d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > 11 September > ...
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Sep 12 2006 02:49pm
Quote (Kanni)
Edit: nog even iets dat ik te zeggen heb over 9/11. Dit is allemaal "hype". Hoeveel mensen zijn er doodgegaan bij de aanslagen? Minder dan het dodenaantal veroorzaakt door Belgisch verkeer. Alleen door de manier waarop en de gevolgen krijgt het zoveel meer media-aandacht dan de dagelijkse HIV-; kanker-; hongerdood-; etc-slachtoffers. Het is allemaal "opgeblazen". Letterlijk en figuurlijk. Ik ben er ook vast van overtuigd dat de nieuwe films pro-Amerikaanse heldenshit weergeven die ver van de waarheid ligt.

Daarnaast schudde het de wereld wakker dat we zelfs in het 'vrije westen', het beschermde Amerika niet veilig zijn voor Al-qaeda (lees terroristen). Natuurlijk krijgt het meer aandacht, HIV, kanker etc zijn nou eenmaal 'gewone' dingen (het klinkt botter dan het is).

Quote (triple_han @ Tue, Sep 12 2006, 08:44pm)
Ik heb een stukje loose change gekeken en als de feiten die in het eerste gedeelte werden genoemd waar zijn dan ben ik er van overtuigd dat Bush hier achter zit. Als ik tijd heb zal ik er wat meer informatie over bekijken want ik ben er wel in geinteresseerd.

Dat is het nou juist met loose change. De 'feiten' zijn of verzonnen, of verdraaid of verkeerd geinterpreteerd. "Loose Change" is de idiootste complot-theorie video ooit gemaakt.

This post was edited by Incompetence on Sep 12 2006 02:49pm
Member
Gold: 0.00
Sep 12 2006 02:49pm
Quote (Incompetence @ Tue, Sep 12 2006, 10:49pm)
Quote (Kanni)
Edit: nog even iets dat ik te zeggen heb over 9/11. Dit is allemaal "hype". Hoeveel mensen zijn er doodgegaan bij de aanslagen? Minder dan het dodenaantal veroorzaakt door Belgisch verkeer. Alleen door de manier waarop en de gevolgen krijgt het zoveel meer media-aandacht dan de dagelijkse HIV-; kanker-; hongerdood-; etc-slachtoffers. Het is allemaal "opgeblazen". Letterlijk en figuurlijk. Ik ben er ook vast van overtuigd dat de nieuwe films pro-Amerikaanse heldenshit weergeven die ver van de waarheid ligt.

Daarnaast schudde het de wereld wakker dat we zelfs in het 'vrije westen', het beschermde Amerika niet veilig zijn voor Al-quida (lees terroristen). Natuurlijk krijgt het meer aandacht, HIV, kanker etc zijn nou eenmaal 'gewone' dingen (het klinkt botter dan het is).

Quote (triple_han @ Tue, Sep 12 2006, 08:44pm)
Ik heb een stukje loose change gekeken en als de feiten die in het eerste gedeelte werden genoemd waar zijn dan ben ik er van overtuigd dat Bush hier achter zit. Als ik tijd heb zal ik er wat meer informatie over bekijken want ik ben er wel in geinteresseerd.

Dat is het nou juist met loose change. De 'feiten' zijn of verzonnen, of verdraaid of verkeerd geinterpreteerd. "Loose Change" is de idiootste complot-theorie video ooit gemaakt.

Waarom denk je dat ik "als ze waar zijn" zeg?
Member
Gold: 0.00
Sep 12 2006 02:51pm
Quote (triple_han @ Tue, 12 Sep 2006, 22:44)

De torens zijn wel degelijk ineengestort door de vliegtuigen, niet door explosieven. Er is wel degelijk een vliegtuig in het pentagon gevlogen. Enkel over gebouw zeven hebben ze wel 'n punt...

Maar ik ben ervan overtuigd, zoals zero_cool89 zei, dat de aanslagen door Al Qaeda zijn gepleegd, maar de Amerikaanse regering wist ervan en liet het gebeuren. Uiteindelijk hebben ze er enorm voordeel uit gehaald, of ja, hun bankrekening dan toch.

Heb je Fahrenheit 9/11 gezien?
Member
Gold: 0.01
Sep 12 2006 02:53pm
Quote (triple_han @ Tue, Sep 12 2006, 08:49pm)
Waarom denk je dat ik "als ze waar zijn" zeg?

Je zin geeft aan dat je er nog niet zeker van bent of ze wel of niet waar zijn. In andere woorden; het kan worden geinterpreteerd als een vraag, mede door je mededeling dat je meer informatie gaat zoeken.

Je bedoelde dus waarschijnlijk "als ze waar zouden zijn". Oki?
Member
Gold: 5,901.42
Sep 13 2006 08:28am
Quote (¢?NNI @ Tue, 12 Sep 2006, 21:51)

De torens zijn wel degelijk ineengestort door de vliegtuigen, niet door explosieven. Er is wel degelijk een vliegtuig in het pentagon gevlogen. Enkel over gebouw zeven hebben ze wel 'n punt...

Maar ik ben ervan overtuigd, zoals zero_cool89 zei, dat de aanslagen door Al Qaeda zijn gepleegd, maar de Amerikaanse regering wist ervan en liet het gebeuren. Uiteindelijk hebben ze er enorm voordeel uit gehaald, of ja, hun bankrekening dan toch.

osama bin laden heeft gezegt dat hij niets te maken heeft gehad met de aanslagen, hij zei: als ik het had geplanned was het beter gegaan.

En ik ben er nog altijd voor dat de amerikaanse regering het helemaal heeft opgezet, het komt ze gewoon te goed uit, ze gaan daarvoor niet wachten tot een of andere terrorist precies in het WTC vliegt.
Member
Gold: 6,237.00
Sep 13 2006 08:32am
Quote (Tha_Axid @ Wed, 13 Sep 2006, 15:28)
Quote (¢?NNI @ Tue, 12 Sep 2006, 21:51)

osama bin laden heeft gezegt dat hij niets te maken heeft gehad met de aanslagen, hij zei: als ik het had geplanned was het beter gegaan.

En ik ben er nog altijd voor dat de amerikaanse regering het helemaal heeft opgezet, het komt ze gewoon te goed uit, ze gaan daarvoor niet wachten tot een of andere terrorist precies in het WTC vliegt.

osama bedenkt, cia ontdekt plannen en gaat daarmee naar bush, bush denkt: dat kan nog wel een jaar of 3 duren voordat zij dit uitvoeren.. ik stuur gewoon zelf wat mensen om die dingen te kapen biggrin.gif

kan zijn maar ik geloof er niet veel van.

Member
Gold: 100.00
Sep 13 2006 08:56am
Quote (¢?NNI @ Tue, Sep 12 2006, 08:05pm)

Wie O wie verdient er geld aan die oorlog? Bush, Condoleeza Rize en waarschijnlijk nog wel velen anderen.

vergeet de familie bin laden niet...

die verdienen er ook genoeg mee (of in iedergeval dat deden ze)
Member
Gold: 6,237.00
Sep 13 2006 08:58am
Quote (Hellskin @ Wed, 13 Sep 2006, 15:56)
Quote (¢?NNI @ Tue, Sep 12 2006, 08:05pm)

Wie O wie verdient er geld aan die oorlog? Bush, Condoleeza Rize en waarschijnlijk nog wel velen anderen.

vergeet de familie bin laden niet...

die verdienen er ook genoeg mee (of in iedergeval dat deden ze)

Oorlog = minder olie productie en meer vraag = duurdere olie = goed voor amerikaanse economie omdat olie in $ gaat.
Member
Gold: 207.96
Sep 13 2006 10:47am
Quote (JurK. @ Tue, 12 Sep 2006, 20:39)
11 september -> over 6 dage benk jarig!

ja best wel ot, maar kheb geen zin om hier WEER over te type.. loose ends is een redelijke benadering imo

fijn tongue.gif

en euhm wtf be je met 11 september ohmy.gif

spijtig voor mensen die erin doodginge maareuhm die wtc was eigenlijk bedoeling voor witte huis.
(afleiding dus)
Member
Gold: 541.90
Sep 13 2006 10:55am
heb toevallig ook zembla gekeken en farenheit 9/11
imo heeft bush het gedaan om geld aan te verdienen.. hij liet het gebeuren en je zag btw ook rookpluimjes iets onder het vliegtuig uit de ramen komen ik geloof best wel dat dat explosieven waren om het gebouw te ''helpen'' in te storten.. er scheen ook een vliegtuig naar het wittehuis te gaan maar dat was tog op de een of andere manier ''mis'' gegaan? dat storte ergens neer in de bossen ofzo maar het ging richting het witte huis en kheb van klasgenoot gehoord die ook een paar documantaires erover heeft gekeken dat ze de ochtend ervoor ook nog geld uit het gebouw hebben gehaald, maar kweet niet zeker of deze wel de waarheid verteld ^^
Heb er lang over nagedacht om een topic als deze te posten met link naar die aflevering zembla... Goed dat jij het al gedaan hebt biggrin.gif

edit/ kheb ook al minstes 5 andere documentaires hierover gezien in de jaren geleden maar daar ging nog niks over bush etc hoop @ discovery channel hierover gezien een tijdje na dat het gebeurd was..

This post was edited by edujackass on Sep 13 2006 11:14am
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll