d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Racistische Moord A'pen
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 207.96
May 15 2006 11:11am
turken pff willek zelf niemeer om deftig tege te doen 8-) op voetbal of gelijk waar alsek mé vrienden naar ergens ga en we komen turken tege ister altijd wel iets
grotendeels zei die beginne..
negers goei manne tongue.gif alleh de meeste toch vind ik
Member
Gold: 38.35
Warn: 10%
May 15 2006 12:05pm
Quote (dmx_wizzard @ Mon, 15 May 2006, 18:11)
turken pff willek zelf niemeer om deftig tege te doen 8-) op voetbal of gelijk waar alsek mé vrienden naar ergens ga en we komen turken tege ister altijd wel iets

En nu in het beschaafd Nederlands? unsure.gif
Member
Gold: 0.00
May 15 2006 12:34pm
Quote (dmx_wizzard @ Mon, 15 May 2006, 18:11)
turken pff willek zelf niemeer om deftig tege te doen 8-) op voetbal ofgelijk waar alsek mé vrienden naar ergens ga en we komen turken tegeister altijd wel iets

Pfff, het begint echt saai te worden met die veel te gemakkelijke te weerleggen argumenten. Waar zal ik beginnen?

Jij combineerd NATIONALITEIT enerzijds, met GEDRAG anderzijds. Om te zien dat beide begrippen niets met elkaar te maken hebben moet je geen genie zijn, om te denken dat het wel zo is moet je uitermate dom zijn, oftewel gewoon spreken zonder na te denken.

Nationaliteit, cultuur, religie, biologische kenmerken hebben dus NIETS te maken met gedrag. Dat is wetenschappelijk bewezen. Als je denkt dat dat wel zo is zit je fout en moet je dringend je mening herzien om niet als een randdebiele, onwetende bullshit zaaiende trut door het leven te gaan.

Dus je kent iedere zwarte?
En nogal hypocriet om hen enerzijds "negers" te noemen, en anderzijds te zeggen dat het "meestal goeie mannen zijn".
Want hey!
"neger" is nog steeds een scheldwoord.

Soms vraag ik me af of het niet nuttig zou zijn sommige individuen naast seksuele opvoeding op school ook een rationele opvoeding cadeau te doen.
Member
Gold: 100.00
May 15 2006 12:52pm
Ik heb enkel problemen met individuen die alles wat met vreemdelingenbeleid heeft te maken verengen tot "aanpassen" en een nog veel erger woord "integratie". Ik heb de oplossing voor alle nutteloze politici die hun tijd verdoen met het "integratiebeleid":
Creër een VERDRAAGZAAM klimaat, dan is er geen aanpassing nodig

hoe willen politicie een verdraagzaam klimaat creeren als er zoveel personen die in deze samenleving leven dusdanig onverdraagzaam zijn dat het door niemand te veranderen is (ik noem radicale moslims/cristenen/skinheads enz.)

beetje naief om te denken dat politici daar (nu nog) wat aan kunnen doen.

btw ben je van kafka ofzo?

en moet je dringend je mening herzien om niet als een randdebiele, onwetende bullshit zaaiende trut door het leven te gaan.

wie ben jij om te zeggen dat iemand wat moet doen?

This post was edited by Hellskin on May 15 2006 12:54pm
Banned
Gold: 0.01
Warn: 20%
May 15 2006 01:51pm
Quote (¢?NNI)
Nationaliteit, cultuur, religie, biologische kenmerken hebben dus NIETS te maken met gedrag. Dat is wetenschappelijk bewezen. Als je denkt dat dat wel zo is zit je fout en moet je dringend je mening herzien om niet als een randdebiele, onwetende bullshit zaaiende trut door het leven te gaan.

Heh?

Cultuur: Het verschil tussen de manier van het uiten van gevoelens tussen bijv Nederlanders en Italianen is over het algemeen anders goed zichtbaar. (en dus is in zekere zin de nationaliteit ook van belang)

Religie: In zekere mate wel; de koran praat het slaan van vrouwen goed, mannen in landen waar de Islam erg belangrijk is zullen er dus niet van worden weerhouden. Wat helaas duidelijk te merken is.

Ik neem maar aan dat je met biologische kenmerken je beperkt tot dingen zoals een grote neus of huidskleur. Dus niet biologische kenmerken naar aanleiding van genetische foutjes; Syndroom van Down & gedrag happy.gif

This post was edited by xepolite on May 15 2006 01:56pm
Member
Gold: 40.00
May 15 2006 04:21pm
Quote (¢?NNI @ Mon, May 15 2006, 03:35pm)
Quote (Never_forgotten @ Mon, 15 May 2006, 01:18)
Gebeurde
niet echt ver van m'n deur.. vind et wel schokkend dat zoietsmidden op
de dag kan gebeuren. erger vond ik wel de moord op Joe vanholsbeek (
Jongen die is vermoord midden op de dag in brussel centraalmet messteke
voor een domme mp3 speler door 2 polen 2 weke terug).

Waarom vind je dat erger?

Omdat dat gans niks te maken had met een persoonlijke overtuiging, als je iemand z'n mp3 wil jatte kan je'm even goed in elkaar ramme, maar geen 5 messteken in de borst. naar mijn mening was het deels voor de kick

Member
Gold: 0.00
May 16 2006 07:06am
Quote (Hellskin @ Mon, 15 May 2006, 19:52)
Ikhebenkel problemen met individuen die alles wat metvreemdelingenbeleidheeft te maken verengen tot "aanpassen" en een nogveel erger woord"integratie". Ik heb de oplossing voor alle nuttelozepolitici die huntijd verdoen met het "integratiebeleid":

hoewillenpoliticie een verdraagzaam klimaat creeren als er zoveel personen diein deze samenleving leven dusdanig onverdraagzaam zijn dat het doorniemand te veranderen is (ik noem radicale moslims/cristenen/skinheadsenz.)

Met"verdraagzaamheid" duidde ik niet op het menselijk gedrag, maar wel op"verdraagzaamheid" in politieke termen. Dat uit zich onder andere inhet stoppen met verspreiden van de stelling die zegt dat "integratie"verplicht zou moeten zijn. Enkel het uiterst essentiële om te kunnenoverleven en goed functioneren in onze maatschappij zou verplicht mogenzijn, bv taal. Maar wat maakt het nu uit of een allochtoon weet inwelke provincie van Nederland men voornamelijk aan tulpenbouw doet?

Nee, en ik wist hiervoor niet eens wat het was (heb het intussen opgezocht).

en moet je dringend je mening herzien om niet als een randdebiele, onwetende bullshit zaaiende trut door het leven te gaan.

Je moet naar de context kijken en begrijpen dat ik helemaal niets verplicht.
"ALS JE NIET als een blablabla door het leven wilt gaan, MOET je blablabl"

Xepolite:ja, dat hele cultuur religie ding is een schoonheidsfoutje, heh.Uiteraard heb je daarin gelijk, beschouw het maar als een soort "typo".

Enkeldat voorbeeld over de Koran: "de koran praat het slaan van vrouwengoed" vind ik een beetje zwak. Ik denk dat het allemaal volgensperceptie werkt. Een fundamentalist die elk woord letterlijkinterpreteerd bedrijft een ander soort geloof dan iemand die gematigdgodsdienstig is en de figuurlijke zin erin ziet.

Biologische kenmerken zijn idd wat je denkt. Ik gebruik die term liever dan "rassen", omdat die niet bestaan.

Quote (Never_forgotten)
Omdat dat gans niks te maken had met een persoonlijke overtuiging,

Aha, dus een die moord vanwege persoonlijke overtuiging is minder erg dan iemand die een soort roofmoord begaat?
Moreelgezien vind ik het VERMOORDEN van iemand vanwege UITERLIJKE KENMERKENnet zo erg als iemand VERMOORDEN vanwege een MATERIEEL MOTIEF.

Quote (Never_forgotten)
alsje iemand z'n mp3 wil jatte kan je'm even goed in elkaar ramme, maargeen 5 messteken in de borst. naar mijn mening was het deels voor dekick

Geweldige redenereing jongen, pas die nu ook is toe op de andere zaak:
Als iemand rascistisch is, kan die even goed lid worden van het VB en zijn frustratie verbaal uiten.

Ik vind het persoonlijk zielig dat je de ene moord "erger" vind dan de andere puur vanwege het sensatiegehalte.

Edit: Font; die Times New Roman is echt lelijk.

This post was edited by ¢?NNI on May 16 2006 07:21am
Member
Gold: 40.00
May 16 2006 10:00am
Quote (¢?NNI @ Tue, May 16 2006, 01:06pm)
<span style="font-family: Verdana;">
Ikhebenkel
problemen met individuen die alles wat metvreemdelingenbeleidheeft te
maken verengen tot "aanpassen" en een nogveel erger woord"integratie".
Ik heb de oplossing voor alle nuttelozepolitici die huntijd verdoen met
het "integratiebeleid":

hoewillenpoliticie
een verdraagzaam klimaat creeren als er zoveel personen diein deze
samenleving leven dusdanig onverdraagzaam zijn dat het doorniemand te
veranderen is (ik noem radicale moslims/cristenen/skinheadsenz.)

Met"verdraagzaamheid"
duidde ik niet op het menselijk gedrag, maar wel op"verdraagzaamheid"
in politieke termen. Dat uit zich onder andere inhet stoppen met
verspreiden van de stelling die zegt dat "integratie"verplicht zou
moeten zijn. Enkel het uiterst essentiële om te kunnenoverleven en goed
functioneren in onze maatschappij zou verplicht mogenzijn, bv taal.
Maar wat maakt het nu uit of een allochtoon weet inwelke provincie van
Nederland men voornamelijk aan tulpenbouw doet?

Nee, en ik wist hiervoor niet eens wat het was (heb het intussen opgezocht).

Je moet naar de context kijken en begrijpen dat ik helemaal niets verplicht.
"ALS JE NIET als een blablabla door het leven wilt gaan, MOET je blablabl"

Xepolite:ja,
dat hele cultuur religie ding is een schoonheidsfoutje, heh.Uiteraard
heb je daarin gelijk, beschouw het maar als een soort "typo".

Enkeldat
voorbeeld over de Koran: "de koran praat het slaan van vrouwengoed"
vind ik een beetje zwak. Ik denk dat het allemaal volgensperceptie
werkt. Een fundamentalist die elk woord letterlijkinterpreteerd
bedrijft een ander soort geloof dan iemand die gematigdgodsdienstig is
en de figuurlijke zin erin ziet.

Biologische kenmerken zijn idd wat je denkt. Ik gebruik die term liever dan "rassen", omdat die niet bestaan.

Quote (Never_forgotten)
Omdat dat gans niks te maken had met een persoonlijke overtuiging,

Aha, dus een die moord vanwege persoonlijke overtuiging is minder erg dan iemand die een soort roofmoord begaat?
Moreelgezien
vind ik het VERMOORDEN van iemand vanwege UITERLIJKE KENMERKENnet zo
erg als iemand VERMOORDEN vanwege een MATERIEEL MOTIEF.

Quote (Never_forgotten)
alsje
iemand z'n mp3 wil jatte kan je'm even goed in elkaar ramme, maargeen 5
messteken in de borst. naar mijn mening was het deels voor dekick

Geweldige redenereing jongen, pas die nu ook is toe op de andere zaak:
Als iemand rascistisch is, kan die even goed lid worden van het VB en zijn frustratie verbaal uiten.

Ik vind het persoonlijk zielig dat je de ene moord "erger" vind dan de andere puur vanwege het sensatiegehalte.

Edit: Font; die Times New Roman is echt lelijk.</span>

Ik geef je men mening zoals ik het zie, als jij dat zielig vind das dan jammer voor je. er zijn hier in mijn omgeving mensen genoeg die net hetzelfde redeneren.
Ik vind de racistische moord uiteraard wel een schande, maar ik blijf bij m'n standpunt
Member
Gold: 100.00
May 16 2006 11:06am
Met"verdraagzaamheid" duidde ik niet op het menselijk gedrag, maar wel op"verdraagzaamheid" in politieke termen. Dat uit zich onder andere inhet stoppen met verspreiden van de stelling die zegt dat "integratie"verplicht zou moeten zijn. Enkel het uiterst essentiële om te kunnenoverleven en goed functioneren in onze maatschappij zou verplicht mogenzijn, bv taal. Maar wat maakt het nu uit of een allochtoon weet inwelke provincie van Nederland men voornamelijk aan tulpenbouw doet?

Ik vind dat intergatie zeer zeker wel verplicht moet zijn (en gelukkig ook is)
als je totaal geen binding met dit land hebt, dan vraag ik me af wat ze hier uberhaubt zoeken (behalve sociale zekerheid die oa opgehoest wordt door mensen waar ze niks mee te maken willen hebben) wat nederland mist is een beetje samenhorigheids gevoel. (ongeacht welk afkomst religie cultuur). en samenhorigheid creeer je niet door mensen juist niet te stimuleren een beetje binding met dit land te krijgen.

btw heb net tv gekeken en mijn (ex) held is nu echt van haar voetstuk gedonderd... heel jammer rita..
Banned
Gold: 0.01
Warn: 20%
May 16 2006 12:27pm
Quote (Hellskin)
btw heb net tv gekeken en mijn (ex) held is nu echt van haar voetstuk gedonderd... heel jammer rita..

Is er eens een politicus consequent... is het weer niet goed happy.gif
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll