d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Teleportatie Een (kleine) Stap Dichterbij > Bron: CNN
Prev12347Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 541.90
Warn: 100%
Oct 6 2006 06:27am
@ han ik bedoelde reist of hoe je het ook schrijft.. de verleden tijd van reizen tongue.gif met een vliegtuig ofzo weet je wel? biggrin.gif
ik zal proberen wat serieuzer te gaan posten vanaf nu
Banned
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 40%
Oct 6 2006 08:45am
Quote (edujackass @ Fri, Oct 6 2006, 12:27pm)
@ han ik bedoelde reist of hoe je het ook schrijft.. de verleden tijd van reizen tongue.gif met een vliegtuig ofzo weet je wel? biggrin.gif

^_____^

Er werd niks over "klonen" of dupliceren van materia gezegd. Wel heftig, maar ik heb liever Jedi Powers...
Member
Gold: 0.47
Warn: 10%
Oct 6 2006 09:25am
zeer interessant, bedankt voor het posten ik wist hier nog niks vanaf
Member
Oct 6 2006 09:32am
Quote (Standard @ Fri, 6 Oct 2006, 16:45)

^_____^

Er werd niks over "klonen" of dupliceren van materia gezegd. Wel heftig, maar ik heb liever Jedi Powers...

ORLY? ^___________________________^
hmm er word wel iets gezegt over een kwantumcomputer... als je daarmee dingen kan versturen zou je meschien tog ook dingen kunnen kopieren.

This post was edited by edujackass on Oct 6 2006 09:33am
Member
Gold: 0.00
Oct 6 2006 09:42am
Mja, en in de jaren '70 maakten ze de mensen wijs dat de maan een toeristische trekpleister zou zijn tegen het jaar 2000.
Banned
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 40%
Oct 6 2006 09:46am
Quote (edujackass @ Fri, Oct 6 2006, 03:32pm)

^_____^

hmm er word wel iets gezegt over een kwantumcomputer... als je daarmee dingen kan versturen zou je meschien tog ook dingen kunnen kopieren.

Noem eens een wetenschappelijke onderzoek waar geen gebruik word gemaakt van een computer, die dingen registreert en bepaalde metingen doet. Ik weet niet precies wat een kwantumcomputer doet, maar vermenigvuldigen? Nee.
Member
Oct 6 2006 09:53am
Quote (Standard @ Fri, 6 Oct 2006, 17:46)
Quote (edujackass @ Fri, Oct 6 2006, 03:32pm)

^_____^

Noem eens een wetenschappelijke onderzoek waar geen gebruik word gemaakt van een computer, die dingen registreert en bepaalde metingen doet. Ik weet niet precies wat een kwantumcomputer doet, maar vermenigvuldigen? Nee.

hoe weet je dat nou zeker? tongue.gif heb jij een kwantumcomputer? ohmy.gif meschien kan het wel... is het niet een kwestie van een bestand kopieren..tongue.gif
Member
Gold: 0.01
Oct 6 2006 09:55am
Quote (sK_Kabouter @ Fri, Oct 6 2006, 12:14pm)
Het menselijk lichaam is te gecompliceerd om als data te worden (probeer (slecht voorbeeld) "groeien" maar eens op te slaan).
'Groeien' is niets anders dan een bepaald stadium/stand. Als je 1 iets kan verplaatsen, dan kun je 'groeien' ook verplaatsen. Een beter voorbeeld zou inderdaad wel op zijn plaats zijn. De belangrijkste vraag tot nu toe is; hoe zet je moleculen zo in elkaar dat het 'leeft'?

Denk hierbij bij klein niet aan iets groots zoals een atoom of een foton.
Wat dan? Quarks?

Dan heb ik het nog niet eens over alle paradoxen die hiermee gemoeid zijn omdat ik die niet compleet snap, laat staan uitleggen.
Zolang het paradoxen zijn hoeven we ons dus geen zorgen te maken.

Member
Gold: 38.35
Warn: 10%
Oct 6 2006 10:18am
Quote (xycho2d @ Fri, 6 Oct 2006, 09:00)
Teleportatie een (kleine) stap dichterbij

Bron: CNN
Gepubliceerd: donderdag 5 oktober 2006 @ 20:11

Het zal nog wel even duren voordat we van de ene plek naar de andere kunnen teleporteren zoals we in de tv serie "Star Trek" kunnen zien, maar vandaag zijn wetenschappers toch een stukje dichterbij gekomen. In het Niels Bohr Instituut in Kopenhagen zijn geleerden er namelijk in geslaagd om een zeer klein stukje materie te "verplaatsen" door de informatie over de materie middels licht naar een andere locatie te brengen.

In het verleden hebben geleerden al eens een enkel foton (lichtdeeltje) en een enkel atoom verplaatst, maar het ging in beide gevallen slechts om een afstand die slechts een fractie van een millimeter was. De Denen hebben een macroscopisch blokje materie weten om te vormen naar pure informatie. De informatie werd vervolgens via een lichtbundel naar een halve meter verderop gestuurd.

De techniek achter de teleportatie is gebaseerd op kwantummechanica, en de eigenschappen van kwantummechanica die het mogelijk maken om informatie vast te houden in een lichtbundel. Volgens Professor Eugene Polzik verschilt kwantuminformatie van normale informatie omdat het niet kan worden gemeten. Kwantuminformatie zou ook onvoorwaardelijk veilig zijn, omdat het niet kan worden afgeluisterd.

Het versturen van de informatie middels kwantummechanica is een belangrijke stap in de ontwikkeling van teleportatie en kwantummechanica in het algemeen. De ontdekkingen van het Deense team kunnen ook gebruikt worden voor het versturen van informatie binnen een nu nog theoretische kwantumcomputer.

Hoewel deze ontwikkeling een doorbraak is in de kwantummechanica en teleportatietechnieken, is transporteren zoals we in "Star Trek" zien, voorlopig echt nog niet aan de orde. We zullen dus nog eventjes moeten wachten voor dat we de beroemde zin "Beam me up, Scotty" ook in het echt zullen kunnen gebruiken.

Woot, hoef ik voortaan niet meer m'n enigma aan! biggrin.gif
Member
Gold: 5,901.42
Oct 6 2006 10:45am
Quote (sK_Kabouter @ Fri, 6 Oct 2006, 13:14)
Quote (Tha_Axid @ Fri, Oct 6 2006, 10:23am)
jmmr dat het heeeeeeel moeilijk is om een heel mens te demateraliseren en hermateraliseren. En om het dan ook nog levend het houden. Het zal nog wel lang duren, als het zelfs mogelijk is.
btw: link naar orginele bericht?

Het is niet alleen heel moeilijk, het schijnt zelfs theoretisch onmogelijk te zijn. Het menselijk lichaam is te gecompliceerd om als data te worden (probeer (slecht voorbeeld) "groeien" maar eens op te slaan). Theoretisch gezien zou zelfs het ontbreken van het kleintste stukje informatie fataal zijn voor de complete constructie. Voor de simpele ziel, er zou niets meer van je overblijven. Denk hierbij bij klein niet aan iets groots zoals een atoom of een foton.
Dan heb ik het nog niet eens over alle paradoxen die hiermee gemoeid zijn omdat ik die niet compleet snap, laat staan uitleggen.

let op: "Theoretisch"

Ik weet het, maar wie weet wat wij allemaal kunnen en weten over 200jaar, kijk maar naar het verschil met 200jaar terug. Een theorie kan altijd nog gebroken worden. En wat als je een mens afbreekt tot alleen atomen, en daarna weer atoom voor atoom helemaal opbouwt. Als alles precies op de goede plaats zit(wat te berekenen valt met een computer) dan moet het opzich wel kunnen. Mss dat je nog verder tot quarks moet gaan idd, voor alle stroompjes in de hersenen e.d.. Maar als dit zou werken, dan zou je mensen zonder benen weer benen kunnen geven door gewoon een groot aantal atomen (koolstof) ergens vandaan te halen. Dit moet trouwens wel een een vacuum ruimte gebeuren, want als er te veel zuurstof in je bloed komt is het ook niet goed.
@ edu, er is nog altijd een verbod op het klonen van mensen, dus dat zal niet zomaar gebeuren. Ook niet door de alqaida.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12347Next
Add Reply New Topic New Poll