d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Lonen Jobstudenten Be/nl > Heunk
Prev12348Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Sep 15 2008 09:04am
Quote (Wuben[NM] @ Mon, 15 Sep 2008, 14:54)
Overigens betaalt de Lonka kankergoed.

Haha, ja.
Daar heb ik dan ook 1 dag gewerkt.
Maar ik werd genaaid, omdat het een tweede baantje was.
Member
Posts: 2,208
Joined: Dec 13 2007
Gold: 0.00
Sep 15 2008 09:28am
Quote (WemyNM @ Mon, Sep 15 2008, 03:04pm)
Haha, ja.
Daar heb ik dan ook 1 dag gewerkt.
Maar ik werd genaaid, omdat het een tweede baantje was.
33 % belasting die je aan het eind van het jaar weer terug kan vragen. En automatisch spaar je wat. (zonder rente dan wel)

Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Sep 15 2008 09:31am
Quote (JWT @ Mon, 15 Sep 2008, 17:28)
33 % belasting die je aan het eind van het jaar weer terug kan vragen. En automatisch spaar je wat. (zonder rente dan wel)


No shit, Sherlock.
Maar ik deed vakantiewerk om in de vakantie geld te verdienen, niet om aan het eind van het jaar nog geld te kunnen ontvangen.
Daarnaast was het gigantisch kutwerk.
Member
Posts: 32,143
Joined: Oct 29 2005
Gold: 100.00
Sep 15 2008 09:47am
Quote (Falkerakatim @ Mon, Sep 15 2008, 05:02am)
ik heb in de vorige topic gelezen wat de lonen waren in BE/NL

3.5euro / uur ... :s
dat is toch onderbetaald, nog niet eens een hongerloon

ik heb deze vakantie + vorige zondag gewerkt (ik ben wel al 20 maar toch) .. ik werkte in augusutus aan 10.43€ / uur +25% suplement voor zaterdagen / 36% suplement voor uren na 20u / 56 % voor zon en feestdagen
zondag heb ik gewerkt aan 10.86€/ uur .. +56% suplement = bijna 17 euro per uur ... en als jobstudent gaat daar bijna niets aan af smile.gif

daarvoor kan je al eens buitenkomen ... maar 3.5 euro / uur ligt onder het minimumloon .. dat is toch verschrikkelijk, dat is misbruik maken van studenten, illegalen krijgen meer geld voor hun krantenronde ...



waarom ben je zo gek het werk uit te voeren voor 3.5 per uur?

l
Member
Posts: 13,750
Joined: Jun 1 2006
Gold: 4,132.00
Sep 15 2008 11:43am
Quote (Hellskin @ Mon, Sep 15 2008, 03:47pm)
waarom ben je zo gek het werk uit te voeren voor 3.5 per uur?

l


moet je niet aan mij vragen tongue.gif ik werk niet voor dat bedrag hoor:p ik woon in belgie tongue.gif niet in NL
Member
Posts: 4,888
Joined: Jul 20 2008
Gold: 1.80
Sep 15 2008 04:31pm
Een kennisje van mij is 19 en verdient 2500 netto per maand+ rijkosten vergoeding.
Alhoewel hij geen student is heeft hij ook geen diploma, zoiets moet je zoeken.

Jullie doen IMO iets fout.
Member
Posts: 13,750
Joined: Jun 1 2006
Gold: 4,132.00
Sep 15 2008 11:15pm
Quote (Hustlegirl @ Mon, Sep 15 2008, 10:31pm)
Een kennisje van mij is 19 en verdient 2500 netto per maand+ rijkosten vergoeding.
Alhoewel hij geen student is heeft hij ook geen diploma, zoiets moet je zoeken.

Jullie doen IMO iets fout.


je mag mij eens zeggen welke job dat is ? en heb je dat kennisje zijn loonuitreksel al gezien ? of is het "van horen zeggen"
2500 net lijkt me vrij sterk zonder diploma
Member
Posts: 9,868
Joined: Jul 29 2005
Gold: 11.33
Sep 15 2008 11:54pm
Quote (Hustlegirl @ Mon, 15 Sep 2008, 23:31)
Een kennisje van mij is 19 en verdient 2500 netto per maand+ rijkosten vergoeding.
Alhoewel hij geen student is heeft hij ook geen diploma, zoiets moet je zoeken.

Jullie doen IMO iets fout.


Hij is 19 en is geen student, geen opleiding? IMO doet hij iets fout. Naast dat werkt hij waarschijnlijk nog meer dan full-time ook.
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Sep 16 2008 02:18am
Quote (Hustlegirl @ Tue, 16 Sep 2008, 00:31)
Een kennisje van mij is 19 en verdient 2500 netto per maand+ rijkosten vergoeding.
Alhoewel hij geen student is heeft hij ook geen diploma, zoiets moet je zoeken.

Jullie doen IMO iets fout.


Hij verdient 4K+ op zijn 19e bruto legaal?

With all due respect, maar een goed startsalaris voor een WO afgestudeerde is 3K+ bruto met eventuele bonus. Ik weet van traineeships die tot 3,5K+ (investment banking is voor losers) gaan, maar dan werk je ook 60+ uur per week.

Overigens is het heel hip om getal+ te zeggen in een zin.

Zoals de rest: ik ben zeer benieuwd wat voor baan hij heeft en of je niet toevallig in bonussen denkt ipv salaris.
Banned
Posts: 473
Joined: Aug 30 2008
Gold: 20.00
Warn: 40%
Sep 16 2008 03:39am
Quote (Hustlegirl @ Mon, Sep 15 2008, 10:31pm)
Een kennisje van mij is 19 en verdient 2500 netto per maand+ rijkosten vergoeding.
Alhoewel hij geen student is heeft hij ook geen diploma, zoiets moet je zoeken.

Jullie doen IMO iets fout.


de vriendin van de zus van de kennis van de dochter van me nicht verdient 5000 per maand

ECHT WAAR!

This post was edited by jekankermoeder on Sep 16 2008 03:40am
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12348Next
Add Reply New Topic New Poll