Quote (Xepo @ Thu, 22 Mar 2007, 17:11)
Ik dacht dat het VB een van de grootste partijen in Belgie was?
Grootste fractie in het Vlaams parlement, en federaal zo'n 20%. In het district Deurne 35%, en Hoboken 40% (beiden districten van A'pen).
Quote (muizenscheet @ Thu, 22 Mar 2007, 17:15)
het vlaams belang is tenminste niet bang om te zeggen wat elke vlaming denkt.
Wat een onzin. Niet elke Vlaming denkt volgens de standpunten van VB. De populariteit van het VB is voor een groot deel te wijten aan het feit dat de extremistische kantjes weinig aandacht krijgen in de media.
btw. het rascistische amerika heeft anders geen problemen met moslims. ik heb in 6 maand geen 1 moslim gzien.
Nog meer onzin. Bij de gemiddelde (oppervlakkige) Amerikaan is het woord "moslim" een synoniem voor "terrorist". Dat jij weinig moslims ziet heeft niets te maken met hoe de doorsnee Amerikaan er over denkt.
in sommige staten heb je wel veel mexicanen

maar hier zijn het de African Americans die buite moge van mij

Hier ga ik niet op in. Je zou in een discussie toch geen waardig niveau halen, dus liever geen discussie.
Quote (CpTJenJen @ Thu, 22 Mar 2007, 17:18)
ok nu snap ik het al een stuk beter (PvdA) wat is er erg aan een linkse partij opnemen in de coalitie, is de rest meer van het midden. dat probleem zie ik niet, ik zou het wel als probleem zien als VB inderdaar opgenomen zou worden.. na wat ik las ze allemaal doen. het zou niet goed voor belgie zijn denk ik.
De PvdA is een heel andere partij als die in Nederland. Hier is het een partij die enkel gemeentelijk opkomt, ik weet eigenlijk niet of ze ook nog ergens anders dan in Hoboken opkomen. De PvdA waar ik het over heb, heeft extreem linkse standpunten die weinig verschillen van communisme. Het is erg moeilijk om als centrumpartij met zo'n partij akkoorden af te sluiten. Over dat VB-deel geef ik je gelijk.
Quote (CpTJenJen @ Thu, 22 Mar 2007, 17:18)
als het vb wel veel stemmen wint dan wat dan zijn ze helemaal alleen , dat punt van cordon sanitaire snap ik dan ook niet. of kunnen zij gewoon in geen geval aan de macht komen? licht ff toe alsjeblieft^^
Ze kunnen enkel aan de macht komen als ze 50+% halen, want in dat geval hebben ze geen andere partij nodig om een meerderheid te vormen. Maar voorlopig zijn ze nog ver verwijderd van die meerderheid. Enkel gemeentelijk, in enkele disctricten als Deurne en Hoboken komen ze dichtbij. Vandaar ook dat VB onlangs een oproep heeft gedaan naar andere rechtse partijen om een "forza flandria" te vormen, een rechtse, Vlaamse coalitie om de volgende verkiezingen aan de macht te komen. Gelukkig ging geen enkele rechtse partij in op dat voorstel.