d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Poep Rapportage. > Om Het Niveau Op Pijl Te Houden
Prev123Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 70,686.51
Jan 19 2011 12:12pm
kunnen wij gewone mensen toch niet bijhouden -.-
Member
Gold: 9,420.00
Jan 19 2011 12:24pm
Quote (187ci @ 19 Jan 2011 20:12)
kunnen wij gewone mensen toch niet bijhouden -.-

Als in medische kennis of bijhouden met skijten ? :D
Member
Gold: 0.31
Jan 19 2011 01:18pm
Er wordt hier veel bullshit gezegd mensen...
Ten eerste, ik ga tot 2-3 keer per dag. En ik eet gezond, en jah ik weet precies wat gezond eten is.

Dus, eens kort samenvatten wat je moet weten van poep, of faeces/stoelgang (iets meer gebruikelijke termen).

Wat zorgt voor obstipatie/constipatie?
- Te weinig vocht binnenkrijgen. 1.5L min/dag dus. (vocht, logisch, is de olie van het lichaam, en zorgt er dan ook voor dat je stoelgang beter kan 'schuiven', dus er ook beter kan uitkomen).
- Tekort aan vezels (vezels worden niet verteerd, en prikkelen op hun beurt dus zo de darmen, waardoor ze actief worden).
- Tekort aan beweging (Beweging, welke dan ook, brengt je hele lichaam (ook ingewanden dus) in gang).

Wat zorgt voor Diarree/verhoogde frequentie van de stoelgang.
- Roken en alcohol. (denk gewoon maar aan de dag erna, roken prikkelt onrechstreeks de darmen, en alcohol werkt als een laxative en is een aanvaal op je maag/darmslijmvliezen).
- Bepaalde bacteriën, ga ik niet verder op in.
- Spastische colon (stress gerelateerd).
- Teveel aan vezels (teveel fruit bvb, overdaad schaadt)

Quote (187ci @ Jan 18 2011 10:28pm)
bij harde poep meer vezels eten anders beschadig je dadelijk nog je darmen!

Niet direct de darmen, maar eerder je rectum en anus.

Quote (shadowstriker89 @ Jan 18 2011 10:34pm)
ik dacht juist bij zachte poep zodat hij harder werd zegmaar door meer bouwstoffen...
mijn 3e poep van vandaag van zojuist was nog net iets zachter dan de rest en het eind was beetje branderig... moest meerdere malen vegen. Ik denk dat deze poep is ontstaan uit de aardappelschijfjes+mayonaise. dit spul gaat altijd snel door me darmen heen.

Verschillende soorten stoelgang op een dag kan wijzen op onregelmatigheden, of eventuele gastero-enteritis (kleine maag/darm ontsteking)

Quote (Pattern @ Jan 18 2011 11:12pm)
Poep-ritme uit balans?
Zocht laatst even op wat die ontzettende pijn in mijn linker onderbuik was.
Stond bij dat het kanker kon zijn, maar dan moest mijn poep-ritme ook uit balans zijn en dat issie dan weer niet.

Trouwens 3 keer kakken op een dag lijkt me echt niet chill.
Ik ga één keer in de week ofzo!

Maar 3 uur geleden was ik even aan het pissen en mijn iemand zei ook dat hij moest, dus heb ik even geprobeerd te kakken om vervelend te doen.
En het lukte wel..

Pijn in de linker/onderbuik was gewoon druk van je stoelgang op je dikke darm, die mondt dan ook uit langs langs je linker onderbuik, naar je rectum en anus.
één keer per week trouwens, geen wonder dat je darmen dan pijn doen... Meer water drinken, vezels en beweging!

Quote (187ci @ Jan 18 2011 11:18pm)
als je weinig poept eet je gezond ^^

Dan eet je gewoon te weinig!

Quote (LaZoRr @ Jan 19 2011 04:32pm)
Ik ga 2 x per dag. en naar mijn weten is 1 x per week niet echt gezond hoor. Als je ontlasting lang in je darmen blijft neemt je lichaam die afvalstoffen weer op.

Het enigste wat de dikke darm nog opneemt is vocht, het enigste wat kan gebeuren als er teveel stront inzit, is dat ie scheurt, alle stoelgang in je darm, en peritonitis!

Quote (Demonsangel @ Jan 19 2011 04:35pm)
Hou de medische praat maar voor mensen die er iets van af weten.

Quote (LaZoRr @ Jan 19 2011 05:01pm)
Dan zou ik zeggen begin er aan en vertel dan hoe het allemaal zit.

Bij deze voor hem gedaan!

PS: Kleurschakeringen in je stoelgang is niet zo erg, als het wat donker ziet kan het zijn dat je er wat teveel of te weinig stoffen inzitten die je darmen afscheiden om je eten te verteren. In erge gevallen (volledig zwarte stoelgang, of bloed bij de stoelgang) ga je best naar de dokter.
Als ze wit ziet, ga dan ook maar eens naar de dokter...

This post was edited by Ov2rkill on Jan 19 2011 01:26pm
Member
Gold: 16.93
Jan 19 2011 01:36pm
Vergeet de aangename geur van melena niet.

E: Danny, waar is dat haar naartoe!

This post was edited by Demonsangel on Jan 19 2011 01:42pm
Member
Jan 19 2011 02:07pm
Quote (Demonsangel @ Jan 19 2011 08:36pm)
Vergeet de aangename geur van melena niet.

E: Danny, waar is dat haar naartoe!

Melena, die naam zocht ik! Nog nooit tegengekomen :)

En euhm, dat haar is al lang weg, al bijna 2 jaar, 'k zou es een nieuwere foto als die moeten zoeken, die's ook al oud..
Member
Gold: 9,221.15
Jan 19 2011 02:14pm
Quote (Ov2rkill @ 19 Jan 2011 21:07)

En euhm, dat haar is al lang weg, al bijna 2 jaar, 'k zou es een nieuwere foto als die moeten zoeken, die's ook al oud..

Wat gaat de tijd toch hard.
Member
Gold: 16.93
Jan 19 2011 02:25pm
Quote (Ov2rkill @ Jan 19 2011 09:07pm)

Prijs jezelf gelukkig, dat is letterlijk shit die ik nooit van men leven vergeet.

Braakneigingen à volonté.
Member
Gold: 12,648.00
Jan 19 2011 02:45pm
Quote (Ov2rkill @ 19 Jan 2011 20:18)
...
Waar heb je dat geleerd? Ik hoop niet allemaal gegoogled ;)

Me?
Als ik 1x per dag ga, meestal 's avonds, ben ik dik tevreden, haha!
Member
Gold: 9,420.00
Jan 19 2011 02:54pm
Quote (Ov2rkill @ 19 Jan 2011 21:18)
Er wordt hier veel bullshit gezegd mensen...
Ten eerste, ik ga tot 2-3 keer per dag. En ik eet gezond, en jah ik weet precies wat gezond eten is.

Dus, eens kort samenvatten wat je moet weten van poep, of faeces/stoelgang (iets meer gebruikelijke termen).

Wat zorgt voor obstipatie/constipatie?
- Te weinig vocht binnenkrijgen. 1.5L min/dag dus. (vocht, logisch, is de olie van het lichaam, en zorgt er dan ook voor dat je stoelgang beter kan 'schuiven', dus er ook beter kan uitkomen).
- Tekort aan vezels (vezels worden niet verteerd, en prikkelen op hun beurt dus zo de darmen, waardoor ze actief worden).
- Tekort aan beweging (Beweging, welke dan ook, brengt je hele lichaam (ook ingewanden dus) in gang).

Wat zorgt voor Diarree/verhoogde frequentie van de stoelgang.
- Roken en alcohol. (denk gewoon maar aan de dag erna, roken prikkelt onrechstreeks de darmen, en alcohol werkt als een laxative en is een aanvaal op je maag/darmslijmvliezen).
- Bepaalde bacteriën, ga ik niet verder op in.
- Spastische colon (stress gerelateerd).
- Teveel aan vezels (teveel fruit bvb, overdaad schaadt)

Niet direct de darmen, maar eerder je rectum en anus.

Verschillende soorten stoelgang op een dag kan wijzen op onregelmatigheden, of eventuele gastero-enteritis (kleine maag/darm ontsteking)

Pijn in de linker/onderbuik was gewoon druk van je stoelgang op je dikke darm, die mondt dan ook uit langs langs je linker onderbuik, naar je rectum en anus.
één keer per week trouwens, geen wonder dat je darmen dan pijn doen... Meer water drinken, vezels en beweging!

Dan eet je gewoon te weinig!

Het enigste wat de dikke darm nog opneemt is vocht, het enigste wat kan gebeuren als er teveel stront inzit, is dat ie scheurt, alle stoelgang in je darm, en peritonitis!

Bij deze voor hem gedaan!

PS: Kleurschakeringen in je stoelgang is niet zo erg, als het wat donker ziet kan het zijn dat je er wat teveel of te weinig stoffen inzitten die je darmen afscheiden om je eten te verteren. In erge gevallen (volledig zwarte stoelgang, of bloed bij de stoelgang) ga je best naar de dokter.
Als ze wit ziet, ga dan ook maar eens naar de dokter...

Juistum net gehoord van mijn vriendin. En indd lichaam neemt dan alleen vocht op. Het is natuurlijk per mens verschillend hoe vaak hij/zij zijn behoefte moet doen. Maar 1 x in de week is toch niet gezond of wel?
Wat doe jij voor een Werk/studie??? ^^ Het is in ieder geval wel een stuk duidelijker :D

Quote (MarkIris @ 19 Jan 2011 22:45)

Me?

Ikke 1 a 2 x op een dag en vind ik ook meer dan genoeg :D
Member
Jan 19 2011 03:01pm
Quote (Demonsangel @ Jan 19 2011 09:25pm)
Prijs jezelf gelukkig, dat is letterlijk shit die ik nooit van men leven vergeet.

Braakneigingen à volonté.

Ooit al eens fecaal/fecaloid braken gezien? Ooit iets wat je niet snel vergeet :)

Quote (MarkIris @ Jan 19 2011 09:45pm)

Me?

Ben al bijna 2 jaar verpleegkundige, in de psychiatrie weliswaar en ik ben momenteel nog wat aan het bijstuderen.
En alles wat te maken heeft met het lichaam, zowel anatomisch als fysiologisch interesseert me verdomd hard, waaronder eten dus.

Quote (uNoTopia @ Jan 19 2011 09:14pm)
Wat gaat de tijd toch hard.

Erg he! Nouja, nog maar 24, kunnen zeker nog een aantal jaren bij!
En nu we toch een nostalgisch bezig zijn, dit lekker liedje!

Semisonic - Closing Time
http://www.youtube.com/watch?v=xGytDsqkQY8

Quote (LaZoRr @ Jan 19 2011 09:54pm)
Juistum net gehoord van mijn vriendin. En indd lichaam neemt dan alleen vocht op. Het is natuurlijk per mens verschillend hoe vaak hij/zij zijn behoefte moet doen. Maar 1 x in de week is toch niet gezond of wel?
Wat doe jij voor een Werk/studie??? ^^ Het is in ieder geval wel een stuk duidelijker :D

Verpleegkundige, en 1x/week is ongezond, op welke manier dan ook.

Nu verder leren!

This post was edited by Ov2rkill on Jan 19 2011 03:02pm
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123Next
Closed New Topic New Poll