d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Moet De Dienstplicht Weer Worden Ingevoerd? > Ja/Nee
Prev12347Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.26
Nov 9 2006 07:01am
Quote (¢?NNI @ Thu, Nov 9 2006, 01:39pm)

Quote (pvp-mjol @ Thu, 9 Nov 2006, 14:31)
Ik vind ja.
Waarom?
- discipline.
- evenuteel carričre maken.
- mogelijkheid om geschoold en gevormd  te worden tot bediende, piloot, arts ect....gratis en ervoor betaald worden.
- deelnemen aan vredes- en humanitaire operaties overal ter wereld.
- hulpverlenen bij rampen en overstromingen en vernietigen gevaarlijke munitie uit beide wereldoorlogen.

en wie weet wat nog...

Je mening verbaast me niet. Maar helaas houd ik er een andere op na. Iedereen moet namelijk vrij zijn te kiezen of ze al dan niet in dienst gaan.

Mijn mening van het invoeren dienstplicht...wat verbaast je dan?

Wat is jouw reden om eventueel niet je dienstplicht te vervullen mocht dit zo zijn?

This post was edited by pvp-mjol on Nov 9 2006 07:02am
Member
Gold: 224.00
Nov 9 2006 08:29am
Mijn vader heeft geweigerd. Als gewetensbezwaarde. Ik zou hem opvolgen.
Banned
Gold: 0.00
Warn: 60%
Nov 9 2006 08:38am
Quote (pvp-mjol @ Thu, Nov 9 2006, 01:01pm)
Quote (¢?NNI @ Thu, Nov 9 2006, 01:39pm)

Quote (pvp-mjol @ Thu, 9 Nov 2006, 14:31)
Ik vind ja.
Waarom?
- discipline.
- mogelijkheid om geschoold en gevormd  te worden tot bediende, piloot, arts ect....gratis en ervoor betaald worden.
- hulpverlenen bij rampen en overstromingen en vernietigen gevaarlijke munitie uit beide wereldoorlogen.

en wie weet wat nog...

Je mening verbaast me niet. Maar helaas houd ik er een andere op na. Iedereen moet namelijk vrij zijn te kiezen of ze al dan niet in dienst gaan.

Mijn mening van het invoeren dienstplicht...wat verbaast je dan?

Wat is jouw reden om eventueel niet je dienstplicht te vervullen mocht dit zo zijn?

Geestelijke ongesteldheid... Ik zie hem al discussiėrend afgevoerd worden. Het weigeren was toch desertie, en dus voor de krijgsraad? =O
Member
Gold: 116.00
Nov 9 2006 08:54am
Quote (pvp-mjol @ Thu, Nov 9 2006, 02:31pm)
Ik vind ja.
Waarom?
- discipline.
- mogelijkheid om geschoold en gevormd te worden tot bediende, piloot, arts ect....gratis en ervoor betaald worden.

en wie weet wat nog...

Met het eerste punt ga ik akkoord, al zou dat ook bijgebracht kunnen worden door ouders. Maar wat de andere punten betreft ben ik het met je oneens. Mij interesseren dingen zoals bijvoorbeeld participeren aan operaties helemaal niet. Hiertoe tot gedwongen worden is niet de manier om mij te motiveren te geven om het lot van anderen. Wanneer ik het voel kriebelen doe ik dit zelf wel. Ik zou het zien als een belemmering van mijn carriėre aangezien in dienst gaan betekend dat mijn opleiding/carriėre onderbroken kan worden, en vrij zeker wordt. Het enige positieve effect dat in het leger gaan zou hebben op mijn carriėre is het feit "dat ik in het leger heb gezeten". Ik kan zelf ook wel carriėre maken, daar heb ik het leger niet voor nodig. Dan doe ik het liever op een manier waar ik voor sta dan een waartoe ik gedwongen wordt hoe positief het effect ook zou kunnen zijn.

Laat het uitvoeren van vredesoperaties maar over aan de mensen die er voor staan. Ik blijf liever mijn eigen weg gaan.

ps. Ik ben een Nederlander en heb een dienstplichtheid-brief in mijn kast liggen.
Member
Gold: 89.00
Nov 9 2006 09:23am
in principe is die er nog steeds neit helemaal uit,ik geloof dat als je 16 of 17 word je hier ook een brief over thuisgestuurd krijgt;).
je bent niet verplicht om nu te kome maar mocht er oorlog uitbreke en het gaat nl wat aandan kunnen ze je oproepen.
zoiets was het.
en ze zoude het niet moeten ''herinvoeren'' mensen zoals ik hebben niks te zoeken in het leger en dat zou alleen maar voor problemen zorgen daar ben ik van overtuigd.
het zou ook niet goed zijn voor onze democratie,we zouden vrij meoten zijn om te gaan en te staan waar we willen en zeggen wat we willen.
een dienstplicht is daar in stijd mee in mijn ogen want het zit je vrijheid in de weg
Member
Nov 9 2006 09:29am
Quote (sK_Kabouter @ Thu, Nov 9 2006, 03:54pm)
Ik vind ja.
Waarom?
- discipline.
- mogelijkheid om geschoold en gevormd te worden tot bediende, piloot, arts ect....gratis en ervoor betaald worden.

en wie weet wat nog...

Met het eerste punt ga ik akkoord, al zou dat ook bijgebracht kunnen worden door ouders. Maar wat de andere punten betreft ben ik het met je oneens. Mij interesseren dingen zoals bijvoorbeeld participeren aan operaties helemaal niet. Hiertoe tot gedwongen worden is niet de manier om mij te motiveren te geven om het lot van anderen. Wanneer ik het voel kriebelen doe ik dit zelf wel. Ik zou het zien als een belemmering van mijn carriėre aangezien in dienst gaan betekend dat mijn opleiding/carriėre onderbroken kan worden, en vrij zeker wordt. Het enige positieve effect dat in het leger gaan zou hebben op mijn carriėre is het feit "dat ik in het leger heb gezeten". Ik kan zelf ook wel carriėre maken, daar heb ik het leger niet voor nodig. Dan doe ik het liever op een manier waar ik voor sta dan een waartoe ik gedwongen wordt hoe positief het effect ook zou kunnen zijn.

Laat het uitvoeren van vredesoperaties maar over aan de mensen die er voor staan. Ik blijf liever mijn eigen weg gaan.

ps. Ik ben een Nederlander en heb een dienstplichtheid-brief in mijn kast liggen.

Vermoedelijk gaat het om dit hier, - deelnemen aan vredes- en humanitaire operaties overal ter wereld.

Zijn de andere punten dan niet goed?
Deze punten zijn mogelijkheden, men verplicht je niet om arts te worden maar je krijgt de mogelijk om het te worden en je wordt er ook voor betaald!

Ik heb begrip dat je niet graag wil deelnemen of participeren om het feit dat je een opleiding//carriėre moet gaan onderbreken. Maar als ik mij niet vergis kon men vroeger ( op het laatste althans toch...) uitstel vragen om zijn opleiding te vervolmaken. Nu moet ik echter ook zeggen dat ik niet weet hoe het er toe gaat in Nederland.

Member
Gold: 224.00
Nov 9 2006 09:36am
Carriere in het leger. Daar moet je trots op zijn, hehe.
Member
Gold: 14,931.00
Nov 9 2006 10:49am
ja, 100% zeker, al het tuig van de straat (jongeren in dit geval) krijgen een beetje discipline, dit zal de staat in zijn algeheel HEEEL veel goed doen
Member
Gold: 116.00
Nov 9 2006 11:10am
Quote (pvp-mjol @ Thu, Nov 9 2006, 05:29pm)
Quote (sK_Kabouter @ Thu, Nov 9 2006, 03:54pm)
Ik vind ja.
Waarom?
- discipline.

en wie weet wat nog...

Vermoedelijk gaat het om dit hier, - deelnemen aan vredes- en humanitaire operaties overal ter wereld.

Zijn de andere punten dan niet goed?
Deze punten zijn mogelijkheden, men verplicht je niet om arts te worden maar je krijgt de mogelijk om het te worden en je wordt er ook voor betaald!

Ik heb begrip dat je niet graag wil deelnemen of participeren om het feit dat je een opleiding//carriėre moet gaan onderbreken. Maar als ik mij niet vergis kon men vroeger ( op het laatste althans toch...) uitstel vragen om zijn opleiding te vervolmaken. Nu moet ik echter ook zeggen dat ik niet weet hoe het er toe gaat in Nederland.

Dat klopt. Je kon/kunt uitstel vragen om je opleiding af te maken. Maar ipv dat je daarna onmiddelijk het bedrijfsleven in gaat zet je jezelf eerst een aantal jaar op een zijspoor. Niet echt bevorderlijk voor je carriėre.

@JurK. Heb jij die discipline nodig? Ik naar mijn idee in ieder geval niet. Moet je dan omdat een aantal jongeren op straat rondhangen en vernielingen aanrichten gelijk alle nederlandse jongeren het leger in sturen?

This post was edited by sK_Kabouter on Nov 9 2006 11:12am
Member
Nov 9 2006 12:33pm
Quote (Wuben[NM)
,Thu, Nov 9 2006, 04:36pm]Carriere in het leger. Daar moet je trots op zijn, hehe.

hehe...waarom ikke? Ik zit niet in het leger althans das lang geleden...
Ze mogen mij allesinds het loon geven!

Quote (sK_Kabouter @ Thu, Nov 9 2006, 06:10pm)
Dat klopt. Je kon/kunt uitstel vragen om je opleiding af te maken. Maar ipv dat je daarna onmiddelijk het bedrijfsleven in gaat zet je jezelf eerst een aantal jaar op een zijspoor. Niet echt bevorderlijk voor je carriėre.
.

Ik heb altijd geweten dat staatsbedrijven geen bezwaar hadden en zelf de tijd die je doorbracht in het leger werd bij je jaren dienst bijgevoegd.
Ma ja...ik begrijp wel dat je niet graag gaat naar het leger en dat je je liever stort in de bedrijfswereld maar toch is het anders.
Wanneer moet je trouwens gaan en hoelang?

Go Back To Nederlands Topic List
Prev12347Next
Add Reply New Topic New Poll