d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Uitgaan En School > Hoe Overtuig Ik Ouders
Prev12346Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Sep 13 2008 08:22am
Quote (jekankermoeder @ Sat, 13 Sep 2008, 15:58)
OP KAMERS GAAN, goeie optie of niet? gewoon totaal onafhankelijk van ouders zijn en 200 euro per maand meer van die IB mensen zuigen, het kost alleen wel weer wat extra per maand..


Ja, vaak een goede optie, mits je voor jezelf kan zorgen.
Member
Posts: 37,126
Joined: Nov 6 2006
Gold: 9,221.15
Sep 13 2008 08:26am
Op kamers gaan zal je meer gaan kosten dan inwonend blijven. Ik zou pas op kamers gaan als je zeker weet dat de studie die je doet je ligt en je van plan bent hem ook af te maken.
Banned
Posts: 473
Joined: Aug 30 2008
Gold: 20.00
Warn: 40%
Sep 13 2008 08:32am
ik doe nu laatste jaar havo, volgend jaar HBO profiel ICT op de avans daar ook in breda en als dat het niet word HOOGST waarschijnlijk een andere opleiding in breda.
weet alleen niet of ik het wel kan betalen van mijn 400 euro die ik dan maximaal per maand zou kunnen krijgen ofzo?
ik kan prima voor mijnzelf zorgen trouwens.

This post was edited by jekankermoeder on Sep 13 2008 08:32am
Member
Posts: 37,126
Joined: Nov 6 2006
Gold: 9,221.15
Sep 13 2008 08:34am
Quote (jekankermoeder @ Sat, 13 Sep 2008, 16:32)
ik doe nu laatste jaar havo, volgend jaar HBO profiel ICT op de avans daar ook in breda en als dat het niet word HOOGST waarschijnlijk een andere opleiding in breda.
weet alleen niet of ik het wel kan betalen van mijn 400 euro die ik dan maximaal per maand zou kunnen krijgen ofzo?
ik kan prima voor mijnzelf zorgen trouwens.


Oi, dan krijg je dit jaar nog geen OV ouwe. sad.gif
Banned
Posts: 473
Joined: Aug 30 2008
Gold: 20.00
Warn: 40%
Sep 13 2008 08:41am
he kanker.
naja mijn ouders betalen mijn bussabonnement gelukkig..

This post was edited by jekankermoeder on Sep 13 2008 08:41am
Member
Posts: 26,320
Joined: Sep 16 2007
Gold: 1,725.00
Sep 13 2008 08:45am
Quote (uNoTopia @ Sat, 13 Sep 2008, 16:00)
7.5 per uur @ 16 jaar? Damn ik kwam niet eens in de buurt. sad.gif

3 Members: uNoTopia, jekankermoeder, Zompy

Hoi zompy.


hoi...

Quote (jekankermoeder @ Sat, 13 Sep 2008, 15:58)
ik ben al blij met 5 euro per uur

ik maak op een gemiddelde zaterdag avond zon 20 euro op, meestal inclusief mcdonalds dan he, 2,50 voor een dubbele mc croket ofzo of een KEBAB

en het punt is dat mijn vader/moeder mij moet komen halen savonds laat als ik geen slaap addres heb voor die avond omdat ik dus een moederneukend half uur weg van de stad woon en het niet zie zitten om om 11 uur al naar huis te gaan omdat dan de laatste bus vertrekt tongue.gif
voor me vader is dat niet zon probleem omdat hij toch al sochtens rond 4 uur naar zijn werk moet gaan en dan dus rond 3 uur mij kan halen en als het later word me moeder kan komen (TOMTOM FTW LOL)
tja eigenlijk was dat een belangrijk detai zegmaar wat ik achterwege hield...
naja het is niet altijd dat ze me moeten halen maar ik bedoel ik begrijp best dat mijn vrienden dat niet zien zitten dat ik elke zaterdag bij iemand moet komen logeren met me slaapzak.
ik had dit overigens al met hun besproken toen ik (vooral door hun mening (ja die school staat in de top 10 beste scholenenn)))))  voor die school gekozen had, ik zei, als ik daar dus meer met vrienden omga als met de mensen hier in dit dorp dan wil ik wel dat jullie mij daar ook naartoe brengen/ophalen met auto'' ik had een school wat dichter in de buurt in gedachte maar toen is het dus zo gegaan (opgehaald worden is zo slecht tog niet? ^^) btw ik ga daar wel heen met een fiets he, het is niet dat ik voor het cafe in de auto stap LOL meestal eerst naar een vriend ofzo en dan aan het einde van de avond daar ook afspreken met ouders.

daarom moet ik dan tog nog deze er ff bijdoen...


OP KAMERS GAAN, goeie optie of niet? gewoon totaal onafhankelijk van ouders zijn en 200 euro per maand meer van die IB mensen zuigen, het kost alleen wel weer wat extra per maand..

@uNoTopia
ja die 7.50@ 16 jaar klinkt best wel als een droomloon zegmaar.. de gemiddelde 16 jarige toen IK zo oud was kreeg maar 3.50 per uur. bij supermarkten en dat soort dingen.
nog over die 20 euro per avond.. nou als je dat dus elke zaterdag doet word dat wel ff 80 euro per maand... (WAJOO DAT IS MIJN ZAKGELD LOLOLOLLL) euh later geld probleem. gewoon kwestie van 1 maand geen kleren kopen tot ik jarig ben en dan weer geld van me eigen in me kleedgeldt pot kan stoppen.

@zompy, tja hier ben jij te jong voor HAHHAHAHHAHAHAHAHAAAAA met je kudt pupy.


/fail, ik ga ook uit met vrienden
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Sep 13 2008 08:51am
Quote (jekankermoeder @ Sat, 13 Sep 2008, 16:32)
ik doe nu laatste jaar havo, volgend jaar HBO profiel ICT op de avans daar ook in breda en als dat het niet word HOOGST waarschijnlijk een andere opleiding in breda.
weet alleen niet of ik het wel kan betalen van mijn 400 euro die ik dan maximaal per maand zou kunnen krijgen ofzo?
ik kan prima voor mijnzelf zorgen trouwens.


Dan zou ik nog even wachten op het moment dat je die opleiding begint en, zoals unotopia zegt, hem je bevalt. Overigens kan je bij de IB groep tegen zeer gunstige tarieven bijlenen; dat betaal je later gemakkelijk af.
Banned
Posts: 473
Joined: Aug 30 2008
Gold: 20.00
Warn: 40%
Sep 13 2008 09:05am
Quote (Zompy @ Sat, Sep 13 2008, 02:45pm)
/fail, ik ga ook uit met vrienden


hoe kankeroud ben je dan? want je leek me niet ouder als 10 ofzo op jou foto.
en op d2jsp zitten heel de dag is tog veel en veel leuker??


''PSSSSSSSSSST MEISJE MEISJE!!!




Ik heb al bijna een trusted tag hihihi!''

Quote (Wuben[NM] @ Sat, Sep 13 2008, 02:51pm)
Dan zou ik nog even wachten op het moment dat je die opleiding begint en, zoals unotopia zegt, hem je bevalt. Overigens kan je bij de IB groep tegen zeer gunstige tarieven bijlenen; dat betaal je later gemakkelijk af.


:| mmmmkaay.. ben in april 2009 klaar met deze opleiding als alles gaat zoals geplanned.

This post was edited by jekankermoeder on Sep 13 2008 09:09am
Member
Posts: 2,208
Joined: Dec 13 2007
Gold: 0.00
Sep 13 2008 09:26am
Quote (Falkerakatim @ Sat, Sep 13 2008, 01:42pm)
je bent 18 ... je mag nog steeds niet uitgaan van je ouders?
5 euro @ horeca? is da 5euro/uur ... daarvoor moet je nog ni eens buitekomen ... minimum vakantiewerk loon van een 16jarige is al 7.5 euro ofzo
In Belgiƫ misschien ja, maar niet in Nederland.

Member
Posts: 8,314
Joined: May 31 2005
Gold: 89.00
Sep 13 2008 10:23am
Heb maar de helft gelezen, waarom probeer be mist self vervoer re regelen?
Pak de 1ste trein of bus terug bv.
Dring drop aan dat be volwassen bent en day je op zijn minst de kans verdient dat re bewijzen.
Je man er ook voor kiezen om gewoon te doen wat je wilt zolang Hun je de kans niet geven.
Dit kan soms wel zorgen voor vervelense conflicten maar das jou probleem.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12346Next
Closed New Topic New Poll