Quote (Zspanky @ Mon, 19 Oct 2009, 21:51)
Nu even zonder dollen.
Ik wil graag praten over bots en andere automatisatie van Diablo II met het programma d2jsp.
Als je hier niet aan mee wilt/kunt doen, blijf uit dit topic, anders zal ik je helaas moeten rapporteren.
eindelijk weer een persoon die het dutchforum verbetert ipv de laatste 10 topic makers (zeg ik uit mn hoofd)
Quote (Uytendaaltje @ Tue, 20 Oct 2009, 08:58)
Duidelijk ben je niet op de hoogte. Hierbij dus wat d2jsp historie:
In 2002 heeft njaguar de bot gecreëerd, met de onmiskenbare (maar frequent ontkende) hulp van anderen, zoals Xizeta, Sydiasta (of zoiets), en anderen. (Leuk om te weten: de motivatie om deze bot te maken, was dat zeer veel mensen dupeten, en vervolgens zeer rijk werden. De bot zou een legitieme manier zijn voor iedereen om even rijk te kunnen zijn als dupers. D2jsp is nu één van de voornaamste oorzaken voor het feit dat op Battle.net geen enkel unique item nog veel waard is, en dat iedereen perfect characters kan hebben. Een andere, nogal betwijfelbare reden voor het creëren van de bot, is dat hij Blizzard wilde aanzetten tot handelen tegen hackers en dupers.)
Omdat d2jsp destijds open source was en vrij goed gescript was, werd het snel populair. Na een tijd, echter, begon njaguar een gat in de markt te zien. Ondertussen had hij zijn moderator- en coders-team gezuiverd zodat enkel slaafse volgelingen overbleven. Als ik 't me goed herinner, was 't in 2004 dat hij geld begon te vragen voor zijn bot. $25 volstond om een key te krijgen, en toegang te krijgen naar de Donor Forum, waar je support kreeg voor de bot.
Dit heeft voor enkele jaren best goed gewerkt, totdat alle botters opeens collectief banned werden op Battle.net. Njaguar beweerde dat hij nooit heeft gezegd dat de bot veilig was, en stak alle schuld op iedereen, exclusief hemzelf. Vervolgens stopte hij de support voor de bot, en iedereen die ooit had gedoneerd, had dikke pech, vond njaguar zelf. Het Donor Forum is nu veranderd naar een plaats waar niet alleen members, maar ook moderators spammen, en over heel het forum is het ten strengste verboden om te praten over bots.
en toch joinde jij in 2006