook een leraar die je kan mailen en je kan je huiswerk opsturen ter correctie. hier maak ik alleen geen gebruik van. totaal paket was 1200 euro uit het eigen arme studenten zakje. (me spaargeld..) vervolgens examens gekocht bij IBgroep, 550 euro totaal. dus ik die klote mappen leren maar wilde eigenlijk ook examens dus examenbundels aangeschaft, totaal 104 euro (het hele grapje is 1854 euro). ik had er LANG over gespaard en had het echt wel aan wat beters willen besteden! :p
dus ik de examenvragen doen enzo en staat er da tje gewoon andere dingen moest weten.
in mijn geschiedenis map ging bijvoorbeeld een heel hoofdstuk over egypte, ik had dat helemaal lopen leren terwijl het examen gaat over nederland in de 15-18eeuw en over vietnam en koude oorlog!!! dus ik ben ff kankerboos dat er in die mappe ook allerlij onnodige shit zit terwilj ze nog zo duur waren........ maarja ik stond er dus zo ver voor met elk vak:

Economie
ik had een planning gemaakt waarmee ik DE HELE FUCKING KUTMAP 2 weken voor examens geleerd zou hebben en dan zou ik nog 2 weken proefexamens gaan doen. (omdat er dus een hoop nonsens bij staat in die map heb ik besloten alles vanaf nu door te lezen ipv uit kop te stampen (ik loop nog redelijk op planning, 2 dagen achter) ben halverwege die kut map. Na het doorlezen was ik van plan een samenvatting uit me kop te leren die ik van een vriendin heb die dit jaar ook havo doet, zij heeft hem op haar beurt weer van haar leraar gehad dus is een goeie legit samenvatting. hierna nog 1,5 week dus proefexamens.

Management en organisatie
ik loop hiermee 3 dagen achter (best dommmm) maar verder is het wel allemaal goed te doen, heb ook nog gejatte nakijkboekjes van de leraar (lololol) en me werkboeken, dus ik loop gewoon al me opdrachten na en dit gaat gewoon goed, hierna ook gewoon een samenvatting van het hele boek uit me hoofd leren die op scholieren.com stond.

Geschiedenis
fuck die kanker kanker kanker dure kanker map.. heb het daar helemaal mee gehad omdat er zoveel andere shit in staat naast de pure PURE EXACTE examenstof. dus ik leer nu gewoon het boek van nederland in goude eeuw en shit van meisje i (al de belangrijke shit is zelfs gemarkeerd met markeerstift en er staan notities bij nice nice nicee achterin zat zelfs een samenvatting van het boekje, ook gemaakt door mijn leraar van op de nassau waar ik eerste keer havo ging doen :D maarja samenvatting van 11 (!!!!!!!!) blz lang. alles duidelijk, kort, krachtig) over het vietnam gedeelte heb ik van mijn collega havo cursist een stapel paiertjes gehad van haar leraar.
de planning was 2 blz per dag, maar ik doe er nu een stuk of 6 dus ben ruim van te voren klaar met leren van boekje en dan daarna samenvatting uit me kop leren.

Aardrijkskunde
weinig aan gedaan, kan dus vrijjjj riskant worden, mijn plan was om de map door te lezen en daarna samenvatting uit hoofd stampen. ik moet ook een stukje topo leren maar dat is altijd al easy geweest dus komt hopelijk goed... vroeger ging ak iig altijd wel goed. Het examen zelf was ook veel dingen opzoeken in de atlas

Wiskunde A
hier ook bijna niks aan gedaan (eerste paar blz van de map..) maar zit vast. heb 2 vriendinnenn die mij ermee willen helpen (vrijdag komt er 1 langs) en dan gaan we er hopelijk met een redelijk tempo doorheen.
vind de map maar kut met het wiskunde dus heb ook samengevatte examenstof per vak aangeschaft van die makers van examenbundel en daarvan 1 voor wiskunde dan weet ik precies hoe en wat ik moet leren...

Ik heb elk vak al 1 keer gehad eigenlijk dus het is gewoon allemaal herhaling.. Mijn planning moet ik nog aanpassen naar doorlezen ipv uit hoofd leren, en dan de samenvattingen ook in me agenda zetten...
Dus, zo sta ik ervoor! ak en wiskunde gaat matig, misschien dat ik vanavond even een nachtje door haal en gewoon heel die map doorlees (ben echt in een leerbui haha) en dan morgen een dagje samenvatting stampen.
Wat vinden jullie evan? allemaal nog haalbaar? 16 mei zijn examens dus heb nu nog een maand en 2 weken.. 6 weken ongeveer.. 1 week echt STAMPEN per vak? ik zit nu al aardig op de deadline dus dat helpt ook nog een klein extra beetje erbij met motivatie.
Banned
Mar 28 2011 12:33pm
dennis ik heb hier bijna een A4 MET KLEURTJES!?!?! voor niks getypt? fok jsp ouwe ik ga weer leren... nu NONSTOP tot 11 geschiedenis. ik hoop 2 hoofdstukken te doen in 1 avond, 10 minuten doe ik per a4tje tekst want die shit is godver interessant.(for real LOL) dusja.. 1 hoofdstuk is 12 blz dus ik doe er maximaal 2 uur over per hoofdstuk. ik moet dat hele boekje vanavond nog geleerd krijgen eigenlijk.
Banned
Mar 29 2011 11:40am
jezus zeg.

ik maak hier maar een leer-blog van voor mezelf. om zo me eigen voortgang te controleren. er staat nu toch al teveel tekst hahaha

Vandaag ging geschiedenis vrij goed, ben op het laatste deel van hoofdstuk 4 dus zometeen hoofdstuk 5 en dan heb ik het boekje uit. hierna ga ik beginnen aan m en o. waarmee ik bijna op de helft ben, dit verwacht ik ook wel in 3 dagen DIE HARD grotendeels te kennen, daarna economie en daarna aardrijkskunde en wiskunde, en daaaaarna elke dag samenvattingen stampen.

do able toch?
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll