Quote (Hellskin @ Mon, Sep 25 2006, 09:03pm)
vertel me dan aub hoe die gasten die sprongen maken zonder iets te breken?
leg dan aub ook uit hoe kleine jonge shaolin moniken van een jaarte of 8 bakstenen op hun eigen kop tot gruis kunnen slaan.
ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt maar de ik heb anders gezien..
botten worden idd niet sterker van te breken, ze worden juist poreuzer

...
die jonge shaolin monks waar jij het over hebt komen er doormiddel van meditatie in een soort van extase waardoor pijn voor hun een gevoelloos begrip is... Shaolin is ongeveer een 1300 jaar geleden ontstaan door een monk die in een grot heeft gemediteerd voor een 9 tal jaar...Zolang heeft hij ook de wilde dieren gevolgt en zijn martial art hierop ontwikkeld om deze dan te kunnen toepassen om zich te kunnen verdedigen, aldus de legende!
Shoalin word je als kind, omdat het gezien wordt als de ultieme top die men kan bereiken, men komt erbij vanaf de leeftijd dat men kan lopen, en wordt van dag 1 hard aangepakt. De meeste jongeren blijven tot ze volledig afgestudeerd zijn op de unief, dan krijgen ze de keuze, blijven als monk of een carriere als eventueel martial arts leraar of artiest...Zij zien het meer als het summum dat ze kunnen bereiken