Nouja, aangezien ik Nederlands ben, vind ik de keuze toch moeilijk om te maken. Ik heb 2 weken bij vrienden van m'n ouders in België gewoont, en die mensen zijn wat relaxter (althans, dat leek zo). Je wordt er niet achter de broek aan gezeten, en (sorry als ik de mensen uit België hiermee beledig,) ik vind de taal, en de uitspraak heel leuk. Belgisch bier, en Belgische pattattekes (schrijf je dat zo?) vind ik ook veel lekkerder dan Oerhollandse heiniken met Oerhollandse stamppot.
Edit: ik doe dus null vote :>
@ov2rkill: Het Nederlandse schoolsysteem ziet er zo uit;
Peuterspeelzaal - Ga je naartoe als je klein bent, een jaar of 2-3
Basischool - 4-11/12 (i.v.m late en vroege leerlingen).
Middelbare school - Hier heb je veel keuze's in. Ik heb ze hieronder gerangschikt:
1. (hoogste opleiding) Gymnasium, zelfde eigenlijk als vwo, maar dan met o.a latijn en spaans in het pakket. Duurt 6 jaar.
2. vwo, (voortgezet wetenschappelijk onderwijs? geen idee, vraag meniet naar de afkortingen

) met dit pakket kun je studeren. Duurt 6 jaar.
3. havo, kun je niet mee studeren, duurt 5 jaar.
4. Mavo, laagste opleiding, kun je geen beroep kiezen, waar het grote geld in zit. Duurt 4 jaar, en kent verschillende splitsingen. Voor die splitsingen moet je bij iemand van de mavo zitten, want ik ben ze allaang weer vergeten

En dan kun je nog studeren.
This post was edited by MilkAndCookies on Aug 22 2006 11:15pm