Quote (Wuben[NM] @ Thu, Dec 11 2008, 04:26pm)
Ga dan International Business doen. De stof is identiek, maar de ervaring van internationale studie is zeer waardevol.
Nederlandse studenten zijn, als ze niet in contact komen met internationale studenten (en gedwongen moeten samenwerken), enigszins kleinzielig ten opzichte van internationale shit. Doorbreek dat voor jezelf en je komt er beter uit, believe me.
Ik heb International Economics and Finance gedaan aan de UvT (bijna identiek aan Algemene economie) en zie eigenlijk alleen maar voordelen aan die keuze boven Algemene Economie:
- Je Engels is top na een paar jaar (even doorbijten in het begin wellicht, maar is het waard: je werk later is toch ook 50% Engelstalig)
- Je hebt de keuze om een half jaar in het buitenland te studeren. Dat raad ik zéér aan.
- Je komt in contact met andere culturen en personen.
- International Business klinkt veel beter dan Bedrijfskunde.
Overtuigd?
Wou eerst IBA gaan studeren in Tilburg,
De voorlichting was slecht geregeld, de man die het kwam vertellen kon zelf geen goed engels spreken
bovendien is dit het eerste jaar dat ze deze studie in Tilburg gaan doen, het staat nog in de kinderschoenen en het ziet er niet veelbelovend uit
anders was ik ZEKER die studie gaan doen
* als ik bachelor bedrijfskunde haal, kan ik daarna mn master IBA halen, bijna hetzelfde dus afgezien van de kennis in engels die je meekrijgt
Ik ben een van de betere in mijn klas met engels, dus nu is het nog geen probleem, misschien later
Ik wou IBA doen, omdat ik later toch veel in het buitenland bezig wil zijn, weg uit dit kleine rotlandje en op naar mensen leren kennen in het buitenland
This post was edited by thomas1441 on Dec 11 2008 11:00am