d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Kampeerders Onder Ons? > Enquete
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 12,648.00
Feb 22 2010 02:01am
1. Man
2. Ja
3. Ja
4. 3 keer
5. Ja
6. Haring met geïntrigeerde LED-verlichting (Nee, want wss duur in aanschaf en hoge vervangingswaarde. Daarbij hebben alle tenten al haringen bij aanschaf [veel verschillende modellen] en is het dus makkelijker hier iets 'extra's' voor aan te schaffen dan alle haringen te gaan vervangen.)
Los kliksysteem inclusief LED verlichting die bevestigd wordt op de haring (Positief, want geeft goed en duidelijk licht met laag stroomverbruik.)
Los kliksysteem inclusief glow-in-the-dark verlichting bevestigd wordt op de haring (Neutraal, kost geen stroom, maar wordt vaak snel zwak.)
--> Beschermbal om de haring heen met verlichtende functie (Goede dubbele functie, maar moet alleen niet te groot zijn dan!)
7. Veiligheid
8. 22-28 nachten (Ik denk dat dat voor een gemiddelde vakantie iig lang genoeg is.)
9. € <2,-
10. 25 tot 35 jaar

Side note:
Ik vind dit een hele goeie tegenwoordig, is alleen een stuk te duur (€ 12.49 per stuk) vind ik...

http://www.onlinekampeershop.nl/shop/index.php?item=tentled-scheerlijn-verlichting-per-2&action=article&aid=3460&lang=NL
Member
Gold: 224.00
Feb 22 2010 03:11am
Jonge ondernemers. Ai, zat ie?

Overigens ben ik tegen lichtgevende haringen. Ten eerste omdat het lichtvervuiling is. Ten tweede omdat de scheerlijnen de boosdoeners zijn en niet zozeer de haringen. Die ram je meestal diep de grond in. Net zoals ik Remy altijd diep de grond in ram.

1. Wat is uw geslacht?
o Man

2. Heeft u kampeerervaring? (indien nee  einde enquete)
o Ja

3. Bent u in het bezit van een kampeertent?
o Nee

4. Hoe vaak kampeert u per jaar?
o 0 keer

5. Ziet u toegevoegde waarde in een haring met verlichting?
o Nee

6. Er komt een haring met verlichting op de markt. Welk van de onderstaande productvariaties heeft uw voorkeur? (1 antwoord mogelijk).
o Glow-in-the-dark platform die onder de haring op de grond licht en de haring van onderaf verlicht

7. Indien u een haring verlicht. Welke mogelijke reden heeft deze keuze dan?
o Veiligheid

8. Hoelang moet een verlichte haring, in uw ogen, licht geven? (uitgaande van een nacht van 8 uur).
o 8 - 14 nachten

9. Wat zou u voor een verlichte haring over?
o € <2,-

10. Wat is uw leeftijd?
o 15 tot 25 jaar
Member
Gold: 0.00
Feb 22 2010 05:26am
Jong ondernemen ja, zo zat die. Met een goed idee opkomen is lastig, zeker als je budget maar '3000' euro is en het moet allemaal binnen een half jaar. MBO'ers kennen dit ook, maar die mogen hier 1 jaar over doen.

Dit wordt waarschijnlijk het idee wat we gaan doorvoeren en als het niets is, dan hebben we alsnog 2 back-ups.

Keep going mensen! Thanks voor de goede feedback Mark
Member
Gold: 0.00
Feb 22 2010 10:11am
Mark, vind je van dit idee?

Een klein gaatje door de bal voor de scheerlijn en aan de zijkant van de bal een lipje die je op de grond legt, hierdoorheen komt de haring waardoor de bal vast blijft zitten aan de grond. De bal is uiteraard omhuld door een glow in the dark verf.
Member
Gold: 0.31
Feb 22 2010 10:11am
Hierzo, De 36 dagen en meer verlichting gaan wel over glow in the dark lichtjes, het goedkoopste en meest ecologische in mijn ogen.

Quote (JWT @ Feb 20 2010 10:47am)

1. Wat is uw geslacht?

o Man

2. Heeft u kampeerervaring? (indien nee  einde enquete)

o Ja

3. Bent u in het bezit van een kampeertent?

o Nee

4. Hoe vaak kampeert u per jaar?

o 4 keer of meer

5. Ziet u toegevoegde waarde in een haring met verlichting?

o Ja

6. Er komt een haring met verlichting op de markt. Welk van de onderstaande productvariaties heeft uw voorkeur? (1 antwoord mogelijk).

o Los kliksysteem inclusief glow-in-the-dark verlichting bevestigd wordt op de haring

7. Indien u een haring verlicht. Welke mogelijke reden heeft deze keuze dan?

o Veiligheid
o Sfeer
o zien waar mijn pintjes liggen

8. Hoelang moet een verlichte haring, in uw ogen, licht geven? (uitgaande van een nacht van 8 uur).

o 36 nachten of meer

9. Wat zou u voor een verlichte haring over?

o € <2,-

10. Wat is uw leeftijd?

o 15 tot 25 jaar

Member
Gold: 70,686.51
Feb 22 2010 10:24am
als je niet wilt dat als je ff weg bent je ineens je tent ziet weg waaien doe je niet zo mal

er zal best een markt voor zijn maar mensen zullen ze ook eerder stelen
Member
Gold: 14,931.00
Feb 22 2010 11:11am
oh en nog wat.. ik zou niet zeggen dat het over een verlichte haring gaat zonder dat je patent hebt op je idee..
Member
Gold: 14.89
Feb 22 2010 11:56am
Kerstverlichting aan de scheerlijnen! En ik denk, dat lichtjes op haringen niets bijdraagt aan de lichtvervuiling.

Quote (Wuben[NM&#93; @ 22 Feb 2010 10:11)
Net zoals ik Remy altijd diep de grond in ram.

Ik de ooi, jij de ram; doe me diep!

Member
Gold: 12,648.00
Feb 22 2010 12:08pm
Quote (JWT @ 22 Feb 2010 17:11)
Mark, vind je van dit idee?
--> Een klein gaatje door de bal voor de scheerlijn en aan de zijkant van de bal een lipje die je op de grond legt, hierdoorheen komt de haring waardoor de bal vast blijft zitten aan de grond. De bal is uiteraard omhuld door een glow in the dark verf.
Ik zie dit nog niet helemaal duidelijk voor me, zou je een schetsje kunnen maken? (evt alleen via pm) Ik zie vooral problemen qua hanteerbaarheid.

Denk verder goed na over het feit dat glow-in-the-dark verf vaak maar een uurtje of mss een paar goed genoeg licht geeft om de haring duidelijk weer te geven. Stel dan voor dat je midden in een nacht enigszins beschonken over een camping loopt... vallen die balletjes nog wel op?

Een ander puntje: Hoe groot denk je die ballen ongeveer te maken? Als je met een auto op vakantie gaat zal het vervoer (cq de grote van de ballen) geen probleem zijn, maar houden jullie ook rekening met de kampeerders die gebruik maken van ander vervoer (lopend/fietsend/liftend/ov)?

Quote (WemyNM @ 22 Feb 2010 18:56)
En ik denk, dat lichtjes op haringen niets bijdraagt aan de lichtvervuiling.
Euhm, idd :) wiki: "Lichtvervuiling is de verhoogde helderheid van de nachtelijke omgeving door overmatig gebruik van kunstlicht."
En ja, ookal staat het op wikipedia (niet zo hele betrouwbaar), toch klopt dit wel (heb d'r een afstudeeronderzoek naar gedaan).
Dus, tenzij je schijnwerpers op elke haring gaat plaatsen hoef je je hier weinig druk om te maken ;)
Member
Gold: 0.31
Feb 23 2010 01:41am
Meeste camping die ik al gedaan heb zijn al overuitgerust met spots. Deze zijn klotig als je er recht voor zit, tot op 200m nog.
LED lichtjes lijkt me in de eerste plaats duur, het maken zelf, en de batterijen ervoor. Als ze van mindere kwaliteit zijn kunnen ze ook snel kapot gaan door dauw en lompe mensen die erover vallen of dingen die erop gemorst worden.
Glow in the dark lijkt me op ecologisch en economisch vlak dan het beste. En zo erg is het niet dat ze maar een paar uur zouden meegaan, de meeste mensen gaan kamperen wanneer het mooi weer is, dus wanneer de nachten niet zo lang zijn. Het is trouwens voor de 'normale' mens toch niet de gewoonte om de hele avond op te blijven, dus de lampjes hoeven niet te werken tot 's morgens, niet?
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll