Quote (Hellskin @ Fri, 6 Oct 2006, 15:59)
als jij VIND dat je iets bent dan ben ik niet de gene die je tegen zal spreken.
dus als jij jezelf een spanjaard vind, of italiaan, of pool. dan zal ik je niet tegenspreken...
het gaat er niet om wat ik vind maar wat die persoon zelf vind.
Als ik mij een marsmannetje voel ben ik geen marsmannetje maar een Belg die zich een marsmannetje voelt. Feelin' me?
Quote (Standard @ Fri, 6 Oct 2006, 16:30)
Quote (Hellskin @ Fri, Oct 6 2006, 01:09pm)
Quote (¢?NNI @ Fri, Oct 6 2006, 01:03pm)
Quote (edujackass @ Fri, 6 Oct 2006, 14:24)
als ik dan tog partij zou moeten kiezen dan snapt iedereen wel dat de meesten tegen die 2 wijven zijn die hier mogen komen wonen
Meer dan 90% is hier geboren en zijn 2de of 3de generatie, zijn als Nederlander geboren en hebben dus evenveel recht "hier" te wonen als jij. Ik weet niet of ze deel uitmaken van die 90%, maar dat weet jij dus ook niet en dan is er meer kans dat het wel zo is dan niet zo is.
Quote (edujackass @ Fri, 6 Oct 2006, 14:24)
uitkerinkje krijgen en dan zonder pardon met terminale ziektes beginnen te schelden.. beetje respect mag dan wel imo..
Kan je aantonen dat ze een uitkering krijgen?
je bent pas een nederlander wanneer je zelf vind dat je een nederlander bent.
als je van jezelf zegt dat je marokaan bent (en een marokaans paspoort hebt) waarom zouden wij dan moeten vinden dat het nederlanders zijn? dat ze hier geboren zijn maakt noch niet dat het nederlanders zijn...
ze hebben wel de zelfde rechten als "nederlanders"
Vind ik ook. De regering mag je een nederlander noemen, je mag een nederlands paspoort hebben, en je mag er uitzien als een nederlander. Nederlander zijn is voor mij een gevoel, en niet wat papiertjes.
Het gevoel geen Nederlander te zijn verandert niets aan het feit dat je het Nederlandse staatsburgerschap bezit. Iedereen is vrij zich te voelen hoe hij of zij zich wil voelen. Er zullen nu eenmaal altijd Nederlanders zijn die zich Nederlander voelen, en Nederlanders die zich geen Nederlander voelen. PUNT.
Quote (Standard @ Fri, 6 Oct 2006, 16:30)
Een marokkaan die hier woont, welke generatie dan ook, zal zich marokkaan voelen en geen Nederlander.
Geldt dat voor iedere persoon met een Marokkaanse nationaliteit?
Quote (sto-)
Ik voel mij meer een mens, of een wereldburger.
Zo voel ik mij ook.
Quote (zero_cool89)
het is gewoon simpel, je mag best hier komen wonen werken en je ding komen doen, je hebt gewoon levenslang op proeftijd, 1 keer de fout in (al is het maar een peprmuntje stelen bij de snoepzaak op de hoek) en ze mogen weer terug naar waar ze vandaan kwamen.
Ik heb deze discussie ooit met Xepolite gevoerd.
http://forums.d2jsp.org/index.php?showtopic=1189102&st=60Het komt erop neer dat je dan op basis van nationaliteit mensen strenger gaat straffen, terwijl er geen enkel verband bestaat tussen nationaliteit en het vertonen van crimineel gedrag = discrimineren.