Quote (Hellskin @ Tue, 10 Oct 2006, 10:34)
Quote (Xepo)
Hard drugs zijn gevaarlijk, dat weet (bijna) iedereen. Mensen met gezond verstand beginnen er dus niet aan.
Dan heb je nog mensen die doen het voor de kick.
Alcohol is ook een harddrugs (en gevaarlijk) en softdrug zijn ook gevaarlijk. je maakt hier een verkeerd onderscheid.
Dat moet genuanceerd worden. Alcohol heeft slechts hetzelfde effect indien het ZEER OVERMATIG gebruikt wordt.
Quote (Hellskin @ Tue, 10 Oct 2006, 10:34)
Quote (Xepo)
Wat soft-drugs betreft denk ik anders. Soft-drugs zijn relatief ongevaarlijk en minder verslavend. Softdrugs zijn ook populairder. Het gevaarlijkste van softdrugs zijn;
- overmatig gebruik (wat met zo'n beetje alles zo is)
- slechte kwaliteit.
just de goede kwaliteit van de nederlandse softdrug maakt hem gevaarlijk...
Fout. Er zijn in de wetgeving grenzen gesteld op vlak van de samenstelling van de drugs (maximum THC-waarde). Indien je het illegaal maakt, verhoog je de kans op slechtere kwaliteit en met slechtere bedoelen we dan "meer schadelijke".
Quote (JurK.)
softdrugs zijna absoluut niet te vergelijken met alchohol/sigaretten.. kijk alleen maar naar de manier waarop je er aan moet geraken..
Fantastisch argument. Ze zijn inderdaad absoluut niet te vergelijken, want alcohol is een vloeistof, sigaretten worden verkocht in kartonnen pakjes, cannabis is een kruid en ziet groen, tabak ziet bruin....... Natuurlijk zijn er verschillen, en natuurlijk ga je niet naar een krantenwinkel voor joints. Dat is dan ook niet het aspect dat de drie vergelijkbaar maakt. Lees dit nog eens door en stel jezelf de vraag "op welk vlak vergelijk ik alcohol, sigaretten en cannabis?"
Quote (Kanni)
5. Het zou hypocriet zijn om soft-drugs te bannen, terwijl het gebruik van sigaretten en alcohol zomaar toegelaten wordt. Deze zijn namelijk ook schadelijk voor de gezondheid (alcohol indien overmatig gebruik, zeer schadelijk zelfs).
Quote (Xepo)
Quote (Kanni)
Tot mijn grote verbazing ben ik het met alles wat je had te zeggen eens. Wie had dat ooit gedacht?
Woah.. Woaaah! Wel saai =(
Mja, misschien even een nuance maken:
Quote (Xepo)
Alcohol is in geen opzicht een hard-drugs te noemen.
Alcohol heeft het effect van een harddrug indien het ZEER OVERMATIG gebruikt wordt. Het is inderdaad geen hard-drug te noemen, tenzij je het in zeer grote hoeveelheden inneemt. Maar ik pleit niet voor het verbannen van alcohol, dat zou absurd zijn.