d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Jimske Is Een Verbaal Genie.
Prev123412Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 116.00
Dec 6 2008 02:19pm
Quote (jimske @ Sat, 6 Dec 2008, 21:05)
zoals ?

Ok, ik zal proberen het je uit te leggen.

In het algemeen kan gezegd worden dat je a. niet direct op de argumenten van mrs. piggy ingaat en dat je b. werkelijk onbegrijpelijke taal uitslaat. Zelfs Eduard's posts lezen fijner.
Dan je specifieke argumenten:

1. Je beweert dat je met 'wij Belgen' alleen dat deel van de Belgen bedoeld dat zich 'niet op de kop laat zitten door pc nerds'. Hiermee geef je zelf al aan dat er niet zoiets bestaat als 'de Belg'. Toch spreek je in andere posts wel over 'de Belg' en 'de Nederlander'. Je schijnt ook niet te accepteren dat andere 'Belgen' zoals bijvoorbeeld Kanni het absoluut niet met je standpunten eens zijn die je verdedigd vanuit het oogpunt van 'Belgen' tegenover 'Nederlanders'. Dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke aanname dat alle andere Belgen zoals Kanni en Ov2rkill zich op de kop laten zitten door 'pc nerds'. Ze kunnen zelfs gezien worden als prominente posters in dit gedeelte van het d2jsp-forum.

2. Wat mrs. Piggy je duidelijk probeerde te maken is dat het als onbeleefd gezien kan worden om onbeschaafd en onduidelijk met mensen te converseren. Zij doen een poging om jou te begrijpen en toch maak je het hen zo moeilijk mogelijk. AN is nu eenmaal de taal van dit forum. Het zou verstandig zijn je hier naar te voegen. Je praat toch ook geen Duits in België? Sterker nog: ik heb liever dat je zinnig Duits schrijft dan de vernietiging van de Nederlandse taal die je nu produceert. Interpunctie zou ook kunnen helpen natuurlijk.

3. Eindelijk zeg je iets zinnigs! Iedereen mag trots zijn op zijn eigen land. Gebruik dit echter niet in een poging om anderen, die trots zijn op hun eigen land, af te kraken zoals je hiervoor deed. Ik raad je aan om trots te zijn op jezelf en niet op zoiets abstracts als een land. Dat leidt tot nare situaties.
Banned
Gold: 0.00
Warn: 50%
Dec 6 2008 03:23pm
Ik schaam me voor het feit dat ik een landgenoot ben van Jimske. Ik weet trouwens niet of het een goed idee is om dit te bekennen; begin al maar te flamen.

Quote (sK_Kabouter @ Sat, Dec 6 2008, 08:19pm)
3. Eindelijk zeg je iets zinnigs! Iedereen mag trots zijn op zijn eigen land. Gebruik dit echter niet in een poging om anderen, die trots zijn op hun eigen land, af te kraken zoals je hiervoor deed. Ik raad je aan om trots te zijn op jezelf en niet op zoiets abstracts als een land. Dat leidt tot nare situaties.

Ben jij een Nederlander? If yes, dan vind ik dit lichtjes hypocriet. Ik zeg niet dat ik het eens ben met jimske, die zichzelf als Belg boven eender welke Nederlander stelt, maar valt het je niet op dat hij zowat de enige Belg hier is die dat doet? Daar tegenover heb je dan een horde Nederlanders die zichzelf goddelijk voelen tegenover ons Belgen...

sK_Kabouter, over je tweede punt: Jimske spreekt geen dialect, hij spreekt met een West Vlaamse tongval. Het enige probleem hiermee is, dat hij alle woorden typt zoals hij ze uitspreekt ("komde" in plaats van "kom je", etc). Je hebt ook Nederlanders genoeg die "neej" zeggen in plaats van "neen", en die "zeker" afkorten naar "cker". Dat is net even achterlijk.

This post was edited by Zyyghe on Dec 6 2008 03:29pm
Member
Gold: 11.33
Dec 6 2008 03:41pm
Quote (Zyyghe @ Sat, 6 Dec 2008, 22:23)
Ik schaam me voor het feit dat ik een landgenoot ben van Jimske. Ik weet trouwens niet of het een goed idee is om dit te bekennen; begin al maar te flamen.

Ben jij een Nederlander? If yes, dan vind ik dit lichtjes hypocriet. Ik zeg niet dat ik het eens ben met jimske, die zichzelf als Belg boven eender welke Nederlander stelt, maar valt het je niet op dat hij zowat de enige Belg hier is die dat doet? Daar tegenover heb je dan een horde Nederlanders die zichzelf goddelijk voelen tegenover ons Belgen...

sK_Kabouter, over je tweede punt: Jimske spreekt geen dialect, hij spreekt met een West Vlaamse tongval. Het enige probleem hiermee is, dat hij alle woorden typt zoals hij ze uitspreekt ("komde" in plaats van "kom je", etc). Je hebt ook Nederlanders genoeg die "neej" zeggen in plaats van "neen", en die "zeker" afkorten naar "cker". Dat is net even achterlijk.

Je zult hier dan ook weinig mensen aantreffen die "neej", "cker" of welke vorm van breezer taal dan ook gebruiken.
Member
Dec 6 2008 03:52pm

Laurens spreekt dan ook niet voor alle Nederlanders, maar voor zichzelf.
Het klopt wel dat een meerderheid hier een chronisch tekort aan zelfspot heeft, en dat uit zich in allerlei vormen.
Als Nederlanders hier Belgen gaan dissen, voel ik me niet aangesproken.

Nogmaals: ik en Laurens zijn geen ambassadeur van elke idioot die dezelfde nationaliteit als ons heeft. Of je nu in een West-Vlaams dialect schrijft, of één of ander wazig Nederlands dialect, het is hoe dan ook dom.
Banned
Warn: 50%
Dec 6 2008 03:57pm
Quote (Kanni @ Sat, Dec 6 2008, 09:52pm)
Nogmaals: ik en Laurens zijn geen ambassadeur van elke idioot die dezelfde nationaliteit als ons heeft. Of je nu in een West-Vlaams dialect schrijft, of één of ander wazig Nederlands dialect, het is hoe dan ook dom.

I know. Ik was niet echt over Laurens (sK_Kabouter?) of jou, of iemand specifiek aan het praten. Misschien was in dat opzicht mijn vorige post niet echt bijstergoed.

Quote (MilkAndCookies @ Sat, Dec 6 2008, 09:41pm)
Je zult hier dan ook weinig mensen aantreffen die "neej", "cker" of welke vorm van breezer taal dan ook gebruiken.

Evenals je niet veel mensen in één of ander Vlaams accent zult zien posten. Ik kan er maar twee vinden die dat doen: Kaske en Jimske.
Member
Dec 6 2008 04:04pm
I know. Ik was niet echt over Laurens (sK_Kabouter?) of jou, of iemand specifiek aan het praten. Misschien was in dat opzicht mijn vorige post niet echt bijstergoed.

Ok, maar je adresseert het wel aan hem (Laurens/sK_Kabouter), en je noemt hem hypocriet om redenen die niet van toepassing zijn op hem.
Ik of Laurens stellen ons niet goddelijk op tegenover welke nationaliteit dan ook, en we typen ook niet in dialect. Dus zijn we niet hypocriet en hebben we wel recht van spreken.
Banned
Warn: 70%
Dec 6 2008 05:31pm
en men had wat over mij met nutteloze discussies?

This post was edited by kruispiloot on Dec 6 2008 05:31pm
Member
Gold: 0.70
Warn: 30%
Dec 6 2008 05:49pm
jezus christus hey

wat een kut lang gezever hiero
Member
Gold: 35.72
Dec 6 2008 08:20pm
Quote (Zyyghe @ Sat, Dec 6 2008, 10:23pm)

ik zeg niet dat ik beter ben dan eender welke nederlander, sommige van me vrienden zijn van daar
maar de eerste indruk die ik hier kreeg van de meeste nederlanders ( en ondertussen een belg of 2 ) heb je zelf perfect verwoord. happy.gif
het is dan moeilijk om te blijven denken dat ze gelijkwaardig zijn aan me. sleep.gif ( ze behandelen toch niemand als gelijken en hebben toch geen oor voor een andermans mening )

het enige dat ze zo te zien kunnen op dit forum is flamen ( kijk maar naar de oscars happy.gif )

btw:, je weet toch dat je je juist hoger hebt gewaand dan een horde nederlanders en mezelf ( schaam je maar voor jezelf ) rolleyes.gif
en voor je over iemand een mening heeft zorg dan tenminste dat je het volledige verhaal gelezen hebt hier is link
http://forums.d2jsp.org/index.php?showtopic=26097189&f=259&st=70

cheerz

This post was edited by jimske on Dec 6 2008 08:22pm
Banned
Warn: 60%
Dec 6 2008 08:47pm
jij bent egt kankerdom jimske.
ik ben naar bed. heb me ouders inmiddels wel bewezen dat als je me niet laat uitgaan ik ook niet gaat leren nor vroeger naar bed zal gaan.

This post was edited by shadowstriker89 on Dec 6 2008 08:48pm
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123412Next
Closed New Topic New Poll