Quote (Zyyghe @ Sat, 6 Dec 2008, 22:23)
Ben jij een Nederlander? If yes, dan vind ik dit lichtjes hypocriet. Ik zeg niet dat ik het eens ben met jimske, die zichzelf als Belg boven eender welke Nederlander stelt, maar valt het je niet op dat hij zowat de enige Belg hier is die dat doet? Daar tegenover heb je dan een horde Nederlanders die zichzelf goddelijk voelen tegenover ons Belgen...
Laurens spreekt dan ook niet voor alle Nederlanders, maar voor zichzelf.
Het klopt wel dat een meerderheid hier een chronisch tekort aan zelfspot heeft, en dat uit zich in allerlei vormen.
Als Nederlanders hier Belgen gaan dissen, voel ik me niet aangesproken.
Quote (Zyyghe @ Sat, 6 Dec 2008, 22:23)
sK_Kabouter, over je tweede punt: Jimske spreekt geen dialect, hij spreekt met een West Vlaamse tongval. Het enige probleem hiermee is, dat hij alle woorden typt zoals hij ze uitspreekt ("komde" in plaats van "kom je", etc). Je hebt ook Nederlanders genoeg die "neej" zeggen in plaats van "neen", en die "zeker" afkorten naar "cker". Dat is net even achterlijk.
Nogmaals: ik en Laurens zijn geen ambassadeur van elke idioot die dezelfde nationaliteit als ons heeft. Of je nu in een West-Vlaams dialect schrijft, of één of ander wazig Nederlands dialect, het is hoe dan ook dom.