Quote (JWT @ 22 Feb 2010 17:11)
Mark, vind je van dit idee?

Een klein gaatje door de bal voor de scheerlijn en aan de zijkant van de bal een lipje die je op de grond legt, hierdoorheen komt de haring waardoor de bal vast blijft zitten aan de grond. De bal is uiteraard omhuld door een glow in the dark verf.
Ik zie dit nog niet helemaal duidelijk voor me, zou je een schetsje kunnen maken? (evt alleen via pm) Ik zie vooral problemen qua hanteerbaarheid.
Denk verder goed na over het feit dat glow-in-the-dark verf vaak maar een uurtje of mss een paar goed genoeg licht geeft om de haring duidelijk weer te geven. Stel dan voor dat je midden in een nacht enigszins beschonken over een camping loopt... vallen die balletjes nog wel op?
Een ander puntje: Hoe groot denk je die ballen ongeveer te maken? Als je met een auto op vakantie gaat zal het vervoer (cq de grote van de ballen) geen probleem zijn, maar houden jullie ook rekening met de kampeerders die gebruik maken van ander vervoer (lopend/fietsend/liftend/ov)?
Quote (WemyNM @ 22 Feb 2010 18:56)
En ik denk, dat lichtjes op haringen niets bijdraagt aan de lichtvervuiling.
Euhm, idd

wiki: "Lichtvervuiling is de verhoogde helderheid van de nachtelijke omgeving door overmatig gebruik van kunstlicht."
En ja, ookal staat het op wikipedia (niet zo hele betrouwbaar), toch klopt dit wel (heb d'r een afstudeeronderzoek naar gedaan).
Dus, tenzij je schijnwerpers op elke haring gaat plaatsen hoef je je hier weinig druk om te maken