d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Tijdelijke Ov-chipkaart
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 224.00
Feb 15 2010 02:59am
Quote (Godsterrorforce @ 13 Feb 2010 15:18)
Zou zelf ook liever met de auto gaan, ondanks de kosten.

Zelf rijden is natuurlijk altijd gemakkelijker, kan je meestal voor de deur parkeren enzo :P

Zeker als je in Amsterdam woont. De realiteit is hier dat het OV of de fiets de enige opties zijn om je snel door de stad (centrum) te bewegen zonder je scheel te betalen aan parkeergeld. Daarnaast bliept deze boy zich al maanden door het OV heen. Hoewel ik geen groot voorstander van de OV-chipkaart was is dat ding, vooral met een abonnement, toch wel erg handig.

Enige nadeel is dat ik er twee in mijn portemonnee heb en hij constant de verkeerde pakt.
Member
Gold: 12,648.00
Feb 15 2010 04:24am
Quote (Wuben[NM] @ 15 Feb 2010 09:59)
Zeker als je in Amsterdam woont. De realiteit is hier dat het OV of de fiets de enige opties zijn om je snel door de stad (centrum) te bewegen zonder je scheel te betalen aan parkeergeld. Daarnaast bliept deze boy zich al maanden door het OV heen. Hoewel ik geen groot voorstander van de OV-chipkaart was is dat ding, vooral met een abonnement, toch wel erg handig.

Enige nadeel is dat ik er twee in mijn portemonnee heb en hij constant de verkeerde pakt.

Mss een metalen plaatje ertussen doen? Zomaar een wild idee hoor; dat je dan afhankelijk van welke je wilt gebruiken de voor- of achterkant van je portemonnee scant (geen idee of dat [theoretisch] werkt).
Member
Gold: 100.00
Feb 15 2010 06:09am
Quote (Wuben[NM] @ 15 Feb 2010 10:59)

ik heb geen abonnement en kan je vertellen dat het OV veel fucking duurder is geworden sinds dat ik dat apperaat heb. (in rotterdam kan je niet meer met strippenkaarten reizen).

het gekke is dat over het zelfde ritje ik iedere keer weer wat anders kwijt ben en als ik met m'n vriendin reis gebeurt het wel eens dat we over precies het zelfde stuk allebij wat anders kwijt zijn.
Member
Gold: 12,648.00
Feb 15 2010 06:58am
Quote (Hellskin @ 15 Feb 2010 13:09)
het gekke is dat over het zelfde ritje ik iedere keer weer wat anders kwijt ben en als ik met m'n vriendin reis gebeurt het wel eens dat we over precies het zelfde stuk allebij wat anders kwijt zijn.

Huh wtf! Al een klacht over ingediend?
Member
Gold: 46.50
Feb 17 2010 01:16pm
Quote (MilkAndCookies @ Feb 12 2010 06:06pm)
Achterlijke comment. Als ik kan kiezen: gratis met het OV, of betalen voor een auto, verzekering en onderhoud- en benzinekosten, heb ik de keuze gauw gemaakt.

Achterlijk omdat ik me comment niet onderbouw ???

ga jij dan maar lekker met het OV.
lekker in de kou etc op station wachten op de trein , en dan maar hopen dat je een goede aansluiting heb.
En dan heb ik het geeneens over de overvolle bussen waarin de GEUR soms niet te harde is.
ik stap wel lekker in me auto kacheltje aan tom tom op ut raam, en cruise WANNEER ik wil, WAAR ik ookmaar heen wil.

is maar wat je fijner vind ;)

en ja ben zelf ook woonachtig in Adam op me zelf al tijdje en inderdaad je heb meer aan een fiets/snorbrommer dan de auto in Adam zelf., heb der ook een fiets bij.
En die prijzen zijn belachelijk wat ze voor de bus vragen...

Member
Gold: 17.50
Feb 18 2010 10:31am
OV chip is echt zwaar klote :/ zoooveel problemen
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll