d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Iemand Hier Nog Goede Ideeën Voor Een Bijbaan?
Prev12346Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 180.00
Aug 4 2010 01:12am
Quote (Ov2rkill @ 3 Aug 2010 21:19)
Beste kans voor ietswat uitdagende jobs vind je meestal via via, dus eens rondvragen aan familie/vrienden.
Als dat niet lukt zul je snel uitgekeken zijn op welke job je ook gaat doen vrees ik.

Zoek dan liever een gezellig jobje of niet te zwaar als het toch maar tijdelijk is, suck it up en ga door met de gedachte dat je die job niet voor eeuwig moet doen.

nja ik zit er vooral mee dat de mensen die nu 'mijn bazen' zijn niet verder zijn gekomen als vmbo etc, maar die zeggen mij wel wat ik moet doen....
Member
Gold: 0.02
Aug 4 2010 03:51am
Quote (ufGlenn @ 4 Aug 2010 09:12)
nja ik zit er vooral mee dat de mensen die nu 'mijn bazen' zijn niet verder zijn gekomen als vmbo etc, maar die zeggen mij wel wat ik moet doen....

Ongeschoold werk is niet leuk.
Eigenlijk is werken in een slijterij nog één van de betere baantjes die je kan krijgen op deze leeftijd, of in een ijssalon ofzo.
Of je gaat in de coffeeshop werken!
Member
Gold: 0.31
Aug 4 2010 05:55am
Quote (ufGlenn @ Aug 4 2010 08:12am)

Jah, dat heb je met de meeste bijbaantjes wel, even doorbijten en je komt er wel.
Zolang die bazen geen dikke nekken zijn die je als vuil behandelen zit je wel goed, daar ik heb ik vroeger wel geluk met gehad (op 1 jobje na).
Member
Gold: 100.00
Aug 4 2010 06:00am
Quote (JWT @ 3 Aug 2010 21:47)
edit: Een verschil tussen jou en mij is; dat ik in bezit ben van een rijbewijs, propedeuse en een HAVO - diploma.

Je hebt voor die baan idd wel wat rijervaring nodig. Maar het laatst genoemde zal zeker van pas komen. Je moet er ook wel goed uit zien in een maatpak (want dat zal je als chauffeur altijd aan moeten hebben, ook als student)

Mijn broertje werkte ook bij een supermarkt na z'n mavo is hij niet direct door gaan leren en heeft er voor gekozen om eerst een jaartje door te werken (omdat hij nog niet wist wat hij wilde gaan doen) hij niet veel later begonnen met een opleiding via de supermarkt zelf. Hij is nu 20, DKW chef en gaat binnenkort beginnen aan een HBO retail.

Quote (ufGlenn @ 4 Aug 2010 09:12)

je bent 19 en nog niet verder gekomen dan de basisschool?

This post was edited by Hellskin on Aug 4 2010 06:01am
Member
Aug 4 2010 09:05am
Ik heb de eisen voor studentchauffeur even nagekeken:

minimaal 3 jaar rijbewijs.
minimaal 21 jaar oud.
goede kennis van de wegen bij jou in de buurt en een goede kennis van het nederlandse wegennet is verreist.
in bezit van een net pak (zwart grijs of donkerblauw) met passende schoenen.
in het bezit van een studenten ov of eigen auto.
Member
Gold: 4,132.00
Aug 4 2010 09:09am
Quote (Hellskin @ Aug 4 2010 03:05pm)
Ik heb de eisen voor studentchauffeur even nagekeken:

minimaal 3 jaar rijbewijs.
minimaal 21 jaar oud.
goede kennis van de wegen bij jou in de buurt en een goede kennis van het nederlandse wegennet is verreist.
in bezit van een net pak (zwart grijs of donkerblauw) met passende schoenen.
in het bezit van een studenten ov of eigen auto.

daar komt hij dus niet voor in aanmerking :)
moest het nu in belgie zijn ... verdorie wat een jobje :p, ideaal voor mij ^^

mja, ik ken persoonlijk veel mensen die het via randstad of andere uitzendbureau's gedaan hebbe en wel leuke jobjes hebben ... maar ook velen die via familie ergens binnen geraken.
connecties int leven is minstens even goed als een proper cv voor zo'n jobs ...
Member
Gold: 180.00
Aug 4 2010 09:12am
Quote (Hellskin @ 4 Aug 2010 13:00)
Je hebt voor die baan idd wel wat rijervaring nodig. Maar het laatst genoemde zal zeker van pas komen. Je moet er ook wel goed uit zien in een maatpak (want dat zal je als chauffeur altijd aan moeten hebben, ook als student)

Mijn broertje werkte ook bij een supermarkt na z'n mavo is hij niet direct door gaan leren en heeft er voor gekozen om eerst een jaartje door te werken (omdat hij nog niet wist wat hij wilde gaan doen) hij niet veel later begonnen met een opleiding via de supermarkt zelf. Hij is nu 20, DKW chef en gaat binnenkort beginnen aan een HBO retail.

je bent 19 en nog niet verder gekomen dan de basisschool?

ik ben dit jaar gezakt voor mijn vwo diploma (en ook al een keer blijven zitten) dus ja... tenzij je een overgangs bewijs meetelt heb ik nog niks eigenlijk ;)
Banned
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 30%
Aug 4 2010 10:29am
Quote (eC_Daisy @ Aug 3 2010 07:40pm)
Ga naar een uitzendbureau.
Zij hebben vaan ideeën die je zelf niet hebt.

Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe oud je bent, wat voor school je hebt afgerond etc.

Uitzendbureau is echt zwaaaar kut. Elke keer zit je met een lopende band baantje tussen een stel snuiverts, houdt je echt letterlijk een week vol ofzo.
Member
Aug 4 2010 03:42pm
Quote (ufGlenn @ 4 Aug 2010 17:12)
ik ben dit jaar gezakt voor mijn vwo diploma (en ook al een keer blijven zitten) dus ja... tenzij je een overgangs bewijs meetelt heb ik nog niks eigenlijk ;)

Nou vooruit dan mag je je meer voelen dan iemand die vmbo gedaan heeft. (ik ben 2x blijven zitten op havo)
Member
Gold: 0.00
Aug 4 2010 05:45pm
Taxichaffeur? wel even 800 investeren in een taxipas.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12346Next
Add Reply New Topic New Poll