Quote (Ov2rkill @ Mon, Oct 9 2006, 06:10pm)
Mijn district is dus
Wetteren.
Een gemeente gevuld met alle soorten mensen, wel degelijk een multiculturele stad met de nodige onwetende, marginalen, allochtonen, progressievelingen etc... Een kleine stad kan zelf oms gezegd worden, ahum... Maar laat me eerst uitslagen van Wetteren geven:
CD&V 10 (+1) (Democraten)
RESPECT 6 (Zelfstandigen hoofdzakelijk)
VLD 5 (-7) (Liberalen)
SPA-GROE 4 (-1) (Sociaal, progressief, groentjes!)
VL EENH. 2 (Extreem Rechts)
Ik heb gestemd op de CD&V en provenciaal op de groentjes

Zoals de uitslag hier aantoond is de VLD enorm veel zetels verloren, dit door de nieuwe partijen respect en de vlaamse eenheid (steenpuist dat uit het vlaams belang is gekomen). Wetteren heeft ongeveer 22.000 inwoners, waarvan iets minder dan 1000 'echte' allochtonen, waarvan er amper iets verkeerd doen (niet dat misdaden, drugs en andere delinquenten hier niet welig tieren maar deze misdrijven kunnen zeker niet op allochtonen gestoken worden). Al kijkende naar pamfletten van vlaams blokkers/eenheden/belangen of hoe we die achterlijken ook mogen noemen vraag ik me soms wel af hoe mensen met zo een intellectuele capaciteit een gemeente willen runnen. En ja ik ken er de meeste van, wetteren is klein en met wat sociale vaardigheden ken je er rap mensen

.
Dus, beschouw me een democraat, so be it, ik ga eens beginnen koken.
8,2% inschrijvingen in 2006 voor de verkiezingen
58% inwoners van vreemde afkomst kunnen gaan stemmen in oktober 2006
8,2% inschrijvingen verkiezingen in België maar weinig verschillen tussen de gewesten
91,8% van de vreemdelingen die zich in 2006 nog konden inschrijven hebben geoordeeld dat zij niet wensen deel te nemen aan verkiezingen die voor hen niet verlopen volgens het in België geldende principe van stemplicht zonder voorwaarden. De 14,2% Europeanen die zich in 2000 al hadden ingeschreven hadden hebben stemplicht in 2006 en moesten zich dus niet meer inschrijven in 2006.
Bij de Europeanen heeft 6,7% zich bijkomend ingeschreven in 2006, bij de niet-Europeanen 15,7% en daarmee doen zij het even goed als de Europeanen in 2000, zodat in totaal 8,2% inschrijvingen geteld worden in 2006.
De inschrijving in de verschillende gewesten door de Europeanen in 2006 is volledig gelijklopend. Voor de niet-Europeanen telt het Vlaams gewest 12,6% inschrijvingen, Brussel 15,6% en Wallonië 21,3%.
Ik vind gewoon de gegevens op internet van een niet VB bron.
This post was edited by pvp-mjol on Oct 9 2006 11:48am