Quote (sK_Kabouter @ Thu, Nov 9 2006, 03:54pm)
Quote (pvp-mjol @ Thu, Nov 9 2006, 02:31pm)
Ik vind ja.
Waarom?
- discipline.
- evenuteel carričre maken.
- mogelijkheid om geschoold en gevormd te worden tot bediende, piloot, arts ect....gratis en ervoor betaald worden.
- deelnemen aan vredes- en humanitaire operaties overal ter wereld.
- hulpverlenen bij rampen en overstromingen en vernietigen gevaarlijke munitie uit beide wereldoorlogen.
en wie weet wat nog...
Met het eerste punt ga ik akkoord, al zou dat ook bijgebracht kunnen worden door ouders. Maar wat de andere punten betreft ben ik het met je oneens. Mij interesseren dingen zoals bijvoorbeeld participeren aan operaties helemaal niet. Hiertoe tot gedwongen worden is niet de manier om mij te motiveren te geven om het lot van anderen. Wanneer ik het voel kriebelen doe ik dit zelf wel. Ik zou het zien als een
belemmering van mijn carriėre aangezien in dienst gaan betekend dat mijn opleiding/carriėre onderbroken kan worden, en vrij zeker wordt. Het enige positieve effect dat in het leger gaan zou hebben op mijn carriėre is het feit "dat ik in het leger heb gezeten". Ik kan zelf ook wel carriėre maken, daar heb ik het leger niet voor nodig. Dan doe ik het liever op een manier waar ik voor sta dan een waartoe ik gedwongen wordt hoe positief het effect ook zou kunnen zijn.
Laat het uitvoeren van vredesoperaties maar over aan de mensen die er voor staan. Ik blijf liever mijn eigen weg gaan.
ps. Ik ben een Nederlander en heb een dienstplichtheid-brief in mijn kast liggen.
Vermoedelijk gaat het om dit hier, - deelnemen aan vredes- en humanitaire operaties overal ter wereld.
Zijn de andere punten dan niet goed?
Deze punten zijn mogelijkheden, men verplicht je niet om arts te worden maar je krijgt de mogelijk om het te worden en je wordt er ook voor betaald!
Ik heb begrip dat je niet graag wil deelnemen of participeren om het feit dat je een opleiding//carriėre moet gaan onderbreken. Maar als ik mij niet vergis kon men vroeger ( op het laatste althans toch...) uitstel vragen om zijn opleiding te vervolmaken. Nu moet ik echter ook zeggen dat ik niet weet hoe het er toe gaat in Nederland.