d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Vanwaar Ben Je? > En waarom is je land beter dan het ander
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 100.00
Aug 22 2006 03:11pm
toch zijn er een meer nederlands sprekende (ei)landen in de wereld hoor

en heineken heeft als het niet een lekker biertje is, toch een ontzettend goede marketing gezien het succes in de wereld
Member
Gold: 2,001.00
Aug 22 2006 05:00pm
Quote (Hellskin)
heineken heeft als het niet een lekker biertje is, toch een ontzettend goede marketing gezien het succes in de wereld

dat moet dan wel ;D

Quote (¢?NNI)
Nederlanders zijn over het algemeen meer solidair dan Belgen (afgaande op bijvoorbeeld donaties zoals die voor de tsunami-ramp)

er zijn de helft meer nederlanders (+-16.5 miljoen) als Belgen (+-10.3miljoen).. dus dan is het logisch dat er meer donaties uit nederland komen dan uit belgië ;D of ga ik hier helemaal de mist in?

on topic: ik heb België gekozen omdat ik Belg ben rolleyes.gif Ik denk niet dat er een Nederlander hier vind dat België een beter land is om te wonen en vice versa.. Maar ik kan de treadstarter wel begrijpen, ik vroeg me onlangs ook af wat de verhouding belgen/nederlanders/andere nationaliteiten waren wink.gif

Greetz Edentje
Member
Gold: 0.00
Aug 22 2006 05:47pm
Quote (Hellskin @ Tue, 22 Aug 2006, 23:11)
toch zijn er een meer nederlands sprekende (ei)landen in de wereld hoor

De Nederlanse Antillen, voor de rest ken ik er iig toch geen. Het zou me sterk verwonderen als er iemand van de niet vermelde opties afkomstig is en als dat al het geval is, horen zij bij "andere".

Quote (Hellskin @ Tue, 22 Aug 2006, 23:11)
en heineken heeft als het niet een lekker biertje is, toch een ontzettend goede marketing gezien het succes in de wereld

True. Maar ik vind het in ieder geval vies.

Quote (Snokky)
er zijn de helft meer nederlanders (+-16.5 miljoen) als Belgen (+-10.3miljoen).. dus dan is het logisch dat er meer donaties uit nederland komen dan uit belgië ;D of ga ik hier helemaal de mist in?

Ja, want ik bekijk het percentieel, DUH.

Quote (Snokky)
on topic: ik heb België gekozen omdat ik Belg ben  Ik denk niet dat er een Nederlander hier vind dat België een beter land is om te wonen en vice versa.. Maar ik kan de treadstarter wel begrijpen, ik vroeg me onlangs ook af wat de verhouding belgen/nederlanders/andere nationaliteiten waren

Wat een bullshit. Je vind België een beter land om in te wonen omdat je zelf Belg bent. Sterk argument. Want de lettercode op je pas overtreft natuurlijk ieder voor- en nadeel wat de verschillende samenlevingen biedt! Verder is het - zoals ik reeds zei - belachelijk om twee landen met elkaar te vergelijken. Enerzijds omdat het onmogelijk is, anderzijds omdat de meeste onder ons niet in de twee verschillende landen gewoond hebben. Enkel aspecten van de samenleving kunnen worden vergeleken, maar dan is nog maar de vraag of nationalistische gevoelens en andere emoties niet meespelen bij het maken van de vergelijking.
Member
Gold: 11.33
Aug 22 2006 11:13pm
Nouja, aangezien ik Nederlands ben, vind ik de keuze toch moeilijk om te maken. Ik heb 2 weken bij vrienden van m'n ouders in België gewoont, en die mensen zijn wat relaxter (althans, dat leek zo). Je wordt er niet achter de broek aan gezeten, en (sorry als ik de mensen uit België hiermee beledig,) ik vind de taal, en de uitspraak heel leuk. Belgisch bier, en Belgische pattattekes (schrijf je dat zo?) vind ik ook veel lekkerder dan Oerhollandse heiniken met Oerhollandse stamppot.

Edit: ik doe dus null vote :>

@ov2rkill: Het Nederlandse schoolsysteem ziet er zo uit;
Peuterspeelzaal - Ga je naartoe als je klein bent, een jaar of 2-3
Basischool - 4-11/12 (i.v.m late en vroege leerlingen).
Middelbare school - Hier heb je veel keuze's in. Ik heb ze hieronder gerangschikt:

1. (hoogste opleiding) Gymnasium, zelfde eigenlijk als vwo, maar dan met o.a latijn en spaans in het pakket. Duurt 6 jaar.
2. vwo, (voortgezet wetenschappelijk onderwijs? geen idee, vraag meniet naar de afkortingen tongue.gif) met dit pakket kun je studeren. Duurt 6 jaar.
3. havo, kun je niet mee studeren, duurt 5 jaar.
4. Mavo, laagste opleiding, kun je geen beroep kiezen, waar het grote geld in zit. Duurt 4 jaar, en kent verschillende splitsingen. Voor die splitsingen moet je bij iemand van de mavo zitten, want ik ben ze allaang weer vergeten smile.gif

En dan kun je nog studeren.

This post was edited by MilkAndCookies on Aug 22 2006 11:15pm
Member
Gold: 340.90
Aug 22 2006 11:52pm
NEDERLAND
-icon_pointr.gif heeft gewoon de beste dj's ter wereld =D
Member
Aug 23 2006 12:21am
4. Mavo, laagste opleiding, kun je geen beroep kiezen, waar het grote geld in zit. Duurt 4 jaar, en kent verschillende splitsingen. Voor die splitsingen moet je bij iemand van de mavo zitten, want ik ben ze allaang weer vergeten

Mavo > Vapro C > Vapro D > Proces technoloog > 80.000/100.000 euro per jaar

En het gemiddelde salaris van iemand die C heeft gestudeerd is al 35.000 per jaar op leeftijd 22.

Dus er zijn genoeg mogelijkheden.

This post was edited by Host_of_sorrow on Aug 23 2006 12:22am
Member
Gold: 12,649.00
Aug 23 2006 02:14am
De vraag:
Quote (Ov2rkill @ Tue, 22 Aug 2006, 18:34)
Toch een vraagje naar onze taalgenoten van nederland : Hoe zit jullie volledig onderwijssysteem nu in elkaar?

Antwoord 1: (Hoe volledig en uitgebreid wil je het hebben?
Quote (Wuben[NM)
,Tue, 22 Aug 2006, 18:56]Voor je onderwijsssysteem: het internet is er, gebruik het. Als dat te moeilijk is, klik maar raak: http://www.minocw.nl/documenten/eurydice_nl.pdf#search=%22onderwijssysteem%20%2BNederland%22[.

Antwoord 2: (Niet helemaal volledig imho)
Quote (MilkAndCookies @ Wed, 23 Aug 2006, 07:13)
@ov2rkill: Het Nederlandse schoolsysteem ziet er zo uit;
Peuterspeelzaal - Ga je naartoe als je klein bent, een jaar of 2-3
Basischool - 4-11/12 (i.v.m late en vroege leerlingen).
Middelbare school - Hier heb je veel keuze's in. Ik heb ze hieronder gerangschikt:

1. (hoogste opleiding) Gymnasium, zelfde eigenlijk als vwo, maar dan met o.a latijn en spaans in het pakket. Duurt 6 jaar.
2. vwo, (voortgezet wetenschappelijk onderwijs? geen idee, vraag meniet naar de afkortingen tongue.gif) met dit pakket kun je studeren. Duurt 6 jaar.
3. havo, kun je niet mee studeren, duurt 5 jaar.
4. Mavo, laagste opleiding, kun je geen beroep kiezen, waar het grote geld in zit. Duurt 4 jaar, en kent verschillende splitsingen. Voor die splitsingen moet je bij iemand van de mavo zitten, want ik ben ze allaang weer vergeten smile.gif

En dan kun je nog studeren.

Mijn antwoord: ("Beknopte informatie over het Nederlandse schoolsysteem")
Google: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=nederlands+schoolsysteem&meta=
Eerste link: http://content-e.ou.nl/content-e/pub_RDMC/Paletprototype12/documents/do_4057.htm

Oftewel, zoiets is zelf wel te vinden tongue.gif
Member
Gold: 207.96
Aug 23 2006 03:30am
belgie gewoon oost -vlaanderen
and @ cannie
onderwijs is beter
alleen eerste belgische elftal is slecht rest van de voetbal niet wink.gif
eten is ook veel beter moet je maar es komen eten in belgie vraag es aan mama en papa tongue.gif je zou niet meer terug willen naar nederland
enja nederlanders ook groter gedachts over hun eigen
Member
Aug 23 2006 03:50am
Nederland hier smile.gif

Enne..... milkandcookies wtf? Havo kun je niet mee studeren ?
Leg eens uit wat je daarmee bedoelt ? smile.gif
Member
Gold: 38.35
Warn: 10%
Aug 23 2006 03:55am
Quote (KillingScream @ Wed, 23 Aug 2006, 10:50)
Nederland hier smile.gif

Enne..... milkandcookies wtf? Havo kun je niet mee studeren ?
Leg eens uit wat je daarmee bedoelt ? smile.gif

Ik denk dattie bedoeld studeren op de universiteit ofzo..? wink.gif
Nederland hier btw! biggrin.gif
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll