d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > I Challenge You, Kanni > Hyperbeam!
Prev123410Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 2,208
Joined: Dec 13 2007
Gold: 0.00
Aug 25 2008 07:33am
Quote (Wuben[NM] @ Mon, Aug 25 2008, 01:31pm)
1: Wat is 'jezelf blijven'?
Zucht.

Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Aug 25 2008 07:34am
Ik wil graag een heldere definitie, duh. Ik daag iedereen uit.
Member
Posts: 2,208
Joined: Dec 13 2007
Gold: 0.00
Aug 25 2008 07:39am
Quote (Wuben[NM] @ Mon, Aug 25 2008, 01:34pm)
Ik wil graag een heldere definitie, duh. Ik daag iedereen uit.
Kan je zelf ook wel bedenken. Je wil gewoon meningen horen waar je weer op kan mierenneuken.

Member
Posts: 9,868
Joined: Jul 29 2005
Gold: 11.33
Aug 25 2008 07:39am
Quote (Wuben[NM] @ Mon, 25 Aug 2008, 13:31)
1: Wat is 'jezelf blijven'?

2: Op welke manier doe ik dat op dit moment niet?


1. Net zo lijp doen zoals je ook in het echte leven doet.
2. Op welke manier doe je dat op dit moment wel?

This post was edited by MilkAndCookies on Aug 25 2008 07:39am
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Aug 25 2008 07:40am
Nee, ik vind het concept 'jezelf zijn' onzinnig. Je kan namelijk nooit 'jezelf niet zijn'. Mijn lieftallige vriendin is het oneens, maar haar argumenten vind ik niet overtuigend. Vandaar mijn interesse.

Quote (MilkAndCookies @ Mon, 25 Aug 2008, 15:39)
1. Net zo lijp doen zoals je ook in het echte leven doet.
2. Op welke manier doe je dat op dit moment wel?


1. Dat doe ik.
2. Mijn humor in deze topic zul je ook in het dagelijks leven terugvinden. Behalve die foto van Kanni dan. Die kan ik namelijk niet in woorden uitdrukken. Ik daag iedereen uit.

This post was edited by Wuben[NM] on Aug 25 2008 07:44am
Member
Posts: 9,868
Joined: Jul 29 2005
Gold: 11.33
Aug 25 2008 07:43am
Quote (Wuben[NM] @ Mon, 25 Aug 2008, 13:40)
Nee, ik vind het concept 'jezelf zijn' onzinnig. Je kan namelijk nooit 'jezelf niet zijn'. Mijn lieftallige vriendin is het oneens, maar haar argumenten vind ik niet overtuigend. Vandaar mijn interesse.


Je hebt geen vriendin!
Member
Posts: 32,143
Joined: Oct 29 2005
Gold: 100.00
Aug 25 2008 07:53am
Quote (Wuben[NM] @ Mon, Aug 25 2008, 01:40pm)
Nee, ik vind het concept 'jezelf zijn' onzinnig. Je kan namelijk nooit 'jezelf niet zijn'. Mijn lieftallige vriendin is het oneens, maar haar argumenten vind ik niet overtuigend. Vandaar mijn interesse.


ik ben het er ook mee oneens.

ik zal zo als ik tijd heb (zit @ work) kijken of ik wat argumenten kan formuleren.

(tis wel een hele moeilijke discussie)
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Aug 25 2008 08:01am
Wuby heeft gelijk!
Als hij en ik een gesprek hebben in een willekeurige openbare (of niet openbare; jenachdem) gelegenheid, weet hij me er regelmatig op te wijzen, dat ik soms ik wordt in plaats van ik word zeg. Andersom heeft hij er een handje van willekeurige voltooid deelwoorden op een -t te laten eindigen. Oog om oog.

En nee, je kan jezelf niet altijd zijn. Je kan jezelf wel in verschillende omstandigheden op je gemak voelen, maar dan ben je nog steeds anders als je de betreffende situaties van je persoonszijn loskoppelt.
En het is een heel gemakkelijke discussie. De vraag is alleen of men de moeite wil nemen om het te begrijpen, of daargewenst überhaupt in staat is het te begrijpen.
Member
Posts: 5,881
Joined: Sep 2 2005
Gold: 541.90
Warn: 100%
Aug 25 2008 08:06am
hier nog even een afbeelding ter verheldering van het mierenneuken
http://img50.imageshack.us/img50/5861/dyn004original504391pjpxk4.jpg
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Aug 25 2008 08:32am
Quote (WemyNM @ Mon, 25 Aug 2008, 16:01)
Wuby heeft gelijk!
Als hij en ik een gesprek hebben in een willekeurige openbare (of niet openbare; jenachdem) gelegenheid, weet hij me er regelmatig op te wijzen, dat ik soms ik wordt in plaats van ik word zeg. Andersom heeft hij er een handje van willekeurige voltooid deelwoorden op een -t te laten eindigen. Oog om oog.

Ik hoor ook of jij "ik wordt" zegt, aangezien ik je tong zo goed ken. Even zonder gekheid: ik let op spelling en dus ook bij anderen. Ondertussen weet ik wanneer het gewaardeerd wordt en wanneer niet.

Quote
En nee, je kan jezelf niet altijd zijn. Je kan jezelf wel in verschillende omstandigheden op je gemak voelen, maar dan ben je nog steeds anders als je de betreffende situaties van je persoonszijn loskoppelt.
En het is een heel gemakkelijke discussie. De vraag is alleen of men de moeite wil nemen om het te begrijpen, of daargewenst überhaupt in staat is het te begrijpen.

Ik vind dat je per definitie altijd jezelf bent. Natuurlijk, je kan je anders gedragen naarmate de situatie dat verlangt (of eigenlijk moet ik zeggen: jouw interpretatie daarvan), maar de keuze om je zo te gedragen is nog altijd van jezelf.

Nu komt iedereen: JA MAAR JIJ GEDRAAGT JE BIJ EEN SOLLICITATIEGESPREK ANDERS DAN BIJ JE VRIENDEN! Om diegenen voor te zijn: No shit, Sherlock and Watson, maar dat wil niet zeggen dat ik bij allebei de gesprekken niet mezelf ben.

Al mijn topics zijn per definitie boeiend. Of niet?
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123410Next
Closed New Topic New Poll