d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Is Er Een Verschil Tussen Jongens-en Meisjestaal?
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 38.35
Warn: 10%
Sep 17 2006 11:32am
Ik denk dat er op jongere leeftijd (tot een jaar of 20 ofzo) wel degelijk een verschil is, het woord-gebruik in mijn vriendengroepje verschilt per sexe. Ik en de andere 2 jongens zeggen veel vakker 'Teh k-woord' dan de meisjes, although die het af en toe ook wel zeggen. Ook snap ik er nooit een zak van als zij weer eens lol hebben, en ik ff niet heb opgelet, girl-talkies.. wacko.gif
Banned
Gold: 7.29
Sep 17 2006 12:08pm
Quote (edujackass @ Sun, 17 Sep 2006, 18:12)
hmm ok ik zal is een paar verschillen proberen te bedenken biggrin.gif

Mijsjes zegen naar mijn menig vaker OH MY GOD!
en ze schelden minder snel met *terminale ziektes*
en ze vinden dieren schattiger als jonges doen

edit/ dan heb je ook nog homos.. die doen net zoals mijsjes maar het zijn jonges dus is er eigenlijk geen verschil ohmy.gif

Dat is volgens mij 't grootste verschil tussen jongens en meisjes van onder de 18.
Member
Gold: 0.00
Sep 17 2006 12:10pm
Quote (wolfboy @ Sun, 17 Sep 2006, 19:32)
Ik denk dat er op jongere leeftijd (tot een jaar of 20 ofzo) wel degelijk een verschil is, het woord-gebruik in mijn vriendengroepje verschilt per sexe. Ik en de andere 2 jongens zeggen veel vakker 'Teh k-woord' dan de meisjes, although die het af en toe ook wel zeggen. Ook snap ik er nooit een zak van als zij weer eens lol hebben, en ik ff niet heb opgelet, girl-talkies.. wacko.gif

Dat is ook vaak bij mij het geval.
En wat timo zegt ook, de meeste meisjes onder de 18 schelden daar niet snel mee ( bepaalde mensen uitgezonderd ).
Member
Gold: 0.00
Sep 17 2006 01:31pm
Quote (Ongeboren @ Sun, 17 Sep 2006, 17:50)
Quote (¢?NNI @ Sun, Sep 17 2006, 05:47pm)
Mja, er zullen weinig jongens zijn die zeggen dat ze maandstonden hebben.

Nee, maar serieus, over welk aspect van taal heb je het?

gewoon op de manier hoe dat ze praten, of ze allemaal verschillende woorden gebruiken , verschillende dialecten etc...

1. Ik vind het nogal belachelijk topic. Als je echt wetenschappelijk te werk wil gaan ga je niet de vragen wat een aantal pubers op een internet forum denkt (inclusief mezelf).
2. Als je het toch wil weten, DENK ik dat er op gebied van woordgebruik en dialecten geen rechtstreeks onderscheid maken op basis van geslacht. Woordgebruik en gebruik van dialecten wordt eerder beļnvloed door je milieu (familie, vrienden, school, subcultuur). MAAR, ik DENK wel dat er een onrechtstreekse link bestaat, je geslacht kan namelijk een deel je milieu bepalen, wat op zich dan weer invloed heeft op je taalgebruik/gebruik van dialecten. (zoals zero_cool89's voorbeeld: er zijn minder meisjes dan jongens die gamen, dus gaan ze minder snel "game-slang" gebruiken. In dit voorbeeld heeft geslacht invloed op je milieu, dat heeft dan weer invloed op je taalgebruik). Maarja, dit zou natuurlijk bullshit kunnen zijn, maar dat geldt dan ook voor iedereen, zie punt 1.
Member
Gold: 0.48
Sep 17 2006 02:21pm
Quote (KillingScream @ Sun, 17 Sep 2006, 20:10)

En wat timo zegt ook, de meeste meisjes onder de 18 schelden daar niet snel mee ( bepaalde mensen uitgezonderd ).

Moet je dan achter zien te komen. Heeel simpel, gewoon een grotere bek hebben. En met dingen dreigen die nogal prive voor hun zijn tongue.gif
Member
Gold: 38.35
Warn: 10%
Sep 17 2006 02:52pm
Quote (Doggy-Style @ Sun, 17 Sep 2006, 21:21)

Moet je dan achter zien te komen. Heeel simpel, gewoon een grotere bek hebben. En met dingen dreigen die nogal prive voor hun zijn tongue.gif

Zoals?
Zeggen van 'Oh, zij heeft schaamhaar van hier tot tokyo' 'en oh jah, jij hebt 3 tepels he?!'.
Ik weet al die prive-dingen niet wink.gif?
Member
Gold: 1.91
Sep 17 2006 03:54pm
Quote (¢?NNI @ Sun, Sep 17 2006, 09:31pm)
Quote (Ongeboren @ Sun, 17 Sep 2006, 17:50)
Quote (¢?NNI @ Sun, Sep 17 2006, 05:47pm)
Mja, er zullen weinig jongens zijn die zeggen dat ze maandstonden hebben.

Nee, maar serieus, over welk aspect van taal heb je het?

gewoon op de manier hoe dat ze praten, of ze allemaal verschillende woorden gebruiken , verschillende dialecten etc...

1. Ik vind het nogal belachelijk topic. Als je echt wetenschappelijk te werk wil gaan ga je niet de vragen wat een aantal pubers op een internet forum denkt (inclusief mezelf).

dat was eigenlijk juist de bedoeling van mijn leerkracht, dat we informatie op internet (chat/forums/anderen) opzoeken en dat we gewone mensen op straat aanvragen..

dank je voor je mening smile.gif
Member
Gold: 14.61
Sep 18 2006 04:15am
dat meisjes vaker met meisjes om gaan dan met jongens klopt ook niet altijd
ik ben een meisje en ik kan met bijna geen meide omgaan
Member
Gold: 0.48
Sep 18 2006 08:22am
Quote (wolfboy @ Sun, 17 Sep 2006, 22:52)
Quote (Doggy-Style @ Sun, 17 Sep 2006, 21:21)

Zoals?
Zeggen van 'Oh, zij heeft schaamhaar van hier tot tokyo' 'en oh jah, jij hebt 3 tepels he?!'.
Ik weet al die prive-dingen niet wink.gif?

Dat verschilt per persoon, maar maak geen domme vergelijkingen.
Bijvoorbeeld over domme dingen die ze hebben gedaan, en waar ze zich voor schamen.
Member
Gold: 100.00
Sep 18 2006 09:00am
Quote (Kali_of_death @ Mon, Sep 18 2006, 10:15am)
dat meisjes vaker met meisjes om gaan dan met jongens klopt ook niet altijd
ik ben een meisje en ik kan met bijna geen meide omgaan

behalve evelien? biggrin.gif
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll