Quote (Ongeboren @ Sun, 17 Sep 2006, 17:50)
Quote (¢?NNI @ Sun, Sep 17 2006, 05:47pm)
Mja, er zullen weinig jongens zijn die zeggen dat ze maandstonden hebben.
Nee, maar serieus, over welk aspect van taal heb je het?
gewoon op de manier hoe dat ze praten, of ze allemaal verschillende woorden gebruiken , verschillende dialecten etc...
1. Ik vind het nogal belachelijk topic. Als je echt wetenschappelijk te werk wil gaan ga je niet de vragen wat een aantal pubers op een internet forum denkt (inclusief mezelf).
2. Als je het toch wil weten, DENK ik dat er op gebied van woordgebruik en dialecten geen
rechtstreeks onderscheid maken op basis van geslacht. Woordgebruik en gebruik van dialecten wordt eerder beļnvloed door je milieu (familie, vrienden, school, subcultuur). MAAR, ik DENK wel dat er een
onrechtstreekse link bestaat, je geslacht kan namelijk een deel je milieu bepalen, wat op zich dan weer invloed heeft op je taalgebruik/gebruik van dialecten. (zoals zero_cool89's voorbeeld: er zijn minder meisjes dan jongens die gamen, dus gaan ze minder snel "game-slang" gebruiken. In dit voorbeeld heeft geslacht invloed op je milieu, dat heeft dan weer invloed op je taalgebruik). Maarja, dit zou natuurlijk bullshit kunnen zijn, maar dat geldt dan ook voor iedereen, zie punt 1.